Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Jaguaru nafoukli nejmenší model a máme tu nové XF

aktualizováno 
Jaguar si trochu ulehčil život a nová generace modelu XF nápadně připomíná nejnižší řadu XE. Na škodu to není, nový sedan s tělem sportovce vypadá elegantně.

První generace modelu XF znamenala pro Jaguar restart v rukou indického majitele. Původní model XF se povedl, což dokazují i uspokojivá prodejní čísla. Po sedmi letech přišel čas na nástupce. Ten je zcela nový, ale v mnoha ohledech samozřejmě vychází z předchůdce.

Fotogalerie

Při pohledu na snímky nového jaguaru si méně znalý motorista nemůže být jist, zda se dívá na novinku, nebo na nedávno představený menší model XE. Bez měřítka jsou si opravdu až moc podobné. Ale to nic nemění na tom, že novinka je opravdu pohledná, což platí i pro zmiňovaný model XE.

Design nepostrádá sportovního ducha, což je pro britskou značku typické. Klesající zaoblená střecha působí dynamicky, stejně jako patřičně vyrýsované pozadí. Čelní masce dominují velká mřížka chladiče a elegantně ztvárněné světla. Ta jsou přivřená jako u šelmy při útoku.

Jestliže exteriér opakuje formuli použitou u menšího modelu XE, tak vnitřek vozu navazuje na předchůdce. Design interiéru je střízlivý, ve vyobrazeném celočerném provedení možná až příliš nevýrazný. Zaujme linka pokračující z palubní desky až na dveře.

Jaguar XF

Nový model mezigeneračně nevyrostl, dokonce je o něco menší. Téměř pětimetrový vůz je o sedm milimetrů kratší a o tři milimetry nižší než předchůdce. Rozvor se přitom natáhl o 51 milimetrů na 2 960 milimetrů.

Díky hojnému použití hliníku je nový jaguar až o 190 kilogramů lehčí než předchůdce. To z něj činí jeden z nejlehčích vozů v daném segmentu. Spolu s upravenou aerodynamikou (součinitel odporu vzduchu klesl z cx 0.29 na cx 0.26) se to projeví na spotřebě. Rozložení hmotnosti má téměř ideální poměr 50:50.

Nový Jaguar bude mít hned šest různých motorů. V dané třídě nepřekvapí preference turbodieselů, ale kdo by to u Jaguaru ještě před několika lety čekal. Základ tvoří dvoulitrový čtyřválec s výkonem 120 kW a točivým momentem 280 Nm. Ten samý motor může být naladěn i na výkon 132 kW a točivý moment 430 Nm.

Jaguar XF
Jaguar XF

Obě základní motorizace mohou mít nejen osmistupňový automat, ale rovněž šestistupňovou manuální převodovku. Ostatní agregáty jsou spojeny pouze s automatem. Tedy naftový šestiválec s objemem tři litry, benzinový dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 177 kW a dvojitě přeplňovaný V6 twin turbo.

Nejvýkonnější turbodiesel má výkon 221 kW a točivý moment 700 Nm, benzinový agregát potom maximálně 250 kW a točivý moment 450 Nm, respektive ve výkonnější verzi 279 kW se stejným točivým momentem. Benzinový vidlicový šestiválec může být spojen i s pohonem všech kol.

Nový Jaguar XF bude možné koupit od letošního podzimu. Na českém trhu bude novinka začínat na částce 1 150 000 korun, za nejsilnější provedení si bude muset zájemce připravit téměř dva miliony korun.

Autor:


Témata: Jaguar, Škoda

Nejčtenější

Po 67 letech si v Oregonu smí řidiči sami tankovat. Jsou zděšeni

(ilustrační snímek)

„V Oregonu žiji celý život a tankovat si benzin odmítám. To mají provádět jen proškolení lidé. Chystám se zaparkovat u...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...



V autolékárně jsou zbytečnosti. Ministerstvo prozkoumá, zda ji neupravit

(Ilustrační snímek)

Autolékárničky připomínají polní nemocnice a je v nich řada zbytečných věcí, míní dopravní a zdravotní experti. Lidé...

Skandál s vraky: ve Francii jezdí tisíce špatně opravených aut

U přehrady Křetínka na Blanensku se šofér zřítil ze čtyřicetimetrového srázu....

Po francouzských silnicích jezdí tisíce aut, která za sebou mají těžkou nehodu a měla skončit na vrakovišti. Systém...

Filipíny se zbavují své ikony, je příliš neekologická

Filipíny - Jeepney - dostanete se s ním všude. Stojí pár pesos a jeto velké...

Veřejná doprava v řadě světových měst má své legendy a ikony. Symbolem Londýna jsou černé taxíky a červené dvoupatrové...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Parádní hračka pro velké kluky nemá dveře ani okna

Dallara Stradale

Gian Paolo Dallara, jeden z nejslavnějších automobilových konstruktérů, představil auto nesoucí jeho jméno. Fenomenální...

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...

Autofotka týdne: nejkrásnější zadek v celé Asii

Autosalon Tokio 2017

Na ten boubelatý zadeček se chodí dívat davy. Autosalon v Tokiu je plný studií aut budoucnosti, povětšinou jsou to...

Najdete na iDNES.cz