Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaguar XE ladí formu na premiéru. Zatím poslal rentgenový snímek

  9:50aktualizováno  9:50
Zcela novou technikou chystanou pro další model se Jaguar chlubí už delší dobu. Skelet karoserie, nosníky a výztuhy natištěné na samolepícím převleku prototypu dávají představu, jak bude důležitá novinka vypadat.

Jaguar XF v maskování | foto: Jaguar

Kdo dnes pase po skvělém svezení s autem na úrovni a chce pohon zadních kol, jde pro BMW řady 3 nebo Mercedes C. Labužníci zkusí Cadillac ATS, Lexus IS nebo Infiniti Q50. Častou volbou (ovšem s jinou koncepcí pohonu) je Audi A4. Nabídka řidičských modelů střední třídy se brzy rozšíří. Klasicky střižený sedan s pohonem zadních kol totiž chystají dvě tradiční značky. A obě slibují, že se je na co těšit.

Alfa Romeo zatím jen slibuje, potvrzuje a uvádí stále nové termíny, mnohem dál je ale britský Jaguar. Ten už slíbil nový "malý" sedan na rok 2015.

Skelet chystaného Jaguaru XF

Skelet chystaného Jaguaru XF

Může se hodit

Také byste si rádi vybrali svého jaguara? Vyberte si ho na Automodul.cz.

A už také nechal nahlédnout pod hliníkovou karoserii modelu, který ponese označení XE. Auto má stejně jako ostatní jaguary výrazné sportovní ambice.

Jaguar prodal v roce 2013 76 tisíc aut, zatímco BMW prodalo 120 tisíc kusů jen modelové řady 3. A právě na tu má Jaguar s novým modelem spadeno nejvíc.

Nově se chystaný model předvedl v netradičním "rentgenovém" maskování. V plné parádě se má ukázat letos v říjnu na autosalonu v Paříži. Prodeje začnou ale až po Novém roce.

Jaguar XF

Design naváže na ostatní modely značky, v útrobách ale bude všechno nové. XE totiž představí novou modulární hliníkovou technickou platformu britské značky, kterou pojmenovali iQ[Al]. Použije ji také chystané SUV a nová generace modelu XF. Hliníkové díly jsou jak dnes nejmodernější materiálové technologie velí lepené a nýtované. Počítá se i s použitím nekovových částí, tedy především karbonu.

Fotogalerie

Platforma je připravena pro příčnou i podélnou zástavbu klasických spalovacích motorů, počítá se i s jejich spojením s elektromotorem do hybridního soustrojí. Těžištěm nabídky XE budou čtyřválce nové řady motorů pojmenované Ingenium. Nejsilnější provedení čtyřválce má mít dvojité přeplňování. 

Jaguar ale už oficiálně slíbil, že XE dostane také přeplňovaný šestiválec z povedeného kupé a roadsteru F-Type. Ten má mít výkon až ke čtyřem stovkám koní. Maximálka vrcholového provedení XE má dosahovat ke třístovce.

Chybět nebude ani naftové provedení a stejně jako u konkurence pohon všech kol. Ten totiž dnes zákazníci vyžadují stále častěji, i když ho využijí jen sporadicky.

Mluví se také o verzi kombi, která by se určitě líbila Evropanům. V celosvětovém měřítku budou ale možná důležitější jiná karosářská provedení, třeba kupé nebo kabrio.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.