Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak opravit bezdušovou pneumatiku?

  9:48aktualizováno  9:48
Manželka nechala v pneuservisu opravit píchnuté kolo, na kterém je obutá bezdušová pneumatika. Opravář jí do pláště namontoval duši, a tím oprava skončila. Zaplatila v pneuservisu téměř tři stovky. Jde to jinak?
František Jirkal, Chodová Planá

Odborníci míní, že vložení vzdušnice do pláště je jen jedním ze způsobů opravy bezdušové pneumatiky (na boku má označení tubeless). Nepovažují jej však za nejlepší. Druhým způsobem je oprava pláště zvláštním opravným hříbkem nebo tyčinkou, které se zalepí vulkanizačním lepidlem do pneumatiky v místě poškození. Za opravu pomocí duše zaplatí majitel felicie 175 korun za vzdušnici a stokorunu za montážní práce a vyvážení.

Soutěžní slovo pro pátek 8. března 2002:

aut.

Pravidla soutěže a ceny najdete ZDE.

Druhý způsob opravy přijde v případě použití hříbku na 230 až 250 korun, s tyčinkou na 50až 70 korun. Cena se rozumí za jeden defekt. Podle slov Tomáše Heřmana, technika plzeňského servisu Barum Continental, který patří k největším v republice, má vzdušnice umístěná do bezdušového pláště nevýhody. Především řidič přichází o hlavní trumf bezdušových pneumatik. Ten spočívá v tom, že v případě defektu z nich uniká vzduch podstatně pomaleji než z klasické duše. "Z duše ujde vzduch během okamžiku a řidič nestačí včas zastavit. Hrozí mu havárie a pneumatice zničení.

To platí hlavně při rychlé jízdě. Za druhé má plášť typu tubeless na vnitřní straně žebrování, které způsobuje opotřebení duše. Za třetí přes ventil vniká pod plášť voda, která způsobuje korozi ráfku," uvedl Heřman. Oprava bezdušové pneumatiky pomocí hříbku nebo tyčinky se dělá zásadně ve specializovaných servisech, neboť vyžaduje zkušenosti a zvláštní náčiní. Nejprve se určí místo úniku vzduchu a plášť se sejme z disku. Opravit se dají pouze defekty v běhounu pneumatiky. Ta se upne do přípravku a otvor po průrazu se vyčistí speciální frézou. Do díry se zasadí z vnitřní strany pláště hříbek rozměrů podle velikosti poškození, od průměru tří milimetrů až po šest milimetrů. Ten se zavulkanizuje do pláště a přesahující část se odřízne.


Autor:



Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Další z rubriky

Nový systém pozná, že hrozí akvaplaning. Data předá ostatním motoristům

Continental vyvíjí systém varování před  akvaplaningem

Pozor na akvaplaning! Continental vyvíjí systémy, které řidiče varují před hrozícím smykem. Data ze senzorů a využití...

Autofotka týdne: Krása terénních drsňáků, které jindy nepotkáte

Jeep Wagoneer Roadtrip

Tisíce offroadových fanoušků se sjely na každoroční Jeep Safari v utažském Moabu. Automobilka Jeep si už po...

Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Najdete na iDNES.cz