Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak a kudy do Ženevy

  10:57aktualizováno  10:57
Již za několik dní se otevřou brány výstavního areálu Palexpo, kde se uskuteční 73. ročník ženevského autosalonu, jednoho z nejvýznamnějších automobilových veletrhů.

Právě v Ženevě se pravidelně představují nejvýznamnější novinky první poloviny roku. Jelikož jich není málo, vystavovatele i návštěvníky jistě potěší rozšíření výstavního areálu Palexpo o novou halu, která byla slavnostně otevřena 6. února tohoto roku. Výstavní plocha se tak rozšířila o 21 000 m2 na 111 000 m2.

Nová hala č. 6 si odbyde premiéru právě při příležitosti nadcházejícího automobilového svátku.

Výstavní areál Palexpo se otevře 4. března pro novináře a odbornou veřejnost, všem návštěvníkům pak 6. března 2003 v 9 hodin, brány autosalonu se letos definitivně uzavřou 16. března v 19 hodin.

Denně bude výstaviště přístupné od 9 do 19 hodin, výjimkami jsou: pátek 7.3., úterý 10.3. a pátek 14.3., kdy platí otevírací doba od 9 do 22 hodin.

Vstupné je pro dospělé 12 CHF (asi 266 Kč), pro děti od 6 do 16 let 7 CHF ( asi 155 Kč), permanentní vstupenka, platná po všechny dny výstavy, vás vyjde na 70 CHF (asi 1 554 Kč).

Je možné získat i skupinovou slevu, podmínkou je skupina více než 20 osob, cena pro jednoho je potom 7 CHF (asi 155 Kč).

Na výstavišti naleznete i automobilové muzeum, které ukrývá 350 exponátů!

Na návštěvníky čeká více než 35 evropských, či přímo světových premiér:

SVĚTOVÉ PREMIÉRY EVROPSKÉ PREMIÉRY
Sériové vozy: Sériové vozy:
Alfa Romeo GT Coupe Audi A8L
Audi A3 Chrysler Crossfire
Ferrari Challenge Stradale Daewoo Nubira
Ford Focus C-Max Lexus RX330
Lamborghini Gallardo Mitsubishi Outlander
Lancia Ypsilon Nissan 350Z
Mercedes Benz CLK cabriolet Rolls-Royce Phantom
Opel Signum Toyota Avensis
Opel Speedster Turbo Volkswagen Touran
Peugeot 307 CC Volkswagen Beetle Cabriolet
Porsche Carrera GT
Renault Scenic 2
Saab 9-3 Convertible
Koncepty: Koncepty:
Alfa Romeo Concept X Aston Martin AMV8 Vantage
Bertone concept Hyundai OLV
Daewoo Scope Mitsubishi Tarmac Spyder
ItalDesign Moray
Mazda MX Sportif
Mitsubishi CZ2 Cabrio
Nissan Evalia
Opel GTC
Peugeot 807 Grand Tourisme
Peugeot Hoggar
Pininfarina Enjoy
Rinspeed Bedouin
Subaru coupe

Jak cestovat do Ženevy

Velkou výhodou výstavního areálu Palexpo je jeho dostupnost. V těsné blízkosti je mezinárodní letiště, železniční zastávka a dálnice směrem k francouzským hranicím.

Pojedete-li autem, čeká vás asi 1 000 km jízdy, například z Prahy je to do Ženevy v závislosti na zvolené trase 900 až 1 020 kilometrů. Musíte počítat s investicí do dálniční známky, která stojí 40 CHF (asi 888 Kč) a platí jeden rok.

 Lze ji pořídit i v ČR, ale za cenu 930 Kč. Pokuta za používání rychlostních komunikací bez platné nálepky je 100 CHF (asi 2 220 Kč) + cena dálniční známky, takže riskovat se určitě nevyplatí. U výstaviště je samozřejmě k dispozici parkoviště, avšak za poplatek 20 CHF (asi 440 Kč) na den.

Rozhodnete-li se pro leteckou dopravu, připravte si asi 9 000 Kč na zpáteční letenku z Prahy do Ženevy.

Můžete jet i vlakem nebo autobusem, cena autobusové zpáteční jízdenky (počítáno z Prahy) činí 3 300 Kč, vlaková jízdenka vyjde na 7 600 Kč včetně zpáteční, ale to je už lepší připlatit si 1 400 Kč na letenku nebo jet autobusem.

Ubytování vás bude stát minimálně 50 až 120 CHF na osobu za noc, tedy asi 1 110 až 2 664 Kč (50 CHF hostel, asi od 75 CHF se platí v levných hotelech).

 Pokud chcete do Ženevy vyrazit a ještě nemáte zajištěný nocleh, počítejte spíše s cenou okolo 100 CHF (asi 2 220 Kč), protože drtivá většina levných hotelů je již vyprodána.

Pokud do Ženevy nejedete

Nemůžete-li jet do Ženevy, nevěšte hlavu, chystáme pro vás rozsáhlou přílohu plnou fotografií a informací o tom nejzajímavějším z ženevského autosalonu.

Geneva international motor show

ItalDesign Moray

Nissan Evalia

Palexpo

Rinspeed Bedouin

Subaru Concept

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz