Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak a kudy do Ženevy

  10:57aktualizováno  10:57
Již za několik dní se otevřou brány výstavního areálu Palexpo, kde se uskuteční 73. ročník ženevského autosalonu, jednoho z nejvýznamnějších automobilových veletrhů.

Právě v Ženevě se pravidelně představují nejvýznamnější novinky první poloviny roku. Jelikož jich není málo, vystavovatele i návštěvníky jistě potěší rozšíření výstavního areálu Palexpo o novou halu, která byla slavnostně otevřena 6. února tohoto roku. Výstavní plocha se tak rozšířila o 21 000 m2 na 111 000 m2.

Nová hala č. 6 si odbyde premiéru právě při příležitosti nadcházejícího automobilového svátku.

Výstavní areál Palexpo se otevře 4. března pro novináře a odbornou veřejnost, všem návštěvníkům pak 6. března 2003 v 9 hodin, brány autosalonu se letos definitivně uzavřou 16. března v 19 hodin.

Denně bude výstaviště přístupné od 9 do 19 hodin, výjimkami jsou: pátek 7.3., úterý 10.3. a pátek 14.3., kdy platí otevírací doba od 9 do 22 hodin.

Vstupné je pro dospělé 12 CHF (asi 266 Kč), pro děti od 6 do 16 let 7 CHF ( asi 155 Kč), permanentní vstupenka, platná po všechny dny výstavy, vás vyjde na 70 CHF (asi 1 554 Kč).

Je možné získat i skupinovou slevu, podmínkou je skupina více než 20 osob, cena pro jednoho je potom 7 CHF (asi 155 Kč).

Na výstavišti naleznete i automobilové muzeum, které ukrývá 350 exponátů!

Na návštěvníky čeká více než 35 evropských, či přímo světových premiér:

SVĚTOVÉ PREMIÉRY EVROPSKÉ PREMIÉRY
Sériové vozy: Sériové vozy:
Alfa Romeo GT Coupe Audi A8L
Audi A3 Chrysler Crossfire
Ferrari Challenge Stradale Daewoo Nubira
Ford Focus C-Max Lexus RX330
Lamborghini Gallardo Mitsubishi Outlander
Lancia Ypsilon Nissan 350Z
Mercedes Benz CLK cabriolet Rolls-Royce Phantom
Opel Signum Toyota Avensis
Opel Speedster Turbo Volkswagen Touran
Peugeot 307 CC Volkswagen Beetle Cabriolet
Porsche Carrera GT
Renault Scenic 2
Saab 9-3 Convertible
Koncepty: Koncepty:
Alfa Romeo Concept X Aston Martin AMV8 Vantage
Bertone concept Hyundai OLV
Daewoo Scope Mitsubishi Tarmac Spyder
ItalDesign Moray
Mazda MX Sportif
Mitsubishi CZ2 Cabrio
Nissan Evalia
Opel GTC
Peugeot 807 Grand Tourisme
Peugeot Hoggar
Pininfarina Enjoy
Rinspeed Bedouin
Subaru coupe

Jak cestovat do Ženevy

Velkou výhodou výstavního areálu Palexpo je jeho dostupnost. V těsné blízkosti je mezinárodní letiště, železniční zastávka a dálnice směrem k francouzským hranicím.

Pojedete-li autem, čeká vás asi 1 000 km jízdy, například z Prahy je to do Ženevy v závislosti na zvolené trase 900 až 1 020 kilometrů. Musíte počítat s investicí do dálniční známky, která stojí 40 CHF (asi 888 Kč) a platí jeden rok.

 Lze ji pořídit i v ČR, ale za cenu 930 Kč. Pokuta za používání rychlostních komunikací bez platné nálepky je 100 CHF (asi 2 220 Kč) + cena dálniční známky, takže riskovat se určitě nevyplatí. U výstaviště je samozřejmě k dispozici parkoviště, avšak za poplatek 20 CHF (asi 440 Kč) na den.

Rozhodnete-li se pro leteckou dopravu, připravte si asi 9 000 Kč na zpáteční letenku z Prahy do Ženevy.

Můžete jet i vlakem nebo autobusem, cena autobusové zpáteční jízdenky (počítáno z Prahy) činí 3 300 Kč, vlaková jízdenka vyjde na 7 600 Kč včetně zpáteční, ale to je už lepší připlatit si 1 400 Kč na letenku nebo jet autobusem.

Ubytování vás bude stát minimálně 50 až 120 CHF na osobu za noc, tedy asi 1 110 až 2 664 Kč (50 CHF hostel, asi od 75 CHF se platí v levných hotelech).

 Pokud chcete do Ženevy vyrazit a ještě nemáte zajištěný nocleh, počítejte spíše s cenou okolo 100 CHF (asi 2 220 Kč), protože drtivá většina levných hotelů je již vyprodána.

Pokud do Ženevy nejedete

Nemůžete-li jet do Ženevy, nevěšte hlavu, chystáme pro vás rozsáhlou přílohu plnou fotografií a informací o tom nejzajímavějším z ženevského autosalonu.

Geneva international motor show

ItalDesign Moray

Nissan Evalia

Palexpo

Rinspeed Bedouin

Subaru Concept

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.