Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak po pivu autem domů?

  17:28aktualizováno  17:28
Období kolem Vánoc a Nového roku je tradičním časem oslav. V posledních pracovních dnech se konají firemní večírky, o svátcích se popíjí s příbuznými a na Silvestra prakticky se všemi, kteří jsou poblíž.

Problém nastává v okamžiku, kdy je z oslavy potřeba domů odjet automobilem.

Nulová tolerance dopravní policie i k sebemenšímu množství naměřeného alkoholu je v Česku, na rozdíl od řady jiných evropských zemí, samozřejmostí.

Riskovat ztrátu řidičského průkazu a nemalé finanční částky kvůli jednomu večeru je opravdu zbytečné. Nemluvě o riziku dopravní nehody a jejích mnohdy tragických následcích.

Existuje však jedno řešení, jak i v případě vypití pár sklenek nápoje s obsahem alkoholu dostat sebe i svůj vůz bezpečně domů. V tento okamžik totiž přichází na řadu firmy, které vás domů dopraví ve vašem autě.

Léčba krví po italsku

Země vína a veselí stále bojuje s alkoholem za volantem... čtěte

Princip této služby je jednoduchý - v jednom voze přijedou dva řidiči, vy jednomu z nich svěříte klíčky od vašeho automobilu a na sedadle spolujezdce se už jenom vezete. Cena se většinou pohybuje mezi 25 a 30 korunami za ujetý kilometr. K tomu je potřeba ještě připočítat zhruba 30 korun za příjezd řidiče.

Sympatické je, že ačkoliv najatého řidiče musí jeho kolega vyzvednout, zákazník platí kilometry najeté pouze v jeho voze. "V období kolem Vánoc zájem o naše služby vzrůstá dvojnásobně. Kromě stálých zákazníků se ozývají i ti, kteří se domů nechají odvézt jen jednou v roce," říká majitelka pražské firmy Drink S. O. S. Slávka Harazimová.

Pro mnoho řidičů může být psychický problém to, že klíčky od svého plechového miláčka svěřují někomu, koho vidí poprvé v životě. "Máme řidiče, kteří pro nás pracují dlouhou dobu, a proto jsme si jisti jejich zodpovědností," dodává Harazimová. Kromě zkušeností řidičů je neméně důležité i pojištění firmy proti případným nehodám.

Ne vždy však musí člověk narazit na seriózní firmu. "Může se stát, že dojde k nehodě a zákazník zjistí, že ho vezl najatý student, který si chtěl přivydělat. Žádné pojištění přitom sjednané nemá a firma za něj neručí. Místo abyste se vyhnuli problémům, můžete se dostat do ještě větších," varuje Harazimová. Tomuto lze předejít jen velmi těžko. V podstatě záleží jen na solventnosti firmy.

 Řidiči těchto společností nemají prakticky žádnou povinnost se majiteli vozu prokazovat. "Náš řidič na požádání ukáže řidičský průkaz i kartičku dokazující, že prošel školením řidičů," vysvětluje majitelka firmy Rychlá želva Simona Beckerová.

Poskytování této služby není jen doménou hlavního města. Firmy nabízející odvoz řidičů i s jejich automobily působí ve většině velkých českých i moravských měst. Kontakty na ně lze získat v restauracích a klubech, kde většina firem zanechává vizitky s telefonním číslem.

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.