Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Jaguar F-Type v akci, poslechněte si, jak řve

  16:47aktualizováno  16:47
Jaguar už odhalil, že jeho nový sportovní model, stavěný podle nejlepších tradic britské školy, se bude jmenovat F-Type. Nejprve dorazí klasický dvoumístný roadster, pracuje se ale i na kupé. Malý obratný roadster bude mít pod kapotou i přeplňovaný pětilitr.

Stojí za pozornost, že se značce podařilo vývoj nového modelu, který si dělá ambice vstoupit mezi jaguaří legendy jako je E-Type a D-Type, do posledních chvil utajit. Poprvé o něm publikum slyšelo od šéfa značky Adriana Hallmarka na autosalonu v New Yorku letos.

Fotogalerie

Jaguar F-Type stojící na nové hliníkové platformě ladí tým vedený Mikem Crossem. Začátkem dubna zahájil puristický sporťák konečnou fázi silničních testů. Nový model britské značky se také prohání v maskování po okruhu, trénuje tam hlavně s novým kompresorem přeplňovaným šestiválcem. Zatím se mluví o výkonu kolem 340–380 koní. Ale nezůstane jen u něj, Jaguar už potvrdil, že má pro F-Type připravený osmiválec. A rovnou ten nejbrutálnější, který má v nabídce, kompresorem přeplňovaný pětilitr. Ten má v supersportu XKR-S výkon 550 koní a zadní pneumatiky úpí pod 680 newtonmetry točivého momentu.

Jaguar F-Type v maskování

Ian Hoban z Jaguaru popisuje: "Pravý sportovní vůz musí být čistý jak z hlediska účelu, tak i formy. Jaguary C-Type, D-Type a E-Type byly všechno sportovní vozy, které tento princip ctily za svých dob. Pro F-Type bude platit to samé, jen jeho čas teprve přijde, už brzy."

Do provozu vyrazí nová šelma v polovině příštího roku. Kupé přijde až po roadsteru s klasickou plátěnou střechou. "Veškeré technické a další detaily F-Type budou zveřejněny během roku 2012," uvádí Dieter Platzer z českého zastoupení značky.

F-Type se zařadí na začátek ceníku Jaguaru, ještě pod kupé a kabriolet XK. Konkurovat má hlavně novému Porsche Boxster nebo BMW Z4.



Témata: BMW, Jaguar, New York, Porsche


Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.