Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak na to: Odškodnění po autonehodě

  17:42aktualizováno  17:42
Měl jsem nezaviněnou nehodu, řidič druhého vozu mi nedal přednost, došlo ke střetu. Já jsem při této havárii utrpěl vážná poranění a zřejmě budu mít i trvalé následky. Mám nárok na odškodnění?
Karel Smutný, Mladá Boleslav

Podle popisu situace se zdá, že řidič bude s největší pravděpodobností obviněn z trestného činu ublížení na zdraví.

Vy jako poškozený máte právo připojit se k trestnímu řízení, respektive navrhnout, aby soud v rozsudku uložil obžalovanému povinnost nahradit škodu, která vám byla trestným činem způsobena.

Ale takový návrh musí být učiněn včas, tedy nejpozději u hlavního líčení před zahájením dokazování.

Doporučuji této možnosti dané zákonem využít. Jinak byste se musel obrátit se žalobou samostatně na občanskoprávní soud. Je samozřejmé, že z uplatňovaného návrhu musí být jasná výše částky i jednotlivé položky způsobené škody. Je možné, že vás viník nehody sám bude kontaktovat a nabídne vám odškodnění ještě před vynesením rozsudku.

Pokud se dohodnete na výši částky, bude se určitě snažit zaplatit ji do skončení řízení. Setkávám se s takovými případy relativně často. Je to totiž okolnost, ke které soud přihlíží při výměře trestu. Bylo by dobré ještě zmínit, jaká máte jako poškozený v rámci trestního řízení práva: například nahlížet do spisu, zúčastnit se hlavního líčení a veřejného zasedání o odvolání a před skončením řízení se k věci vyjádřit.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.