Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Japonské ferrari Honda NSX se bude vyrábět v Americe

aktualizováno 
Legendární Honda NSX, kterou proslavil Ayrton Senna, se po deseti letech od ukončení produkce dočkává nástupce. Japonská značka oznámila, že sériová výroba hybridního stroje bude probíhat v Americe.

Sériová výroba Hondy NSX v Marysvillu ve státě Ohio | foto: Honda

Honda na to postavila v Marysvillu ve státě Ohio úplně novou továrnu pojmenovanou PMC. Start výroby NSX je naplánovaný na konec dubna. Vhledem k tomu, že automobilka oznámila, že první vozy by měly být dodány evropským zákazníkům na podzim 2016, se dá předpokládat, že automobilka bude nejprve odbavovat objednávky ze severní Ameriky a Japonska.

„Výrobní závod PMC bude jediné místo na světě, kde se bude vyrábět model Honda NSX,“ uvádí automobilka.

Fotogalerie

Supersport je u nové generace hliníkový, stejně jako kdysi. U novodobého NSX svěřili pohon hybridnímu pohonu. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový šestiválec a s mazáním se suchou klikovou skříní spolupracuje se třemi elektromotoy. Podrobný technický popis nové Hondy NSX čtěte zde

Šestiválec je sestavován v motorárně v blízkém městě Anna nedaleko Marysvillu. Ruční montáž každého motoru trvá šest hodin, mimo jiné musí na každém utáhnout přesně daným momentem 547 šroubů.

Prostorový rám s převahou hliníku je ze 100 % vyroben robotickým MIG svařováním, což je poprvé, kdy je tato technologie použita v automobilovém průmyslu. Osm svařovacích robotů vytváří na prostorovém rámu 860 svarů MIG (svařování kovů v ochranné atmosféře inertního plynu). Design karoserie auta snů, jehož předchůdce se chlubil přezdívkou „japonské ferrari“, navrhla žena. čtěte zde.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.