Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak a kudy do Ženevy? Autosalon 2006

  14:02aktualizováno  14:21
Nejdůležitější automobilová událost první poloviny letošního roku je tady. Všichni významní výrobci došlechťují poslední drobnosti na novinkách, které do Ženevy přivezly a dožehlují plachty, pod kterými se budou do své premiéry ukrývat. Automobilový svět se opět na několik dní přestěhoval ke břehům Ženevského jezera. Nejprestižnější autosalon starého kontinentu letos probíhá od 2. do 12. března.

Další z velkých přehlídek, která občas lehce přeruší neutuchající bitvu o zákazníka, se na neutrální švýcarské půdě odehraje už po šestasedmdesáté. Očekávána je, jako vždycky, spousta světových a evropských premiér.

Výstaviště "Palexpo", které bude necelých deset dní plné nablýskaných krasavců na dvou, třech, čtyřech a více kolech je pár kroků od letiště i zastávky vlaku, když pojedete po dálnici od Laussane také ho nemůžete minout.

Na shledanou v Ženevě
Neodoláte-li pokušení vidět auta svých snů nebo všechny novinky na vlastní oči a autosalon navštívit, připravte si 14 švýcarských franků (asi 280 Kč) na vstup. Za dítě od 6 do 16 let a dědečka v důchodu zaplatíte franků 8 (160 korun). Lístky si můžete zarezervovat i on-line na stránkách autosalonu ZDE.

Budete-li chtít vidět opravdu všechno, připravte se na celodenní běhání od expozice k expozici. Přes všední dny na to bude čas od 10 do 20 hodin. O víkendu si určitě nepospíte - brány palexpa otevírají už v 9:00, ven vás vyženou v 19:00.

Ženevský autosalon má mezi evropskými automobilovými svátky výsadní postavení, narozdíl od Paříže a Frankfurtu, které se musí o pořádání podzimního autosalonu dělit, se ten ženevský koná každý rok. Je sice, co do rozlohy nejmenší, alespoň si ale neuběháte nohy. Obhlédnout na ženevském autosalonu vše důležité se dá stihnout během jediného dne.

Důležitá telefonní čísla

117 policie

118 hasiči

144 sanitka

Jak a kudy do Ženevy
Pojedete-li autem, čeká vás asi 1 000 km jízdy, například z Prahy je to do Ženevy v závislosti na zvolené trase 900 až 1 020 kilometrů. Musíte počítat s investicí do dálniční známky, která stojí 40 CHF (asi 800 Kč) a platí jeden rok.

Lze ji pořídit i v ČR, prodává ji ÚAMK za 880 Kč. Pokuta za používání rychlostních komunikací bez platné nálepky je 100 CHF (asi 2 000 Kč) + cena dálniční známky, takže riskovat se určitě nevyplatí.

Rozhodnete-li se pro leteckou dopravu, připravte si asi 7 000 až 10 000 Kč na zpáteční letenku z Prahy do Ženevy.

Cena autobusové zpáteční jízdenky (počítáno z Prahy) začíná na 2500 korunách.
Cesta vlakem vyjde z Prahy na podobné peníze jako letenky.

Ubytování vás bude stát minimálně 40 až 120 CHF na osobu za noc, tedy asi 800 až 2 400 Kč (40 CHF hostel, asi od 75 CHF se platí v levných hotelech).

Pokud chcete do Ženevy vyrazit a ještě nemáte zajištěný nocleh, počítejte spíše s cenou od 100 CHF (asi 2 000 Kč), protože drtivá většina levných hotelů je zamluvena téměř rok předem.

Parkování
V okolí budou k dispozici odstavná parkoviště, ti nejštastnější zaparkují přímo v patrových garážích v prostorách výstaviště. Parkovné 20 CHF (400 korun) zahrnuje i služby mikrobusu "pendlujícího" mezi parkovišti a výstavištěm.

AUTOSALON ŽENEVA 2006

*novinky
*užitečné informace
*fotografie...

...VE ZVLÁŠTNÍ PŘÍLOZE zde

Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.