Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Japonské ferrari Honda NSX se bude vyrábět v Americe

aktualizováno 
Legendární Honda NSX, kterou proslavil Ayrton Senna, se po deseti letech od ukončení produkce dočkává nástupce. Japonská značka oznámila, že sériová výroba hybridního stroje bude probíhat v Americe.

Sériová výroba Hondy NSX v Marysvillu ve státě Ohio | foto: Honda

Honda na to postavila v Marysvillu ve státě Ohio úplně novou továrnu pojmenovanou PMC. Start výroby NSX je naplánovaný na konec dubna. Vhledem k tomu, že automobilka oznámila, že první vozy by měly být dodány evropským zákazníkům na podzim 2016, se dá předpokládat, že automobilka bude nejprve odbavovat objednávky ze severní Ameriky a Japonska.

„Výrobní závod PMC bude jediné místo na světě, kde se bude vyrábět model Honda NSX,“ uvádí automobilka.

Fotogalerie

Supersport je u nové generace hliníkový, stejně jako kdysi. U novodobého NSX svěřili pohon hybridnímu pohonu. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový šestiválec a s mazáním se suchou klikovou skříní spolupracuje se třemi elektromotoy. Podrobný technický popis nové Hondy NSX čtěte zde

Šestiválec je sestavován v motorárně v blízkém městě Anna nedaleko Marysvillu. Ruční montáž každého motoru trvá šest hodin, mimo jiné musí na každém utáhnout přesně daným momentem 547 šroubů.

Prostorový rám s převahou hliníku je ze 100 % vyroben robotickým MIG svařováním, což je poprvé, kdy je tato technologie použita v automobilovém průmyslu. Osm svařovacích robotů vytváří na prostorovém rámu 860 svarů MIG (svařování kovů v ochranné atmosféře inertního plynu). Design karoserie auta snů, jehož předchůdce se chlubil přezdívkou „japonské ferrari“, navrhla žena. čtěte zde.





Nejčtenější

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.