Diskuze
Haldex je hodně chytrý pohon všech kol. Má ho octavia i Bugatti Veyron
Děkujeme za pochopení.
přezdívky_došly
Haldex je hodně chytrý systém...
hlavně v první generatci Audi TT, kde se díky Haldexu zabilo spousta lidí. Připojila se jim totiž uprostřed zatáčky zadní náprava, když se jim protočilo vnitřní přední kolo... ;-)
certik_bertik
já
myslel že se to dělá v Polsku, tam má Haldex obrovskou fabriku v Siemanowicích
mio121957
Jen se zeptám
Když v hlubokým sněhu vepředu zabírají kola a zezadu tlačí ochotní kolemjdoucí + manželka, je to taky 4x4?
Homer _7
Re: Jen se zeptám
Ne.
To je tzv. 2+1+X kde X=počet těch kolemjdoucích...
Franta Prudil
Achjo takové mystifikace.. jak od obchodního zástupce
Že důvodem k haldexu byla úspora paliva. Že rozepnutý haldex žere míň.. Achjo.. Kdyby se nad tím odborník aspoň zamyslel.. Podle mě si ho spíš zvolili, že to je možná konstrukčně jednodušší než differenciál a teoreticky vyjede víc, protože to sprostě sepne.
Swoby
kdo z vás má aspoň 4x4
Je tu spousta příspěvků, jak je haldex k ničemu atd...
kolik z Vás má tedy Audi s torsenem nebo Subaru?
když to tady tak haníte... Mám Octu s haldexem a nedám na to dopustit... Jel jsem i s tvrdýma 4x4 a srovnávat se to asi nedá, no ale co... mokrá tráva, v zimě sníh atd... ta průjezdnost je neuvěřitelná. Co se s tím dá vyjet a předokolka by už byla v koncích...
Kolik z vás by využilo jet driftem ve 100km rychlosti bokem dveřma? asi moc ne:-D Nebo to vůbez zkusili, když je kuli tomu haldex špatnej:-)
A na projetí driftem v zimě kruháč 3x kolem dokola to stačí:-D
dracekv1
Re: kdo z vás má aspoň 4x4
Kámoš má dvojkovou oktávku 4x4 já mám subaru a žádný velký rozdíl v blátě tam není.
A ano, psal jem to už někde níže. Vesmes je jedno, jaký má auto pohon. 4x4 projede oproti předohrabu o hodně více. Třeba ve sněhu to jede do té doby, než to lehne na břicho :)
Ale problém tu je. Čím dále dojedu, tím dále je to potom pro traktor
dracekv1
symetrický pohon
Pane redaktor, než tu začnete plácat kraviny že symetrický pohon je jen něco jako quattro u Audi tak si o tom něco zjistěte. Název Quattro je u subaru ekvivalent označení AWD jímž Subaru oznamuje že auto má náhon všech kol.
Symetrický pohon znamená provedení pohonu 4x4. Je to vlastně to, že vše leží v jedné rovině. Převodovka a hnací hřídel a zadní diferenciál. Díky tomu je tam minimum součástí a pohon 4x4 od subaru spolehlivě funguje i po mnoha letech, což se nedá říct u jiných značek aut. (jedině u těch, co jsou přímo řaditelné)
Dále pak je pravdka že pohon u AT/MT není stejný, ale srovnávat to s haldexem je výsměch
infinity_
quattro
tady mate ty svoje mestske kramy v praxi
http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68
http://www.youtube.com/watch?v=t09ExAUgtyE&feature=related
A v subaru neni v zadnem pripade haldex. Mozna v tech novych a to pouze s AT, ono se haldex dava jenom kvuli emisim, pruchodnost neni o moc lepsi nez predokolka na dobrych pneu...spise frajerina pro pozery
dracekv1
Re: quattro
To není zase až tak pravda. Předohrabu stačí na louce trošku bahna a už stojí. Auto co má 4x4 dojede mnohem dál. O to dál je to ale bohužel zase pro traktor
Undik
... Proboha ...
Nesrovnávejte ubohý haldex v Octávii s upraveným haldexem v Bugatti. To jsou jabka a hrušky ...
loma123
Re: ... Proboha ...
je snad v té bugatce něco jiného než mezinápravová viskózní spojka s nějakými elektronickými cingrlátky navrch? není pokud vím. Takže může mít možná jinak nastavené parametry elektronické řídící jednotky ale funkce i princip jsou stejné.
To samé k těm subárkům - že jsou některé modely, které také nemají diferenciál mezi nápravami a vystačí s viskózní spojkou (a dobře nutno říct) je prostě fakt. Až tu někdo bude vypravovat jak je subaru viskózní spojka lepší než ta ve VW třeba, tak ať prosím kromě svého pocuchaného ega přidá i nějaké věcné argumenty a data.
kajak v zakoně
takovou divnou věc bych v autě nesnesl...
vypadá to, že se to může porouchat zhruba na dvěstěsedmdesáti místech...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...