V Jaguaru nafoukli nejmenší model a máme tu nové XF

Jaguar si trochu ulehčil život a nová generace modelu XF nápadně připomíná nejnižší řadu XE. Na škodu to není, nový sedan s tělem sportovce vypadá elegantně.

První generace modelu XF znamenala pro Jaguar restart v rukou indického majitele. Původní model XF se povedl, což dokazují i uspokojivá prodejní čísla. Po sedmi letech přišel čas na nástupce. Ten je zcela nový, ale v mnoha ohledech samozřejmě vychází z předchůdce.

Při pohledu na snímky nového jaguaru si méně znalý motorista nemůže být jist, zda se dívá na novinku, nebo na nedávno představený menší model XE. Bez měřítka jsou si opravdu až moc podobné. Ale to nic nemění na tom, že novinka je opravdu pohledná, což platí i pro zmiňovaný model XE.

Design nepostrádá sportovního ducha, což je pro britskou značku typické. Klesající zaoblená střecha působí dynamicky, stejně jako patřičně vyrýsované pozadí. Čelní masce dominují velká mřížka chladiče a elegantně ztvárněné světla. Ta jsou přivřená jako u šelmy při útoku.

Jestliže exteriér opakuje formuli použitou u menšího modelu XE, tak vnitřek vozu navazuje na předchůdce. Design interiéru je střízlivý, ve vyobrazeném celočerném provedení možná až příliš nevýrazný. Zaujme linka pokračující z palubní desky až na dveře.

Jaguar XF

Nový model mezigeneračně nevyrostl, dokonce je o něco menší. Téměř pětimetrový vůz je o sedm milimetrů kratší a o tři milimetry nižší než předchůdce. Rozvor se přitom natáhl o 51 milimetrů na 2 960 milimetrů.

Díky hojnému použití hliníku je nový jaguar až o 190 kilogramů lehčí než předchůdce. To z něj činí jeden z nejlehčích vozů v daném segmentu. Spolu s upravenou aerodynamikou (součinitel odporu vzduchu klesl z cx 0.29 na cx 0.26) se to projeví na spotřebě. Rozložení hmotnosti má téměř ideální poměr 50:50.

Nový Jaguar bude mít hned šest různých motorů. V dané třídě nepřekvapí preference turbodieselů, ale kdo by to u Jaguaru ještě před několika lety čekal. Základ tvoří dvoulitrový čtyřválec s výkonem 120 kW a točivým momentem 280 Nm. Ten samý motor může být naladěn i na výkon 132 kW a točivý moment 430 Nm.

Jaguar XF
Jaguar XF

Obě základní motorizace mohou mít nejen osmistupňový automat, ale rovněž šestistupňovou manuální převodovku. Ostatní agregáty jsou spojeny pouze s automatem. Tedy naftový šestiválec s objemem tři litry, benzinový dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 177 kW a dvojitě přeplňovaný V6 twin turbo.

Nejvýkonnější turbodiesel má výkon 221 kW a točivý moment 700 Nm, benzinový agregát potom maximálně 250 kW a točivý moment 450 Nm, respektive ve výkonnější verzi 279 kW se stejným točivým momentem. Benzinový vidlicový šestiválec může být spojen i s pohonem všech kol.

Nový Jaguar XF bude možné koupit od letošního podzimu. Na českém trhu bude novinka začínat na částce 1 150 000 korun, za nejsilnější provedení si bude muset zájemce připravit téměř dva miliony korun.

Autor:
Témata: Škoda Auto
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...