Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak vidí superb v zahraničí?

  19:30aktualizováno  19:30
Vesměs slova chvály a příbuznost k vozům VW zdůrazňují ve svých článcích redaktoři zahraničních motoristických periodik při hodnocení mladoboleslavské novinky. Neopomínají však připomenout ani historii a cíle škodovky. Co konkrétně časopisy o superbu napsaly, se dovíte v našem článku.

"Škoda naprosto odůvodněně využila své šance a postavila s pomocí Volkwagenu vůz vycházející z passatu, čímž má možnost jednoduše se svést i na jeho spanilé cestě," píše anglický AutoExpress. A superb může být i úspěšný. Vždyť zákazník získá auto kategorie BMW 5 za cenu mondea, tedy zhruba za 15 000 Ł, odhadují redaktoři časopisu. Tento passat Plus od Škody může útočit prý i na pozice připravovaného phaetonu.

Pochvalně se týdeník vyjadřuje i o interiéru vozu: "luxusní dřevěné doplňky a kůže vytvářejí prostředí, které je pro mnohé těžko se Škodou spojitelné. Majitelům Mercedesů by se možná protočily panenky." Díky velkému rozchodu nabízí superb i neobvykle místa především na zadních sedadlech.

Škoda s Volkswagenem v zádech se zdá být dle AutoExpressu nezastavitelná. Speciálně s šestiválcovým motorem může prý směle konkurovat Audi A6, Opelu Omega či BMW řady pět. S komfortem a vzhledem těžko odlišitelným od wolfsbugského stylu se může zdát VW dokonce zastíněn. Šéfové Volkswagenu, kteří pomohli vytvořit superb, musí být nyní ostražití, aby značka VW neztratila kvůli škodovce pozice.

Problémem pro luxusní limuzínu z Mladé Boleslavi by neměla být ani dříve špatná reputace značky. "Ta má nyní větší kredibilitu, než mnozí asijští výrobci," konstatují redaktoři AutoExpressu s tím, že očekávají pro Superb na Západě podobný úspěch jako má Fabia.

Renomovaný britský časopis WhatCar také zdůrazňuje příjemnou cenu za kvalitní vůz, ale kritizuje jízdní vlastnosti: kvůli komfortu pro cestující není pocit řidiče z jízdy nejlepší, řízení není zrovna přesné. Navíc slabší motory mají s těžkým vozem spoustu práce." Superb se ale dle redaktorů vyznačuje přesným řazením, přehlednou přístrojovou deskou, dobrým výhledem z vozu, který zdědil po passatu. Nepříjmně naopak překvapila vysoká aerodynamická hlučnost již při ostrovních rychlostních limitech.

WhatCar přidělil superbu tři hvězdičky z pěti, zatímco koncernový kolega passat získal v dřívějším testu čtyři.

"Luxusní passat za cenu bory získá zákazník, který se rozhodne pro mladoboleslavskou novinku," píše německý Autobild. V souvislosti se Superbem připomíná i cestu Wilfrieda Bockelmanna v Mladé Boleslavi. Jeho první služební škodovkou byla felicia, rok nato dokonce combi s posilovačem. "Ten mi kdekdo v Praze záviděl. Nyní ale máme fabii, octavii a superb," zajiskří se dle Autobildu Bockelmannovi oči.

Autobild překládá do němčiny slovo superb jako vynikající či skvostný. Časopis si dále všímá zajímavých detailů na novém automobilu. Redaktorovi Dietheru Rodatzovi se především líbila sklopná výplň předního sedadla, do které si může cestující na zadním sedadle vložit nohy a při dlouhé cestě si je tak příjemně natáhnout. Ocenění se dostalo i deštníku ve výplni zadních dveří a osvětlení prostoru u předních dveří světlem, které je integrováno ve venkovním zpětném zrcátku.

Slova obdivu přichází také z Polska. Motoristický časopis AutoSwiat závidí Čechům průmyslovou tradici a skvěle fungujícího národního výrobce automobilů, i když úspěch je prý z velké části německého původu. I varšavští redaktoři zasazují superb do třídy nad Volkswagen Passat. Zároveň poukazují na urážlivost mladoboleslavských při srovnávání vozu s passatem či octavií.

Titulek SuperSkoda nese článek motoristického internetového magazínu Interia. Polští redaktoři připomínají bohatou historii firmy. V článku vyčítají nové škodovce přílišný konzervatismus, ale naopak chválí rozchod kol, jeden z největších v segmentu D.

Svým "proněmeckým" designem superb mnohé provokuje. Vytýkají mu přílišnou příslušnost ke koncernovému stylu.

Autor:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.