Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak jezdí Škoda Superb? Jistě a hladce

  14:46aktualizováno  14:46
Většina řidičů či majitelů tohoto vozu si asi před usednutím do něj sundá sako a povolí kravatu. Prvních pár kilometrů se Škodou Superb totiž jasně ukázalo, pro koho je tohle auto dělané. Do Škody Superb a za jeho volant budou většinou nasedat pánové v oblecích a dámy v kostýmku. A superb jim nabídne to, co taková skupina očekává - příjemné pohodlí, komfort a jistotu.

Ti, kdo by čekali dravost a ostře nabitý vůz, by se měli poohlédnout někde jinde. Jestli lze vůbec něco na superbu 1,8 turbo po padesáti ujetých kilometrech posoudit, pak první dojem ze škodovácké novinky je taková solidní hladkost". Vlastnosti auta jsou zakulacené, oblé. Sedadla pohodlná, odpružení auta měkčí, ale velmi jisté. Posilovač řízení je citlivý možná až příliš. Brzdy jsou zase naladěny tak, aby se mohovitý řidič nelekl pracují pěkně měkce, žádné ostré reakce. Motor šlape skoro neslyšně, jen turbo o sobě dá při sešlápnutí plynu vědět, aby se na ně snad nezapomnělo.

Hluk zvenčí není téměř žádný. Pokud bude majitel finančně postavený tak dobře, že si může dovolit vlastního šoféra, užije si na zadních sedadlech nevídaného luxusu. Místa je tu pro pořádání konference nezúčastněných zemí, prostor pro nohy je skvělý. Loketní opěrka v zadních sedadlech však špatně doléhala, totéž platí i o krytu pro použití vaku na lyže, který je umístěn v mezeře mezi zadními sedadly. Tyto nedostatky však lze přičíst spíš tomu, že vůz byl jedním z prvně vyrobených, než konstrukční chybě.

Jak opravdu superb jezdí a kde jsou jeho přednosti a slabiny, to ukáže až dlouhodobější test. A i ten se v příloze AUTO MOTO objeví. Přes přední okno se bude moci řidič superbu kochat pohledem na robustní příď vozu a zažívat pocity, jaké vzbuzují koncernové sestřenice z audi. A když vás nějaký superb předjede, jeho záď s velkým škodováckým znakem napoví, kdo se uvnitř veze - ten, kdo si může dovolit utratit za solidní vůz s kapkou luxusu a výkonem 110 kilowattů tři čtvrtě milionu.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.