Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak a kudy do Ženevy? Autosalon 2005

  10:36aktualizováno  10:36
Nejdůležitější automobilová událost první poloviny letošního roku je tady. Automobilky smétají poslední smítka z novinek, které do Ženevy přivezly a dožehlují plachty, pod kterými se budou do své premiéry ukrývat.

Od 3. do 13. března tak bude pupkem automobilového světa město na břehu Ženevského jezera.

Další z velkých přehlídek, která občas lehce přeruší neutuchající bitvu o zákazníka, se na neutrální švýcarské půdě odehraje už po pětasedmdesáté.

Očekávána je, jako vždycky, spousta světových a evropských premiér. Jejich přehled najdete TADY

Výstaviště "Palexpo", které bude necelých deset dní plné nablýskaných krasavců na dvou, třech, čtyřech a více kolech je pár kroků od letiště i zastávky vlaku, když pojedete po dálnici od Laussane také ho nemůžete minout.

ŽENEVSKÝ AUTOSALON 2005

*novinky
*užitečné informace

*fotografie...

...v příloze ZDE

Na shledanou v Ženevě
Neodoláte-li pokušení vidět auta svých snů nebo všechny novinky na vlastní oči a autosalon navštívit, připravte si 12 švýcarských franků (asi 240 Kč) na vstup. Za dítě od 6 do 16 let a dědečka v důchodu zaplatíte franků 7 (140 korun). Lístky si můžete zarezervovat i on-line na stránkách autosalonu ZDE.

Budete-li chtít vidět opravdu všechno, připravte se na celodenní běhání od expozice k expozici. Přes všední dny na to bude čas od 10 do 20 hodin. O víkendu si určitě nepospíte - brány palexpa otevírají už v 9:00, ven vás vyženou v 19:00.

Ženevský autosalon má mezi evropskými automobilovými svátky výsadní postavení, narozdíl od Paříže a Frankfurtu, které se musí o pořádání podzimního autosalonu dělit, se ten ženevský koná každý rok. Je sice, co do rozlohy nejmenší, alespoň si ale neuběháte nohy. Obhlédnout na ženevském autosalonu vše důležité se dá stihnout během jediného dne.

Jak a kudy do Ženevy
Pojedete-li autem, čeká vás asi 1 000 km jízdy, například z Prahy je to do Ženevy v závislosti na zvolené trase 900 až 1 020 kilometrů. Musíte počítat s investicí do dálniční známky, která stojí 40 CHF (asi 800 Kč) a platí jeden rok.

Lze ji pořídit i v ČR, prodává ji ÚAMK za 850 Kč. Pokuta za používání rychlostních komunikací bez platné nálepky je 100 CHF (asi 2 000 Kč) + cena dálniční známky, takže riskovat se určitě nevyplatí.

Rozhodnete-li se pro leteckou dopravu, připravte si asi 7 000 až 10 000 Kč na zpáteční letenku z Prahy do Ženevy.

Můžete jet i vlakem nebo autobusem, cena autobusové zpáteční jízdenky (počítáno z Prahy) začíná na 3000 korunách, vlaková jízdenka stojí přibližně stejně jako letenka.

Ubytování vás bude stát minimálně 40 až 120 CHF na osobu za noc, tedy asi 800 až 2 400 Kč (40 CHF hostel, asi od 75 CHF se platí v levných hotelech).

Pokud chcete do Ženevy vyrazit a ještě nemáte zajištěný nocleh, počítejte spíše s cenou okolo 100 CHF (asi 2 000 Kč), protože drtivá většina levných hotelů je zamluvena téměř rok předem.

Parkování
Stránky autosalonu
doporučují držet se instrukcí všudypřítomných policistů. V okolí budou k dispozici odstavná parkoviště, ti nejštastnější zaparkují přímo v patrových garážích v prostorách výstaviště. Parkovné 20 CHF (400 korun) zahrnuje i služby mikrobusu "pendlujícího" mezi parkovišti a výstavištěm.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.