Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaguar XF Sportbrake: elegantní kombi vsadilo na dieselové motory

  15:30aktualizováno  15:30
Ještě před pár lety neslýchané, ale nový jaguar vyjíždí opravdu jenom s turbodieselovými motory. A ještě k tomu jako rodinný stěhovák. Ale pokud hodíme předsudky za hlavu, tak nový model XF Sportbrake vypadá velmi dobře a slibuje solidní řidičské zážitky.

Jaguar XF Sportbrake | foto: Jaguar

Dlouho živořícímu Jaguaru vlil nový indický vlastník do žil doslova živou vodu. Nové modely nejenom dobře vypadají, ale i se dobře prodávají. A od poloviny letošního roku navíc portfolio rozšíří atraktivní kombík z "nejmenší" řady XF. Uvozovky u slova nejmenší jsou zde zcela právem. Model XF je sice ten menší z dvojice sedanů, které Jaguar nabízí, ale jinak je to téměř pětimetrové auto.

Jaguar XF Sportbrake

Kombi je pro tradiční značku dost netradiční karosářskou variantou. Praktický rodinný vůz nabídl Jaguar teprve podruhé po nepříliš povedeném modelu X-Type z minulé desetiletky. Ale je to krok veskrze logický. Kombíky jsou především v Evropě velmi populární a to i aut vyšší střední třídy. Modely německých automobilek to dokazují, tak proč ne u Jaguaru. Navíc právě německé "prémiovky" jsou úhlavními konkurenty vozů z Albionu.

A to není všechno. Po vzoru německých konkurentů Jaguar uložil pod kapotu nového kombi i dieselové motory. Respektive zatím jenom dieselové motory, na benzinové si zákazníci budou muset počkat. A to už je hodně odvážný krok, kterým se značka snaží vyhovět zájmu zákazníků. Tradice prostě musí v dnešní době jít stranou. Ale při pohledu na výběr motorů pro sedan XF je tento krok logický. K dvojici dieselů totiž připravil Jaguar jen dva pětilitrové osmiválce, a to opravdu není obvyklá pohonná jednotka pro auto vyšší střední třídy. Tedy alespoň v Evropě.

Jaguar XF Sportbrake

Ze dvojice naftových agregátů je ten slabší čtyřválcový s objemem 2,2 litru a 204 koňmi (140 kW a 450 Nm). Silnější motor je dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec ve dvou výkonových variantách: 240 a 275 koní (176 kW, respektive 202 kW a 600 Nm). Standardem bude osmistupňová automatická převodovka, manuální pravděpodobně nepřijde, a to ani s nabídkou benzinových agregátů. Spekuluje se o nasazení špičkového kompresorového osmiválce s výkonem 510 koní.

Jaguar XF Sportbrake

Oproti sedanu nabídne Sportbrake zajímavé odpružení zadní nápravy. Místo tradičních tlumičů bude mít kombi vzduchové odpružení. Důvodem je předpoklad převážení objemného nákladu. Dispozice pro to Sportbrake má, jeho kufr pojme solidních 550 litrů nákladu a po sklopení sedadel vznikne téměř dvoumetrový prostor. Aby také ne, když délka celého auta je těsně pod pětimetrovou hranicí a rozvor má hodnotu 2,9 metru. Pro sportovní jízdu bude k mání adaptivní podvozek, pro bezpečnost a pohodlí radarový tempomat.

Fotogalerie

Konstruktérům a designérům se podařilo velmi dobře naroubovat kombi karosérii na původní sedan XF. Proti předchozímu kombíku z řady X-Type je to o několik tříd lepší, dokonce tak dobré, že se bude řadit mezi nejhezčí kombi ve třídě. To vše při zachování sportovního naturelu auta. Výrobce se chlubí, že především na zadních sedadlech se podařilo díky karoserii kombi přidat prostor na výšku, který se jistě bude hodit.

Bohatou výbavu rozšiřují dva speciální pakety. Aero pack připomíná označení špičkových saabů a i u Jaguaru bude automaticky montován k nejsilnějšímu dieselovému agregátu. Přidá na atraktivnosti karoserie a pomůže s aerodynamikou. Druhý paket Black je pak čistě designovou záležitostí: místo chromových lišt dostane auto lišty černě lakované.

Nový Jaguar XF Sportbrake bude mít světovou premiéru tento týden na autosalonu v Ženevě.

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

Najdete na iDNES.cz