Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak se testuje

aktualizováno 
Testy organizace Euro NCAP vždy začínají tím, že se auto v rychlosti 64 kilometrů v hodině čelně rozbije o překážku.
Testy organizace Euro NCAP vždy začínají tím, že se auto v rychlosti 64 kilometrů v hodině čelně rozbije o překážku. Náraz přitom nedrtí přesně střed kapoty motoru, větší část překážky je na řidičově straně. Zvolená rychlost je o osm kilometrů v hodině vyšší, než předepisuje evropská legislativa pro schvalování aut. Druhý náraz simuluje boční srážku. Do testovaných vozů se v rychlosti 50 kilometrů v hodině vřítí speciální vozidlo. V obou případech testy sledují četnost poranění pasažérů na předních sedadlech, která jsou při těchto nejčastějších srážkách pro posádku nejnebezpečnější. Při čelním nárazu je navíc na zadním sedadle dětská figurína, upoutaná do bezpečnostní sedačky. Třetí test dává odpověď na otázku, jak velkou hrozbou je vozidlo v rychlosti 40 kilometrů v hodině pro chodce. Zkoušejí se srážky se dvěma figurínami: jedna reprezentuje dospělého, druhá dítě. Novinkou v nárazových testech Euro NCAP je boční kolize mezi vozem a předmětem představujícím sloup nebo strom. Směrem k testovacímu sloupu vozy rozjíždí plošina rychlostí 29 kilometrů v hodině.
Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.