Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak jezdí Škoda Superb? Jistě a hladce

  14:46aktualizováno  14:46
Většina řidičů či majitelů tohoto vozu si asi před usednutím do něj sundá sako a povolí kravatu. Prvních pár kilometrů se Škodou Superb totiž jasně ukázalo, pro koho je tohle auto dělané. Do Škody Superb a za jeho volant budou většinou nasedat pánové v oblecích a dámy v kostýmku. A superb jim nabídne to, co taková skupina očekává - příjemné pohodlí, komfort a jistotu.

Ti, kdo by čekali dravost a ostře nabitý vůz, by se měli poohlédnout někde jinde. Jestli lze vůbec něco na superbu 1,8 turbo po padesáti ujetých kilometrech posoudit, pak první dojem ze škodovácké novinky je taková solidní hladkost". Vlastnosti auta jsou zakulacené, oblé. Sedadla pohodlná, odpružení auta měkčí, ale velmi jisté. Posilovač řízení je citlivý možná až příliš. Brzdy jsou zase naladěny tak, aby se mohovitý řidič nelekl pracují pěkně měkce, žádné ostré reakce. Motor šlape skoro neslyšně, jen turbo o sobě dá při sešlápnutí plynu vědět, aby se na ně snad nezapomnělo.

Hluk zvenčí není téměř žádný. Pokud bude majitel finančně postavený tak dobře, že si může dovolit vlastního šoféra, užije si na zadních sedadlech nevídaného luxusu. Místa je tu pro pořádání konference nezúčastněných zemí, prostor pro nohy je skvělý. Loketní opěrka v zadních sedadlech však špatně doléhala, totéž platí i o krytu pro použití vaku na lyže, který je umístěn v mezeře mezi zadními sedadly. Tyto nedostatky však lze přičíst spíš tomu, že vůz byl jedním z prvně vyrobených, než konstrukční chybě.

Jak opravdu superb jezdí a kde jsou jeho přednosti a slabiny, to ukáže až dlouhodobější test. A i ten se v příloze AUTO MOTO objeví. Přes přední okno se bude moci řidič superbu kochat pohledem na robustní příď vozu a zažívat pocity, jaké vzbuzují koncernové sestřenice z audi. A když vás nějaký superb předjede, jeho záď s velkým škodováckým znakem napoví, kdo se uvnitř veze - ten, kdo si může dovolit utratit za solidní vůz s kapkou luxusu a výkonem 110 kilowattů tři čtvrtě milionu.

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

OBRAZEM: Takové budou ulice v Evropě. Den bez aut v Paříži a Bruselu

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Starostové Paříže a Bruselu by chtěli zavést celoevropský den bez aut. Obě města dala autům na den stopku o uplynulém...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Za dva roky nové auto: vietnamská automobilka ohromuje rychlostí

Skici chystaných modelů nové vietnamské automobilky VinFast

Pařížský autosalon bude letos chudý, nejstarší automobilová přehlídka se má změnit na salon mobility, spousta značek se...

Najdete na iDNES.cz