Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak předcházet přehřátí motoru

aktualizováno 
* Základem je pravidelná kontrola výšky hladiny chladicí kapaliny v chladiči nebo ve vyrovnávací nádobce. Kapalinu je nutné doplnit vždy při poklesu její hladiny pod rysku na vyrovnávací nádobce.

* Nejméně jednou ročně je třeba kontrolovat, zda správně funguje tepelný spínač ventilátoru chladiče. Kontakty spínače zaslouží důkladnou očistu vždy po zimě.

* Důležitá je také kontrola napnutí klínového řemenu, který pohání ventilátor a čerpadlo. Je dobré mít náhradní řemen ve výbavě vozidla.

* Zátka chladicího systému musí být vždy dobře dotažená, aby soustava fungovala jako tlakový hrnec. Chladivo pak nevaří při stovce stupňů Celsia, nýbrž až při vyšší teplotě.

* U automobilů typu off-road zaslouží chladič po každé jízdě terénem očistu od bláta, trávy,m uch a dalšího.

* Zvýší-li se teplota motoru a řidič se rozhodne doplnit chladicí kapalinu, tak musí být opatrný,aby se neopařil při otevírání zátky chladiče či vyrovnávací nádobky. Chladivo je v systému pod tlakem.

* Když náhle a výrazně ubude kapalina z chladicího systém u, je na místě bezodkladná návštěva servisu. Potíž zřejmě způsobila technická závada.

* Po výměně chladicí kapaliny je nutné pečlivé odvzdušnění chladicí soustavy,platí to zvláště u vozů řady Škoda 105/130.

* Zvláště v parných dnech motoru nesvědčí trvalá jízda na plný plyn.
Autor:


Témata: Škoda


Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.