Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaguar XF Sportbrake: elegantní kombi vsadilo na dieselové motory

  15:30aktualizováno  15:30
Ještě před pár lety neslýchané, ale nový jaguar vyjíždí opravdu jenom s turbodieselovými motory. A ještě k tomu jako rodinný stěhovák. Ale pokud hodíme předsudky za hlavu, tak nový model XF Sportbrake vypadá velmi dobře a slibuje solidní řidičské zážitky.

Jaguar XF Sportbrake | foto: Jaguar

Dlouho živořícímu Jaguaru vlil nový indický vlastník do žil doslova živou vodu. Nové modely nejenom dobře vypadají, ale i se dobře prodávají. A od poloviny letošního roku navíc portfolio rozšíří atraktivní kombík z "nejmenší" řady XF. Uvozovky u slova nejmenší jsou zde zcela právem. Model XF je sice ten menší z dvojice sedanů, které Jaguar nabízí, ale jinak je to téměř pětimetrové auto.

Jaguar XF Sportbrake

Kombi je pro tradiční značku dost netradiční karosářskou variantou. Praktický rodinný vůz nabídl Jaguar teprve podruhé po nepříliš povedeném modelu X-Type z minulé desetiletky. Ale je to krok veskrze logický. Kombíky jsou především v Evropě velmi populární a to i aut vyšší střední třídy. Modely německých automobilek to dokazují, tak proč ne u Jaguaru. Navíc právě německé "prémiovky" jsou úhlavními konkurenty vozů z Albionu.

A to není všechno. Po vzoru německých konkurentů Jaguar uložil pod kapotu nového kombi i dieselové motory. Respektive zatím jenom dieselové motory, na benzinové si zákazníci budou muset počkat. A to už je hodně odvážný krok, kterým se značka snaží vyhovět zájmu zákazníků. Tradice prostě musí v dnešní době jít stranou. Ale při pohledu na výběr motorů pro sedan XF je tento krok logický. K dvojici dieselů totiž připravil Jaguar jen dva pětilitrové osmiválce, a to opravdu není obvyklá pohonná jednotka pro auto vyšší střední třídy. Tedy alespoň v Evropě.

Jaguar XF Sportbrake

Ze dvojice naftových agregátů je ten slabší čtyřválcový s objemem 2,2 litru a 204 koňmi (140 kW a 450 Nm). Silnější motor je dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec ve dvou výkonových variantách: 240 a 275 koní (176 kW, respektive 202 kW a 600 Nm). Standardem bude osmistupňová automatická převodovka, manuální pravděpodobně nepřijde, a to ani s nabídkou benzinových agregátů. Spekuluje se o nasazení špičkového kompresorového osmiválce s výkonem 510 koní.

Jaguar XF Sportbrake

Oproti sedanu nabídne Sportbrake zajímavé odpružení zadní nápravy. Místo tradičních tlumičů bude mít kombi vzduchové odpružení. Důvodem je předpoklad převážení objemného nákladu. Dispozice pro to Sportbrake má, jeho kufr pojme solidních 550 litrů nákladu a po sklopení sedadel vznikne téměř dvoumetrový prostor. Aby také ne, když délka celého auta je těsně pod pětimetrovou hranicí a rozvor má hodnotu 2,9 metru. Pro sportovní jízdu bude k mání adaptivní podvozek, pro bezpečnost a pohodlí radarový tempomat.

Fotogalerie

Konstruktérům a designérům se podařilo velmi dobře naroubovat kombi karosérii na původní sedan XF. Proti předchozímu kombíku z řady X-Type je to o několik tříd lepší, dokonce tak dobré, že se bude řadit mezi nejhezčí kombi ve třídě. To vše při zachování sportovního naturelu auta. Výrobce se chlubí, že především na zadních sedadlech se podařilo díky karoserii kombi přidat prostor na výšku, který se jistě bude hodit.

Bohatou výbavu rozšiřují dva speciální pakety. Aero pack připomíná označení špičkových saabů a i u Jaguaru bude automaticky montován k nejsilnějšímu dieselovému agregátu. Přidá na atraktivnosti karoserie a pomůže s aerodynamikou. Druhý paket Black je pak čistě designovou záležitostí: místo chromových lišt dostane auto lišty černě lakované.

Nový Jaguar XF Sportbrake bude mít světovou premiéru tento týden na autosalonu v Ženevě.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ
Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ

r.v. 2015, naj. 78 400 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.