Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak bydlí automobiloví šílenci: postel z brouka, skříň z trabanta

aktualizováno 
Někdo má auta rád tak moc, že si z nich nechává vyrábět nábytek. A Němec Martin Kerber z Oberpframmernu si založil nábytkářskou firmu specializující se na automobilový design.

Automobilový nábytek | foto: Martin Kerber

Zákazníkům vyrábí postele z Volkswagenů brouk, skříňky a vitríny z oblíbených trabantů a renaultů, sedačky z Mini nebo police lemované chromovanými nárazníky.

Vestavěné blikače přitom můžou zůstat funkční a decentně osvětlovat polici z ušlechtilého dřeva.

"Jsme mladá firma a dosud jsme zhotovili osm kusů nábytku z autodílů, další tři jsou v plánu,“ říká Martin Kerber, který nábytek vytváří spolu s jedním spolupracovníkem – lakýrníkem.

První autonábytek vytvořil Martin Kerber před 17 lety se spolužákem. Od té doby podobné věci dělal příležitostně pro kamarády.

Netradiční nábytkář staví své výrobky nejčastěji na kultovních autech, jako jsou vozy Mini, brouk nebo Opel GT.

"Zákazníci se zajímají také o drahá porsche nebo ferrari, ale takový nábytek se prodraží. Bar ze zádi porsche přijde až na 9 tisíc eur,“  vypočítává Martin Kerber.

Cena každého kusu se vypočítává individuálně, za základní cenu považuje podnikatel hranici čtyř tisíc eur.

Zájemci si buď přivezou třeba i ruinu svého plechového oblíbence, nebo si u Martina Kerbera zadají, z jakého typu auta má jejich postel, stůl či skříň vzniknout.

Jeho zákazníky se stávají také dealeři aut, kteří nechávají přestavět vozy "svých“ značek.

Pro jednu německou prodejnu Suzuki málem vyráběl asi nejvíce kuriózní věc.

"Měli jsme předělat SUV na prodejní stůl. Předek auta by zůstal, v kokpitu vy seděl prodavač a k otevřené zadní části by si přisedali zákazníci.“ Zájemce o netradičně pojaté prodejní místo však nakonec couvnul a nábytek neobjednal.

Automobilový nábytekAutomobilový nábytekAutomobilový nábytek



Automobilový nábytekAutomobilový nábytekAutomobilový nábytek



 


Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.