Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak opravit bezdušovou pneumatiku?

  9:48aktualizováno  9:48
Manželka nechala v pneuservisu opravit píchnuté kolo, na kterém je obutá bezdušová pneumatika. Opravář jí do pláště namontoval duši, a tím oprava skončila. Zaplatila v pneuservisu téměř tři stovky. Jde to jinak?
František Jirkal, Chodová Planá

Odborníci míní, že vložení vzdušnice do pláště je jen jedním ze způsobů opravy bezdušové pneumatiky (na boku má označení tubeless). Nepovažují jej však za nejlepší. Druhým způsobem je oprava pláště zvláštním opravným hříbkem nebo tyčinkou, které se zalepí vulkanizačním lepidlem do pneumatiky v místě poškození. Za opravu pomocí duše zaplatí majitel felicie 175 korun za vzdušnici a stokorunu za montážní práce a vyvážení.

Soutěžní slovo pro pátek 8. března 2002:

aut.

Pravidla soutěže a ceny najdete ZDE.

Druhý způsob opravy přijde v případě použití hříbku na 230 až 250 korun, s tyčinkou na 50až 70 korun. Cena se rozumí za jeden defekt. Podle slov Tomáše Heřmana, technika plzeňského servisu Barum Continental, který patří k největším v republice, má vzdušnice umístěná do bezdušového pláště nevýhody. Především řidič přichází o hlavní trumf bezdušových pneumatik. Ten spočívá v tom, že v případě defektu z nich uniká vzduch podstatně pomaleji než z klasické duše. "Z duše ujde vzduch během okamžiku a řidič nestačí včas zastavit. Hrozí mu havárie a pneumatice zničení.

To platí hlavně při rychlé jízdě. Za druhé má plášť typu tubeless na vnitřní straně žebrování, které způsobuje opotřebení duše. Za třetí přes ventil vniká pod plášť voda, která způsobuje korozi ráfku," uvedl Heřman. Oprava bezdušové pneumatiky pomocí hříbku nebo tyčinky se dělá zásadně ve specializovaných servisech, neboť vyžaduje zkušenosti a zvláštní náčiní. Nejprve se určí místo úniku vzduchu a plášť se sejme z disku. Opravit se dají pouze defekty v běhounu pneumatiky. Ta se upne do přípravku a otvor po průrazu se vyčistí speciální frézou. Do díry se zasadí z vnitřní strany pláště hříbek rozměrů podle velikosti poškození, od průměru tří milimetrů až po šest milimetrů. Ten se zavulkanizuje do pláště a přesahující část se odřízne.


Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.