Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do malého seatu si přikupte rukavice, nejlíp zahřeje supermercedes

aktualizováno 
Auta na naftu se vytopí pomaleji než benzinová: nejlepší se vyhřejí za devět minut, nejhorší za 39 minut. Zjistil to při měřením německý autoklub ADAC, který srovnával 500 aut. Mimo jiné odhalil, že dlouho čekají na teplo i řidiči naftových fabií.

Malá kabina Mercedesu SLS AMG se v testu ADAC vyhřála nejrychleji. | foto: Mercedes

Pohled na neodolatelné tvary supersportovního Mercedesu SLS AMG vás rozpálí i bez paliva a kromě toho vás taky nejlíp zahřeje. To ve velkém naftovém MPV budete mrznout klidně o dvacet minut déle.

Na chvostu žebříčku ADAC, který zkoumal, jak dlouho autům trvá, než se vytopí, jsou výhradně vozy na naftu. A nadšení ochladne i u těch, kdo se těší na nástup elektromobilu.

ADAC otestoval na pět stovek aut různých velikostí a s odlišnými pohony. Majitelé aut na naftu mrznou v zimě déle. Důvodem je skutečnost, že naftový motor pracuje efektivněji a tudíž s menšími tepelnými ztrátami než benzinový. Více uvolněného tepla benzinových aut je rychle k dispozici pro prohřátí interiéru vozu.

Vůbec nejhorší je, když dieselový motor pohání auto s velkou kabinou, její vytopení pak trvá klidně půl hodiny.

Nejdelší dobu nutnou k vytopení promrzlého auta z minus deseti na příjemných 22 stupňů Celsia potřebovaly Fiat Dobló 1,6 JTD, Volkswagen Sharan 2,0 TDI, Mercedes Viano 2,2 CDI nebo Peugeot 807 2,0 HDI.

Může se hodit

Pestrá nabídka aut na Automodul.cz

Ještě hůř než tyto rodinné stěhováky dopadl malý turbodieselový kombík Seat Ibiza ST 1,6 TDI. Posádce na zadních sedadlech vytopila jejich místa až po 39 minutách.

Jen o málo lépe dopadly v porovnání časů čistě elektrický vůz Mitsubishi i-MiEV a hybridní Toyota Auris HSD.

Nejrychleji z pěti set srovnávaných aut dokázala svůj interiér prohřát trojice mercedesů v čele s modelem SLS. Ten potřeboval k vytvoření příjemného tepla v malé dvoumístné kabině devět minut.

To Peugeot 807 z druhého konce tabulky bude posádku na předních sedadlech studit 27 minut. Na zadních trvalo prohřátí na 22 stupňů dokonce 37 minut.

Zajímavé bylo srovnání stejných modelů s různými motory: Volkswagen Golf s dieselem 1,6 TDI vyhřál vzduch u předních sedadel za 17 minut a u zadních bylo stejné teplo po 20 minutách. Golf s motorem na benzin vytopil interiér o tři až čtyři minuty rychleji.

Auta která (ne)zahřejí

Auta, která se nejlíp vytápí

Mercedes SLS AMG Speedshift DCT

Mercedes E 500 Coupé Avantgarde 7G-Tronic Sport

Volvo S60 D5 Summum (DPF)

Mazda 3 2,0 DISI i-stop Sports-Line

BMW X5 xDrive30d Automatic (DPF)

Audi TT Coupé TFSI

Peugeot RCZ 155 THP

BMW ActiveHybrid X6

Porsche Boxster S 3,2 PDK

BMW ActiveHybrid 7

BMW 740i Automatic

Audi A4 Allroad 2,0 TFSI quattro

Seat Ibiza ST

Auta, která topí špatně

Toyota Auris 1,8 hybrid Executive HSD

Mitsubishi i-MiEV

Škoda Fabia Combi 1,6 TDI Elegance (DPF)

Peugeot 807 HDi FAP 165 Premium Automat

Mercedes Viano 2,2 CDI Trend lang Automat (DPF)

VW Sharan 2,0 TDI BlueMotion Technology Highline (DPF)

Fiat Dobló Kombi 1,6 JTD Multijet 16V Start&Stop (DPF)

Seat Ibiza ST 1,6 TDI Style (DPF)

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.