Uplatnění nové automobilky by podle předsedy představenstva Škody Auto Vratislava Kulhánka záleželo na velikosti závodu. "Česká republika není až tak velká," řekl dnes ČTK Kulhánek s tím, že konkurence se nebojí, neboť se s ní již střetává za hranicemi. Například korejské automobilky jsou v EU zatíženy cly,
takže snížení cen vede přes vybudování závodu v Evropě. "Hyundai by byl konkurent daleko silnější," prohlásil Kulhánek k chystanému závodu Toyoty a PSA v Kolíně.
Třetí automobilka by zřejmě přitáhla další dodavatele, kterých již v tuzemsku je téměř 300, z toho 130 zahraničních. Zaměstnávají 110 tisíc lidí a roční tržby přesahují šest miliard eur (přes 180 miliard korun). Podle objemu investic v českém automobilovém průmyslu vede Japonsko (44 procent celkových investic), následují Francie (32 procent) a Německo (16 procent). Přes 61 procent investic zamířilo přímo do výroby vozidel.
Důležitou součástí automobilového sektoru je výzkum a vývoj, ve kterém v Česku pracuje 3500 lidí. Práci jim dávají například společnosti Bosch, Autopal a samozřejmě Škoda. Zpracovává se 11 projektů pro státní podporu, přičemdž prvním žadatelem je švýcarská společnost Rieter. K získání částečných dotací nákladů,
školení a rekvalifikací je třeba investovat přinejmenším 50 miliónů korun a polovinu v regionech s vysokou nezaměstnaností. Investor musí vytvořit minimálně 50 pracovních míst.