Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak ušetřit za Rolls Royce? Nakupujte u Číňanů!

  11:48aktualizováno  11:48
Šikovné ruce konstruktérů a dělníků z daleké Asie si poradí s okopírováním čehokoliv. Rolls Royce Phantom ale už byl nad jejich síly. Rozměry a proporce ještě zvládli, obrovitý antický chrám mřížky chladiče s trochou fantazie také, přední světla už byla ale nad jejich síly. Narodil se tak Red Flag Hqd.

V Číně už kopírují harleye, ani při nákupu rolexek si už není člověk jistý, tiká-li mu na zápěstí práce švýcarských rukou.

Teď už došlo i na nejvyšší automobilovou aristokracii.

Rudá vlajka
Majestátní, krásný, urozený... je nejnovější rolls jménem Phantom. Když jede po ulicí, i ty nejdrzejší auta zastavují a uhýbají do příkopu.

Vše je nekompromisně velké a výrazné. Čínské výrobce ale úcta k rodu v případě rolls-royceů příliš nezajímá.

Chcete ušetřit, nemáte na rollse, ale přesto chcete jezdit v "kočáru" nejbohatších lidí světa? Je třeba se pídit po autě jménem Red Flag Hqd, v překladu "rudá vlajka".

Protiběžné dveře s mohutnými madly vyvedenými v chromu, kulaté mlhovky, maska chladiče tvaru a velikosti antického chrámů - konstruktéři se nerozpakovali okopírovat téměř vše. Jediný pokus o změnu přišel u předních světel, skončil katastrofou. Malá hranatá nahradila obrovská neforemná orientovaná vertikálně.

Pokud majitel vozu netrvá na rolss-royceovské emily usazené na začátku předlouhé kapoty, bude potřebovat na rudou vlajku asi 60 tisíc euro. Oproti originálu je to úspora větší než 300 tisíc euro.

Výtvor automobilky Hongki je prozatím ve fázi prototypu. Podle nepotvrzených informací by ale "Rudá vlajka" mohla vyrazit na silnici v roce 2008. Pod kapotu by měla dostat šestilitrový dvanáctiválec.

Originální Phantom s hrdým znakem R-R na přídi ukrývá pod dlouhatánskou kapotou dvanáctiválec s objemem 6,7 litru a maximálním výkonem 338 Kw (460 koní).

Čínská invaze do USA
Čína zaplavila svět levnými výrobky všeho druhu, teď se snaží zaměřit i na náročnější klientelu. Malcom Bricklin, muž, který v osmdesátých letech dovážel na americký trh automobily značky Yugo se opět přihlásil o slovo.

Čína zaplavila svět levnými výrobky všeho druhu, teď se snaží zaměřit i na náročnější klientelu. Malcom Bricklin, muž, který v osmdesátých letech dovážel na americký trh automobily značky Yugo se opět přihlásil o slovo.

Tentokrát hodlá v roce 2007 uvést na americký trh levná auta z Číny. Nejlevnější dostane cenu kolem 6 900 dolarů. Nabídka modelů by měla zahrnovat nejrozličnější auta, kupé počínaje a kombíky konče.

Rolls Royce pro chudé nebude!

ANO:

 

Před časem připustil šéf britské automobilky Ian Robertson, že by se mohl na trhu objevit o něco chudší Rolls Royce pro méně movitou klientelu.

NE:

Jeho úvahy však rázně ukončil Helmut Panke, šéf BMW, které britskou automobilku vlastní. Rolls Royce má zůstat výlučným vozem na žádné slevovaní z luxusu není prostor. Podle Pankeho by také menší a levnější Rolls Royce mohl konkurovat BMW.

ANO:

Podle německého magazínu AutomobilWoche ale bude britský výrobce v nejbližší době měnit strategii. Objevit by se tak mohly další dva nebo tři rollsy. Šéf vývoje potvrdil myšlenky na rozšíření nabídky. Nové modely by měly zamířit pod phantom.

Dočkáme se baby-rollse ...nebo ne?

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.