Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Jaguaru nafoukli nejmenší model a máme tu nové XF

aktualizováno 
Jaguar si trochu ulehčil život a nová generace modelu XF nápadně připomíná nejnižší řadu XE. Na škodu to není, nový sedan s tělem sportovce vypadá elegantně.

První generace modelu XF znamenala pro Jaguar restart v rukou indického majitele. Původní model XF se povedl, což dokazují i uspokojivá prodejní čísla. Po sedmi letech přišel čas na nástupce. Ten je zcela nový, ale v mnoha ohledech samozřejmě vychází z předchůdce.

Fotogalerie

Při pohledu na snímky nového jaguaru si méně znalý motorista nemůže být jist, zda se dívá na novinku, nebo na nedávno představený menší model XE. Bez měřítka jsou si opravdu až moc podobné. Ale to nic nemění na tom, že novinka je opravdu pohledná, což platí i pro zmiňovaný model XE.

Design nepostrádá sportovního ducha, což je pro britskou značku typické. Klesající zaoblená střecha působí dynamicky, stejně jako patřičně vyrýsované pozadí. Čelní masce dominují velká mřížka chladiče a elegantně ztvárněné světla. Ta jsou přivřená jako u šelmy při útoku.

Jestliže exteriér opakuje formuli použitou u menšího modelu XE, tak vnitřek vozu navazuje na předchůdce. Design interiéru je střízlivý, ve vyobrazeném celočerném provedení možná až příliš nevýrazný. Zaujme linka pokračující z palubní desky až na dveře.

Jaguar XF

Nový model mezigeneračně nevyrostl, dokonce je o něco menší. Téměř pětimetrový vůz je o sedm milimetrů kratší a o tři milimetry nižší než předchůdce. Rozvor se přitom natáhl o 51 milimetrů na 2 960 milimetrů.

Díky hojnému použití hliníku je nový jaguar až o 190 kilogramů lehčí než předchůdce. To z něj činí jeden z nejlehčích vozů v daném segmentu. Spolu s upravenou aerodynamikou (součinitel odporu vzduchu klesl z cx 0.29 na cx 0.26) se to projeví na spotřebě. Rozložení hmotnosti má téměř ideální poměr 50:50.

Nový Jaguar bude mít hned šest různých motorů. V dané třídě nepřekvapí preference turbodieselů, ale kdo by to u Jaguaru ještě před několika lety čekal. Základ tvoří dvoulitrový čtyřválec s výkonem 120 kW a točivým momentem 280 Nm. Ten samý motor může být naladěn i na výkon 132 kW a točivý moment 430 Nm.

Jaguar XF
Jaguar XF

Obě základní motorizace mohou mít nejen osmistupňový automat, ale rovněž šestistupňovou manuální převodovku. Ostatní agregáty jsou spojeny pouze s automatem. Tedy naftový šestiválec s objemem tři litry, benzinový dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 177 kW a dvojitě přeplňovaný V6 twin turbo.

Nejvýkonnější turbodiesel má výkon 221 kW a točivý moment 700 Nm, benzinový agregát potom maximálně 250 kW a točivý moment 450 Nm, respektive ve výkonnější verzi 279 kW se stejným točivým momentem. Benzinový vidlicový šestiválec může být spojen i s pohonem všech kol.

Nový Jaguar XF bude možné koupit od letošního podzimu. Na českém trhu bude novinka začínat na částce 1 150 000 korun, za nejsilnější provedení si bude muset zájemce připravit téměř dva miliony korun.

Autor:


Témata: Jaguar, Škoda


Nejčtenější

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

TVR Griffith
Autofotka týdne: Osmiválec s manuálem, to je trumf oživené britské ikony

Značka TVR vstala z mrtvých, po létech pokusů o vzkříšení a slibů se představuje nový sporťák Griffith. Je to kompletně nové auto, na jehož vývoji se podílel...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.