Diskuze
Haldex je hodně chytrý pohon všech kol. Má ho octavia i Bugatti Veyron
Děkujeme za pochopení.
přezdívky_došly
Haldex je hodně chytrý systém...
hlavně v první generatci Audi TT, kde se díky Haldexu zabilo spousta lidí. Připojila se jim totiž uprostřed zatáčky zadní náprava, když se jim protočilo vnitřní přední kolo... ;-)
certik_bertik
já
myslel že se to dělá v Polsku, tam má Haldex obrovskou fabriku v Siemanowicích
mio121957
Jen se zeptám
Když v hlubokým sněhu vepředu zabírají kola a zezadu tlačí ochotní kolemjdoucí + manželka, je to taky 4x4?
Homer _7
Re: Jen se zeptám
Ne.
To je tzv. 2+1+X kde X=počet těch kolemjdoucích...
Franta Prudil
Achjo takové mystifikace.. jak od obchodního zástupce
Že důvodem k haldexu byla úspora paliva. Že rozepnutý haldex žere míň.. Achjo.. Kdyby se nad tím odborník aspoň zamyslel.. Podle mě si ho spíš zvolili, že to je možná konstrukčně jednodušší než differenciál a teoreticky vyjede víc, protože to sprostě sepne.
Swoby
kdo z vás má aspoň 4x4
Je tu spousta příspěvků, jak je haldex k ničemu atd...
kolik z Vás má tedy Audi s torsenem nebo Subaru?
když to tady tak haníte... Mám Octu s haldexem a nedám na to dopustit... Jel jsem i s tvrdýma 4x4 a srovnávat se to asi nedá, no ale co... mokrá tráva, v zimě sníh atd... ta průjezdnost je neuvěřitelná. Co se s tím dá vyjet a předokolka by už byla v koncích...
Kolik z vás by využilo jet driftem ve 100km rychlosti bokem dveřma? asi moc ne:-D Nebo to vůbez zkusili, když je kuli tomu haldex špatnej:-)
A na projetí driftem v zimě kruháč 3x kolem dokola to stačí:-D
dracekv1
Re: kdo z vás má aspoň 4x4
Kámoš má dvojkovou oktávku 4x4 já mám subaru a žádný velký rozdíl v blátě tam není.
A ano, psal jem to už někde níže. Vesmes je jedno, jaký má auto pohon. 4x4 projede oproti předohrabu o hodně více. Třeba ve sněhu to jede do té doby, než to lehne na břicho :)
Ale problém tu je. Čím dále dojedu, tím dále je to potom pro traktor
dracekv1
symetrický pohon
Pane redaktor, než tu začnete plácat kraviny že symetrický pohon je jen něco jako quattro u Audi tak si o tom něco zjistěte. Název Quattro je u subaru ekvivalent označení AWD jímž Subaru oznamuje že auto má náhon všech kol.
Symetrický pohon znamená provedení pohonu 4x4. Je to vlastně to, že vše leží v jedné rovině. Převodovka a hnací hřídel a zadní diferenciál. Díky tomu je tam minimum součástí a pohon 4x4 od subaru spolehlivě funguje i po mnoha letech, což se nedá říct u jiných značek aut. (jedině u těch, co jsou přímo řaditelné)
Dále pak je pravdka že pohon u AT/MT není stejný, ale srovnávat to s haldexem je výsměch
infinity_
quattro
tady mate ty svoje mestske kramy v praxi
http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68
http://www.youtube.com/watch?v=t09ExAUgtyE&feature=related
A v subaru neni v zadnem pripade haldex. Mozna v tech novych a to pouze s AT, ono se haldex dava jenom kvuli emisim, pruchodnost neni o moc lepsi nez predokolka na dobrych pneu...spise frajerina pro pozery
dracekv1
Re: quattro
To není zase až tak pravda. Předohrabu stačí na louce trošku bahna a už stojí. Auto co má 4x4 dojede mnohem dál. O to dál je to ale bohužel zase pro traktor
Undik
... Proboha ...
Nesrovnávejte ubohý haldex v Octávii s upraveným haldexem v Bugatti. To jsou jabka a hrušky ...
loma123
Re: ... Proboha ...
je snad v té bugatce něco jiného než mezinápravová viskózní spojka s nějakými elektronickými cingrlátky navrch? není pokud vím. Takže může mít možná jinak nastavené parametry elektronické řídící jednotky ale funkce i princip jsou stejné.
To samé k těm subárkům - že jsou některé modely, které také nemají diferenciál mezi nápravami a vystačí s viskózní spojkou (a dobře nutno říct) je prostě fakt. Až tu někdo bude vypravovat jak je subaru viskózní spojka lepší než ta ve VW třeba, tak ať prosím kromě svého pocuchaného ega přidá i nějaké věcné argumenty a data.
kajak v zakoně
takovou divnou věc bych v autě nesnesl...
vypadá to, že se to může porouchat zhruba na dvěstěsedmdesáti místech...
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...