Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak uprchnout superlambu? Stíhačkou

aktualizováno  9:42
Dvacítka vyvolených, která si pořídila Lamborghini Reventón, zase tolik rovnocenných soupeřů nenajde. A troufá si i do na pohled prohraných soubojů. Závod se stíhačkou ukázal, že ten milion eur za superlambo zase tak úplně vyhozené peníze nejsou.

Lamborghini Reventón v. Panavia Tornado | foto: Lamborghini

Výsledek závodu se ale dá prezentovat i s pomocí otřepaného vtipu: Reventón dojel na krásném druhém místě, kdežto stíhačka byla předposlední.

Tak jednoznačné to však nebylo. Pozemská stíhačka vedla skoro celý tříkilometrový závod, její vzdušná kolegyně zvrátila vítězství na svou stranu až v posledních metrech.

Reventón byl ovšem ve výrazné nevýhodě. Jeho tachometr končí číslem 340, kdežto stíhačka Tornado umí upalovat až 2 340 km/h.

Superlambo využívalo svých 650 koní na letišti Ghedi poblíž Brescie, aby se na stovku rozjelo za 3,4 sekundy, jak to má psáno v papírech.

Panavia PA200 Tornado je stíhačka, kterou má ve výzbroji italská armáda, designéři Lamborghini se naopak při návrhu reventónů inspirovali jejím americkým konkurentem Lockheed-Boeing F-22 Raptor.

Že chce reventón patřit ke stíhačkám, naznačuje kromě designu speciálním odstínem laku a řešením pracoviště  pilota.

Stojí za to porovnat také některá čísla obou soupeřů. U sportovních aut se občas namísto zvyšování výkonu vyplatí snižovat hmotnost. Reventón váží 1 665 kg a poráží stíhačku o několik tříd, přesněji o 26 335 kilo (tornado váží 28 000 kg).

A ještě jeden údaj: do obou se vejdou dva lidé, akorát v tornadu nemůžete hladit po kolínku spolujezdkyni, sedí totiž za vámi.

Prozatím existuje pouze jediný postavený exemplář s pořadovým číslem nula, který poputuje do muzea Lamborghini.

Lamborghini Reventón v. Panavia TornadoLamborghini Reventón v. Panavia TornadoLamborghini Reventón v. Panavia Tornado



Lamborghini Reventón v. Panavia TornadoLamborghini Reventón v. Panavia TornadoLamborghini Reventón v. Panavia Tornado




Souboj reventónu s tornadem nebyl rozhodně prvním měřením sil auta s letadlem. Nizozemský Spyker F1 vyzval před časem na souboj F-16 Fighting Falcon a to NEJ auto Bugatti Veyron poměřilo síly s Eurofighterem.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.