Jak uprchnout superlambu? Stíhačkou

aktualizováno  9:42
Dvacítka vyvolených, která si pořídila Lamborghini Reventón, zase tolik rovnocenných soupeřů nenajde. A troufá si i do na pohled prohraných soubojů. Závod se stíhačkou ukázal, že ten milion eur za superlambo zase tak úplně vyhozené peníze nejsou.

Lamborghini Reventón v. Panavia Tornado | foto: Lamborghini

Výsledek závodu se ale dá prezentovat i s pomocí otřepaného vtipu: Reventón dojel na krásném druhém místě, kdežto stíhačka byla předposlední.

Tak jednoznačné to však nebylo. Pozemská stíhačka vedla skoro celý tříkilometrový závod, její vzdušná kolegyně zvrátila vítězství na svou stranu až v posledních metrech.

Reventón byl ovšem ve výrazné nevýhodě. Jeho tachometr končí číslem 340, kdežto stíhačka Tornado umí upalovat až 2 340 km/h.

Superlambo využívalo svých 650 koní na letišti Ghedi poblíž Brescie, aby se na stovku rozjelo za 3,4 sekundy, jak to má psáno v papírech.

Panavia PA200 Tornado je stíhačka, kterou má ve výzbroji italská armáda, designéři Lamborghini se naopak při návrhu reventónů inspirovali jejím americkým konkurentem Lockheed-Boeing F-22 Raptor.

Že chce reventón patřit ke stíhačkám, naznačuje kromě designu speciálním odstínem laku a řešením pracoviště  pilota.

Stojí za to porovnat také některá čísla obou soupeřů. U sportovních aut se občas namísto zvyšování výkonu vyplatí snižovat hmotnost. Reventón váží 1 665 kg a poráží stíhačku o několik tříd, přesněji o 26 335 kilo (tornado váží 28 000 kg).

A ještě jeden údaj: do obou se vejdou dva lidé, akorát v tornadu nemůžete hladit po kolínku spolujezdkyni, sedí totiž za vámi.

Prozatím existuje pouze jediný postavený exemplář s pořadovým číslem nula, který poputuje do muzea Lamborghini.

Lamborghini Reventón v. Panavia TornadoLamborghini Reventón v. Panavia TornadoLamborghini Reventón v. Panavia Tornado



Lamborghini Reventón v. Panavia TornadoLamborghini Reventón v. Panavia TornadoLamborghini Reventón v. Panavia Tornado




Souboj reventónu s tornadem nebyl rozhodně prvním měřením sil auta s letadlem. Nizozemský Spyker F1 vyzval před časem na souboj F-16 Fighting Falcon a to NEJ auto Bugatti Veyron poměřilo síly s Eurofighterem.

Autor:


Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Mamataxi stresuje děti i rodiče, žádné řešení dlouho nevydrží

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Současný fenomén odvozu dětí až ke dveřím školy je nejen nebezpečný, ale i stresující pro děti a rodiče. Redakce...

Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

VIDEO: Nástupce Škody Rapid je k vidění v Česku

AUTO Skoda Vision RS

Vision RS je nejnovějším konceptem Škody. Bílý a agresivně navržený borec ukazuje, jak bude vypadat nástupce modelu...

Další z rubriky

Potvrzeno, nová Škoda Octavia se začne odhalovat příští rok

Škoda Octavia 1.4 TSI G-TEC

Čtvrtá generace Octavie, stěžejního modelu mladoboleslavské značky, se představí v příštím roce. Na setkání s novináři...

Audi zaplatí skoro 21 miliard korun jako pokutu za Dieselgate

Audi A6

Německá automobilka Audi zaplatí za podvody s emisemi 800 milionů eur (20,7 miliardy korun). Dceřiná firma koncernu...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...



Najdete na iDNES.cz