Diskuze

Jak postavit čistý a výkonný diesel. Renault se inspiroval u Formule 1

Renault se chlubí novým turbodieselem Energy dCi 130. Tato šestnáctistovka je nejvýkonnějším a nejúspornějším motorem ve své třídě. Dosahuje toho i díky třiceti novým patentům a inspirací v technologii formule 1.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BM

BBO

1. 8. 2011 18:56
Běžný EGR je vůl

Emise CO2 se mohou snížit snížením spotřeby paliva nebo produkcí něčeho jiného obsahujícího uhlík z paliva. Žádným urecyklováním (vylepšením EGR) se toho dosáhnout nedá. Produkovat CO místo CO2 by bylo zvěrstvo, ale snížit produkci CO2 výrobou koksu, briket,  diamantů nebo onanotechnologických fulerenů, to by byla taková věc, že ji snad ani žádný novinář nevymyslí. Místo výfuku by byly dva kohouty, jeden na teplou a druhý na studenou vodu. A u oxidů dusíku je efektivnější redukovat jejich emise, oxidy se redukovat nemusí. To je jako tisknout emise místo bankovek.

0 0
možnosti
LG

l.g

1. 8. 2011 15:35
No jestli

bude životnost těchto motorů také inspirována životností motorů formulí 1, tak to potěš koště. 8-o

0 0
možnosti
FS

ExpertNaVsechno

1. 8. 2011 19:10
Re: No jestli

Ha, ha, ha. Myslím že motor F1 by v otáčkách běžných naftových motorů dokázal běžet dlouho.

0 0
možnosti
P

přezdívky_došly

1. 8. 2011 14:22
hihi

Mě se líbí jak Renault se nechal inspirovat nejnovější technologií pro benzínové motory, a použil je v motorech naftových, kde spalování paliva probíhá úplně za jiných fyzikálních vlastností :) Ačkoliv myslím že motory Renault (ještě jednou - motory) jsou velice dobré, těmhle bych se prvních 5 let vyhnul obloukem :)

0 0
možnosti
SJ

barokna

1. 8. 2011 14:49
Re: hihi

tak proč jste jim nešel poradit? myslíte si, že lidé kteří pracují ve vývoji pohonů tohle nevědí? současné motory jsou z pohledu funkčnosti spolehlivé. Jejich nespolehlivost většinou nespočívá v konstrukci, ale v tzv. katování kostů. Součásti jsou vyráběné z co možná nejlevnějších materiálů aby si pak mohl zákazník koupit cool kchár za 150k.

0 0
možnosti
2ND

28.nick nepoučitelného diskutéra

1. 8. 2011 13:25
muze mi nekdo vysvetlit, proc se u dieselu stale snizuje kompresni pomer?

Je prece vseobecne znamo, ze cim vetsi komprese, tim vetsi ucinnost!

0 0
možnosti
DN

mpixel

1. 8. 2011 13:49
Re: muze mi nekdo vysvetlit, proc se u dieselu stale snizuje kompresni pomer?

Kompresní poměr: 15,4 : 1

mi nepřijde jako snížený. Kde jste to vyčetl?

0 0
možnosti
P

pteryx

1. 8. 2011 13:15
hm

Renault se rozhodl využít současný pokrok v materiálech, doufejme že si neukousnul příliš velké sousto, že se to neprojeví snížením životnosti a spolehlivosti motoru. Jezdit za 4L nafty by bylo fajn.

0 0
možnosti
TH

airwar

1. 8. 2011 13:22
Re: hm

To je otázka jak "těžkou" máte nohu, já jezdíl s Meganem 1,9 kolem 4 litrů už nyní a to ten motor má lehce přes tři roky a 140 tisíc km. Ale znám kopyta co s tím stejným jezdí stěží za šest.:-)

0 0
možnosti
ZL

zabanovany lajos

1. 8. 2011 13:10
hm,

servisovat za vlastni $$$ po 120tkm bych to teda nechtel..

0 0
možnosti
JVS

Jochen von Sayrayt

1. 8. 2011 12:54
turbo v renaultu

a uz tam budou davat turbo, ktere vydrzi vic nez 100000km a zdvihatka, ktera nerachtaji pri 120000?

0 0
možnosti
M

McTuzemák

1. 8. 2011 12:56
Re: turbo v renaultu

to nečekej. renault,... chápeš?

0 0
možnosti
PR

fishkaa

1. 8. 2011 12:52
F1

Doufám, že se Frantíci neinspirovali i životností motorů F1 ;-D

0 0
možnosti
PZ

0xf

1. 8. 2011 12:49
jeste bych rekl

ze co2 neni u dieslu urcujici tam jde spise kourivost a td.. ony ty castecky nejsou moc zdrave.. rek bych zlaty benzin co se tyce vyfukovych plynu

3 0
možnosti
JB

Fido

1. 8. 2011 19:31
Re: jeste bych rekl

To nemate tak docela pravdu. Ten cerny kour jsou pomerne velke castice, ktere moc neskodi. Nejhorsi jsou ty nejmensi, ktere projdou filtrem pevnych castic a nebo katalyzatorem u benzinu. A tyhle nejmensi a nejskodlivejsi castice produkuji oba typy motoru v podobne mire. Jenze ty nejsou videt.

0 0
možnosti
AJ

Alois Jirásek

1. 8. 2011 12:40
Sem

nějak nepochopil zmínku o rekuperaci energie při brždění. To vrací "ze vzduchu" naftu do nádrže? Normálně bych si představil ve spojení se spal. motorem ještě elektromotor, o tomto se však nic nepíše.

0 0
možnosti
PZ

0xf

1. 8. 2011 12:41
Re: Sem

pri brzdeni to vyrabi naftu jako kazdy naftak... neznas ty povidani o 200 v meste pri 5l na 100

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!