Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jahn: V Česku je určitě prostor pro třetí automobilku

  16:52aktualizováno  16:52
V České republice je podle generálního ředitele agentury Czechinvest Martina Jahna zcela jistě prostor pro třetí automobilový závod. "V roce 2005 bude ČR na úrovni Španělska, ale Belgie stále vyrobí více vozů v přepočtu na hlavu," přirovnal dnes na konferenci o automobilovém průmyslu ve střední Evropě. V roce 2005 již budou v tuzemsku vyrábět dvě společnosti, a to domácí Škoda Auto a Toyota-PSA.

Uplatnění nové automobilky by podle předsedy představenstva Škody Auto Vratislava Kulhánka záleželo na velikosti závodu. "Česká republika není až tak velká," řekl dnes ČTK Kulhánek s tím, že konkurence se nebojí, neboť se s ní již střetává za hranicemi. Například korejské automobilky jsou v EU zatíženy cly,
takže snížení cen vede přes vybudování závodu v Evropě. "Hyundai by byl konkurent daleko silnější," prohlásil Kulhánek k chystanému závodu Toyoty a PSA v Kolíně.

Třetí automobilka by zřejmě přitáhla další dodavatele, kterých již v tuzemsku je téměř 300, z toho 130 zahraničních. Zaměstnávají 110 tisíc lidí a roční tržby přesahují šest miliard eur (přes 180 miliard korun). Podle objemu investic v českém automobilovém průmyslu vede Japonsko (44 procent celkových investic), následují Francie (32 procent) a Německo (16 procent). Přes 61 procent investic zamířilo přímo do výroby vozidel.

Důležitou součástí automobilového sektoru je výzkum a vývoj, ve kterém v Česku pracuje 3500 lidí. Práci jim dávají například společnosti Bosch, Autopal a  samozřejmě Škoda. Zpracovává se 11 projektů pro státní podporu, přičemdž prvním žadatelem je švýcarská společnost Rieter. K získání částečných dotací nákladů,
školení a rekvalifikací je třeba investovat přinejmenším 50 miliónů korun a polovinu v regionech s vysokou nezaměstnaností. Investor musí vytvořit minimálně 50 pracovních míst.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.