Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Svezli jsme se bestií za 11 milionů. Řádila v Praze

  17:07aktualizováno  17:07
S helmou na hlavě se soukám přes trubkový rám do anatomické závodní sedačky. Špendlí mě do ní pětibodovým pásem. Smrdí tu benzin, tak to má v závodním speciálu být. Zvenčí je to vysportovanější městský Nissan Juke - navíc má křídla, spojlery, velká kola, matně černou barvu. Jenže hlavně tahle bestie vystřelí z nuly na stovku za 3,5 sekundy.

Stále větší auta mají stále menší motory, říká se tomu downsizing. U Nissanu to ale pojali naopak. Vzali skoro to nejmenší a bezpochyby nejbizarnější, co v nabídce mají, a nacpali do toho motor ze supersportu. Bláznivý crossover Juke-R o výkonu 485 koní, co na stovku vysprintuje za 3,5 sekundy, se zastavil v Praze. "Je-li v pekle běžným dopravním prostředkem Nissan Juke-R, do nebe mezi ty ekožvanily nechci," komentuje fotograf setkání s černým nissanem.

Nissan Juke-R v Praze

Jedinečná příležitost

Těch pár set metrů na parkovišti v pražských Vysočanech se zdá sakra málo. Ale dívejme se na to jinak. Unikát, který je nyní na světě ve dvou kusech, se do Prahy už asi podruhé nepodívá.

Auto, které budou prodávat za jedenáct milionů a vlastně je to jeden úžasný nesmysl na čtyřech kolech, vstoupí do dějin. Takové "hračky" pro čirou radost už dnes autovýrobci moc často nestaví.

Už v základní nabídce má nissan překvapivě výkonnou verzi DIG-T s přeplňovaným motorem 1,6 a výkonem 140 kW (190 koní), na přání i s pohonem všech čtyř kol. Ale Juke-R nemá se sériovým autem pranic společného, až na základy karoserie, která však výrazně nabrala svaly.

Nissan Juke-R v Praze

Motor, dvouspojková převodovka, brzdy, nápravy a všechna další mechanika pochází z uznávaného Nissanu GT-R. To je sofistikovaný supersport nacpaný tou nejmodernější technikou, takový superpočítač na kolech. A proto je z Juku-R pořádný divočák. S neskutečným zvukem.

Motor japonského supersportu o objemu 3,8 litru přeplňovaný dvojicí turbodmychadel poskytuje výkon 485 koní. Malý nissan s ním prý jede kolem tří set. A pozor, těch 485 koní mají první dva prototypy, další kusy mají mít ještě o pětašedesát koní víc, tedy celkem 550. O přenos výkonu na všechna čtyři kola se stará dvouspojková převodovka – upřimně, pilot má dost práce ukočírovat toho zuřivce s oběma rukama na volantu, natož aby se ještě musel zabývat řazením a třetím pedálem. Technika holt už člověka doběhla...

Za volantem

Na dráze vytyčené páskami na parkovišti nemohl Juke-R ukázat, co všechno umí. Než se stačila natlakovat turbodmychadla, už musím jít na brzdy a trefit se do brány. Pak táhlé oblouky, tam se malý juke opře do vnějších kol a zarputile ho vykrouží. Pak ostrá levá, v takových se juku moc líbí. Chuligánskou jízdu bokem řidiči prostě vnutí. A obrousit gumy je hračka.

Malé auto s krátkým rozvorem je parádně obratné a hravé. Radost kazí jen moc dlouhý převod řízení. Musíte hodně točit volantem, anebo mít pravačkou stále sešlápnutý plyn, aby motor neztratil otáčky, a přibržďovat levačkou.

Může se hodit

Pořiďte si Nissan a užívejte si bezstarostnou jízdu i vy. Vybírejte z nabídky nových i ojetých aut na Automodul.cz/Nissan.

A tak je to pořád. Než se motor stačí vzepnout a ukázat, co v něm je, už je třeba brzdit. Právě razance, s jakou matně černý bolid zpomaluje, je ohromující. Jen tak na okraj, brzdy také pochází z Nissanu GT-R, ve kterém jejich výměna stojí 140 tisíc korun.

Jestli jste jeden ze dvou Čechů, kteří si na Juke-R brousí konto, objednejte se do učení k závodníkům. Juke-R zatím nemá silniční homologaci. A trápit ho na obyčejné silnici by byla určitě škoda, tahle šílenost prostě bezpodmínečně potřebuje okruh...

Nissan Juke-R v Praze

Vydupali si ho šejci

Od šílené myšlenky k prvnímu nastartování konečné podoby prototypu uběhlo 22 týdnů. Juke-R předvedl Nissan začátkem roku v Dubaji a místo si vybral perfektně. Místní honoraci, oficiálně "vysoce postavenému a respektovanému členu dubajské společnosti", se malá raketa natolik zalíbila, že učinil objednávku na produkční verzi modelu Juke-R. A to rovnou na dva kusy.

Fotogalerie

Gareth Dunsmore, produktový manažer pro model Juke, se pochlubil, že reakce při dubajské premiéře předčila veškerá očekávání: "Dostávali jsme nabídky na koupi tohoto konceptu přímo na ulici."

Automobilka pak zaregistrovala ještě jednoho zájemce a rozhodla se, že přemotorovanému crossoveru dá vzniknout v malé sérii.

S ohledem na ruční výrobu si zákazníci budou moci určit individuální výbavu. Auta budou vznikat v britské pobočce značky.

Přesný počet kusů Nissan neuvádí, hovoří se o dvaceti malých bestiích. Zdeněk Fořta, šéf českého zastoupení Nissanu, pro iDNES.cz prozradil, že už registrují dva zájemce.



Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Lekce elektromobility pro začátečníky: sprint ze semaforu a pak nohu z plynu

Kia Soul EV

Šampion ve sprintech ze semaforů, v ulicích Prahy zas tichošlápek - nehlučí, nečmoudí, jen tak nenuceně proplouvá...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Requiem za Pajero. Loučí se nebojácný off-road, končí bez náhrady

Mitsubishi Pajero

Na evropském trhu už o pravověrný off-road skoro nezavadíte. Doba hraje do not SUV a jejich odvozeninám. Výjimky tvoří...

Najdete na iDNES.cz