Jak se testuje

Testy organizace Euro NCAP vždy začínají tím, že se auto v rychlosti 64 kilometrů v hodině čelně rozbije o překážku.
Testy organizace Euro NCAP vždy začínají tím, že se auto v rychlosti 64 kilometrů v hodině čelně rozbije o překážku. Náraz přitom nedrtí přesně střed kapoty motoru, větší část překážky je na řidičově straně. Zvolená rychlost je o osm kilometrů v hodině vyšší, než předepisuje evropská legislativa pro schvalování aut. Druhý náraz simuluje boční srážku. Do testovaných vozů se v rychlosti 50 kilometrů v hodině vřítí speciální vozidlo. V obou případech testy sledují četnost poranění pasažérů na předních sedadlech, která jsou při těchto nejčastějších srážkách pro posádku nejnebezpečnější. Při čelním nárazu je navíc na zadním sedadle dětská figurína, upoutaná do bezpečnostní sedačky. Třetí test dává odpověď na otázku, jak velkou hrozbou je vozidlo v rychlosti 40 kilometrů v hodině pro chodce. Zkoušejí se srážky se dvěma figurínami: jedna reprezentuje dospělého, druhá dítě. Novinkou v nárazových testech Euro NCAP je boční kolize mezi vozem a předmětem představujícím sloup nebo strom. Směrem k testovacímu sloupu vozy rozjíždí plošina rychlostí 29 kilometrů v hodině.