Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak uhradit škodu za nepojištěné auto? Musí mít řidič minimální výšku?

  12:44aktualizováno  12:44
Jak lze uhradit škodu, již způsobilo nepojištěné vozidlo? (Ludvík T., Lázně Bohdaneč)
Taková škoda bude hrazena z garančního fondu spravovaného Českou kanceláří pojistitelů, kterou zřídil zákon o povinném pojištění vozidel. Kancelář ovšem bude požadovat na tom, kdo škodu způsobil, vrácení částky, kterou vyplatila poškozenému.
Jak rozsáhlá je zkouška z předpisů o provozu na pozemních komunikacích, potřebná pro získání řidičského průkazu? (Jaromír T., Horažďovice)
Zkouška se koná testem, který má 25 otázek. Deset otázek se týká pravidel, pět otázek dopravních značek a světelných signálů, tři otázky jsou věnovány řešení situací na křižovatkách, dvě otázky se zabývají podmínkami, za kterých lze vozidlo provozovat, a pět otázek se týká předpisů souvisejících s provozem na pozemních komunikacích včetně zdravotnických znalostí.
Smím na krátkou dobu zastavit s vozidlem na parkovišti vyhrazeném pro zdravotně postiženou osobu, je-li toto místo prázdné? (Stanislav H., Zlín)

Zákon o provozu na pozemních komunikacích zakazuje vjet na takové místo všem vozidlům, která nejsou opatřena označením signalizujícím přepravu těžce postižených lidí.
Musí mít řidič motorového vozidla nějakou minimální tělesnou výšku? (Jan N., Mýto)
Směrnice pro posuzování zdravotní způsobilosti k řízení motorového vozidla stanoví minimální výšku 150 centimetrů a u řidičů skupiny D (autobusy) 160 centimetrů. U řidičů skupiny A a B lze připustit i nižší tělesnou výšku za podmínky, že řidičské oprávnění bude vázáno na určité vozidlo s příslušným technickým vybavením, umožňujícím bezpečné ovládání vozidla člověkem, který o povolení výjimky žádá.
Jako řidič odtahové služby jezdívám do Německa pro poškozená vozidla českých zákazníků, případně vozívám poškozená německá auta z republiky ven. Dřív moje vozidlo Němci odbavovali jako osobní, ale nyní musím dlouho čekat na odbavení mezi náklaďáky. Je jednání celníků správné? (Josef Š., Pacov)
Jde o záležitost upravenou německými právními předpisy, nikoliv předpisy tuzemskými. Na důvody změněného způsobu odbavování se tedy čtenář musí informovat u německé pohraniční celnice.
Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Fiat Ducato 3,0 plachta č.90.
Fiat Ducato 3,0 plachta č.90.

r.v. 2011, naj. 393 000 km, diesel
325 490 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.