Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jak bojovat s únavou za volantem? Spánkem

Dopravní experti se domnívají, že na mnoha vážných dopravních nehodách se podílí mikrospánek řidiče. Ospalí a unavení se chovají podobně jako podnapilí. Spánkový dluh lze vyrovnat pouze spaním. Nelze ho překonat silou vůle, také sám od sebe nezmizí. Ani použité povzbuzující prostředky, jako je například oblíbená silná káva, nic nevyřeší. Působí totiž pouze krátkodobě a následně se dostaví ještě hlubší útlum.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Engele

20. 4. 2006 22:42
Red Bull

Taky jezdím často 800km dlouhý štreky.. Nejradši startuju v noci a tak polovinu cesty projedu skoro sama po dálnici.. Pravidelně do sebe leju Red Bull ;-P Jestli mě to pomáhá nemůžu říct ale vždycky si vsugeruju, že mě to dodává energii a zatím to tak zvládám ;-)

0 0
možnosti

1

20. 4. 2006 15:49
Zatím je to nerozhodně

Jak bojovat proti spánku? Usnout! Tomu říkám boj!

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0 0
možnosti

korčagin

20. 4. 2006 13:42
a jak bojovat z hladem?

No najíst se ne, vy tupci

0 0
možnosti

korčagin

20. 4. 2006 13:49
Re:

a ještě snad pro toho, kdo by nevěděl jak bojovat s nedostatkem sexu: nejlepší je si zašukat !!

0 0
možnosti

vlada

20. 4. 2006 13:33
njlepsi je si dat 20

0 0
možnosti

Isbjoerna

20. 4. 2006 13:16
Potreba spanku je individuell

"Spánek kratší než 6 hodin zvyšuje nebezpečí, že usnete za volantem. Spánek kratší než 4 hodiny je už skutečně nebezpečný."

Nesmysl. Jiz pres 30 let spim pravidelne 4 hodiny denne a nepocituji zadnou unavu - ani pri dlouhe jizde (~1.000 km) autem. Ma pritelkyne, kdyz se ji nedostane 8-hodin-spanku, "pada" unavou jiz v odpolednich hodinach, jeji konzentration je pryc...

Lide se deli na "kratko-space" (3-5 hodin denne) "normal-space" (6-8 hodin denne) a "dlouho-space" (9 a vice hodin denne); dulezite je to o sobe vedet a ten potrebny spanek si doprat - nejen pred jizdou autem, ale pravidelne, protoze unava z nedostatku spanku po delsi dobu (tyden, mesic) nezmizi pres jednu noc dostatecneho spanku.

0 0
možnosti

vlada

20. 4. 2006 13:36
Re: Potreba spanku je individuell

bych chtel videt kolik dni za sebou vydrzis spat jen 4 hod, bez toho aby na tebe padla unava. Takovy keci - neverim

0 0
možnosti

Petr

20. 4. 2006 12:49
to je pravda, ale...

Ačkoliv ztráta koncentrace může být jen chvilková, následky si řidič může vyčítat do konce života. - což nemusí být na příliš dlouhou dobu.

0 0
možnosti

spartaman

20. 4. 2006 12:26
Mikrospánek

Může mi někdo vysvětlit rozdíl mezi normálním spánkem a mikrospánkem? Podle mne ti lidé za volantem normálně usnou a ne mikro-usnou.

Mikrospánek je podobná blbost, jako to, že příčinou nehody bylo náledí.

I Heute Rv

0 0
možnosti

Honza

20. 4. 2006 12:43
Re: Mikrospánek

Mikrospánek neí žádná blbost a le realita ze života. Mikrospánek je krátké udřímnutí na malý okamžik, aniž si to dotyčná osoba vůbec uvědomí, že spala. Normální spánek je nepřerušovaný a dlouhodobý. Spící osoba si je také vědoma, že spala. Toď hlavní a nejpodstatnější rozdíly mezi spánkem a mikrospánkem. Je z nich vidět, proč je mikrospánek tak nebezpečný.

0 0
možnosti

Dalibor

20. 4. 2006 11:50
vlastni zkusenost,

jezdim casto a dlouhe trasy (kolem 700km). Jednou jsem usnul za volantem asi 30 km pred cilem. Nastesti to dopadlo dobre, "otrel" jsem se o svodidla. Od te doby si davam prestavky zhruba po 2 hodinach. Do te doby jsme si myslel, ze se mi to nemuze stat. Taky mam vzdycky, at jsem nebo nejsem unaveny jednu pauzu asi 100km pred cilem. Ty posledni kilometry jsou proste nejhorsi. Bohuzel jsezdim sam, takze nemam spolujezdce na vystridani.

0 0
možnosti

ruda straka

20. 4. 2006 11:13
ospalost

ospalost za volantem je horsi nez par piv. kdyz mas vypito, jedes podle toho. kdyz se vospalej, prijde to na tebe ani nevis jak. bez varovani.mam zkusenosti s obojim. mikrospanek je fakt svine a jediny co pomuze pri prvnich priznacich hned zastavit a dat si dvacet.

me se treba stalo ze sem vedel ze sem na tom zle a chtel sem dojet jen jeden kilometr na pumpu. bylo to nekonecny a usnul sem. probudilo me to ze sem pocitil zmenu smeru auta jak sem otocil volantem kdyz sem se pri usnuti naklonil. nic se nestalo, ale ten kilak byl fakt nekonecnej....

0 0
možnosti

Andee

20. 4. 2006 11:26
Re: ospalost

Mě pomáhaj dvě cigárka na čerstvém vzduchu, ale je to tak na 40 minut, pak to začne znovu. A nejhorší je v tomhle ohledu dálnice z Bratislavy do Budapešti. To totiž narozdíl od D1 není oranice a tam usínám odpočinek neodpočinek po 50 km ;-P

0 0
možnosti

Kalisz

20. 4. 2006 10:52
Kdyz jsem unavenej

tak jedu jako prase. A jako prase jezdim furt..

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...