Jahn: Státní správa má jezdit českými auty, jinak je to ostuda

  • 161
Na ruce má hodinky české značky, i oblek, kravata a košile jsou vyrobené v tuzemsku. Propagátor českých výrobků Martin Jahn nedá na škodovky dopustit. Jeho první auto bylo "MBčko", autům s okřídleným šípem ve znaku zůstal věrný během svého působení ve vládě, řídí je i v soukromí a říká, že je ostuda, když státní správa nejezdí v českých autech.

Rytíř řádu Francouzské republiky, bývalý šéf agentury Czechinvest, která do ČR láká zahraniční investory, bývalý místopředseda vlády pro ekonomiku a nově personální šéf mladoboleslavské automobilky.

Martin Jahn byl podle expertů jediným členem kabinetu, který se skutečně vyznal v ekonomice. Za svého působení v Czechinvestu přivedl do Česka další automobilku - kolínskou TPCA, která vyrábí malé toyoty, citroëny a peugeoty. Více ZDE...

Čím jezdíte?
Doma mám dvě auta - škodovky: benzinového superba 2,8 l a naftovou octavii čtyřkolku a jezdím služebním superbem s řidičem.
 
Čím vás vozili, když jste byl ve vládě? A jak se vám to líbilo?
Superbem a líbilo velmi. Je v něm víc místa než v jiných autech stejné třídy, ať už je to audi nebo mercedes.
 
Mohl jste si vybrat?
Asi ano, já jsem ale rozhodně chtěl superba. Myslím si totiž, že státní správa má jezdit českými auty, jinak je to ostuda.
 
Raději řídíte, nebo se vozíte?
Rád řídím, ale posledních pět let dělám práci, která mi zabírá sedm dní v týdnu, 24 hodin denně, takže využívám služeb řidiče, abych získal čas.
 
Jaký máte vůbec k autům vztah?
Dobrým, považuji je jak za služebníka pro přepravu, ale jako pro většinu mužů jsou auta i něco víc tak i pro mě.
 
Jaké bylo vaše první auto?
Škoda MB 1000
 
Jaká auta jste měl?
Opel, dacia, oltcit, honda, ale jezdil jsem skoro se vším, i hodně po USA, kde jsem si auta půjčoval a vyzkoušel jsem snad všechna běžná auta.
 
Auto snů?
Bugatti Veyron
 
Jaký jste řidič?
Rychlý, spolehlivý a veselý.
 
Co by mohlo zlepšit současnou situaci na českých silnicích, kde se stává ve srovnání s Evropou nadprůměrné množství nehod a kde často kralují bezohlední piráti?
Určitě koordinace několika věcí - důraznější postup policie a lepší stav silnic - více kruhových objezdů a bezpečných dálnic a silnic, prevence a osvěta. Třeba ve Spojených státech posílají viníky častých nehod na promítání filmů o nehodách. Pomáhají i plakáty kolem silnic, reklamní série proti pití za volantem...