Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaguar XJ: Více místa pro Vaše lordstvo?

  7:29aktualizováno  7:29
Britská aristokracie se stále přibližuje chutím a peněženkám "obyčejnější" klientely. Sbližování Jaguaru s Fordem je čím dál citelnější, angličtí gentlemani skřípou zuby, jejich poddaní si ale mnou ruce a vyráží pro "divokou kočku" v kombíku (X-Type Estate) a s dieselovým motorem pod kapotou.

Pro ty, kdo přece jen čekají od Jaguaru klasickou urozenost a noblesu, podpořenou dostatečnou dávkou komfortu, připravil britský výrobce o dvanáct a půl centimetru prodloužený Jaguar XJ. 

V Paříži se s verzí LWB pochlubil evropskému publiku. Všechny centimetry navíc šly ve prospěch prostoru na zadních sedadlech. O něco více místa bude mít "jeho Lordstvo" i nad hlavou - sedm centimetrů sice na cylindr či buřinku na hlavě nepostačí, každý centimetr je však dobrý.

Na výběr bude ze čtyř variant uspořádání zadních sedadel. Nejobyčejnější verze bude mít klasickou pevnou lavici, ta "nej" naopak samostatná křesla, nabízející královské posezení (vyhřívaní, elektrické nastavování...).

Interiéru vládne ušlechtilé dřevo, cestující hýčká čtyřzónová klimatizace ovládaná hlasem a nejmodernější elektronika (audiosoustava schopná přečíst DVD, MP3).

Navenek je na první pohled téměř k nerozeznání od "krátkého XJčka". Změn doznala pouze mřížka chladiče. Jen a jen pro XJ LWB byly navrženy ráfky kol. Minimální velikost kol je osmnáct palců, v nabídce budou ale také devatenácti- a dvacetipalcová.

Nabídka motorů zůstane nezměněna: osmiválce 3,5 a 4,2 v atmosférické a přeplňované variantě, nabídnou od 262 do 400 koní. V nabídce tedy nefiguruje nejslabší šestiválcový třílitr.

Všechny centimetry navíc šly u prodlouženého jaguaru ve prospěch prostoru na zadních sedadlech.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.