Diskuze

Jak vyzrát na zimu? Pomůže technika

Není všemocná a fyziku přelstít neumí, řidiči ale může výrazně pomoci. Kde auta s pohonem dvou kol bojují o život, projede "čtyřkolka" jako po kolejích. Víte co to je diferenciál a k čemu slouží jeho uzávěrka? K čemu je dobré ABS? A co znamená W na voliči automatické převodovky?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Fenris

20. 11. 2006 0:14
elektronika vs. člověk

No nevím, elektronika v autě je dobrá, když člověk nejezdí a neumí auto pořádně ovládat. Ale je dobrá jen do krajní chvíle, kdy selže. S člověkem je to opačně, dokud auto neovládá, dělá chyby, ale když to konečně zvládne, umí krizi zvládnout. Trochu mě proto mrzí, že se dělá minimum slušných aut bez "totální" asistence, která mi často ztrpčuje život.

0 0
možnosti

malejkonik

20. 11. 2006 11:46
Re: elektronika vs. člověk

Souhlasím. Spousta řidičů si, ale bohužel neuvědomuje, že jim elektronika v autě pomůže jen do určité míry. A ve chvíli kdy selže, tak uř s tím běžný řidič nic nenadělá, protože je to za hranicí fyzikálních možností....

0 0
možnosti

Rourke

19. 11. 2006 22:59
Škoda fabia junior

Mám škodu Fabia junior a má tak neskutečně slabý motor, že ani na sněhu nezahrabe :-D

0 0
možnosti

kuny

18. 11. 2006 16:34
Jen tak k všeobecné diskuzi...

Všechny systémy typu haldex a podobně, které přiřazují pohon čtyř kol pouze "když je potřeba" jsou dobré tak akorát na to vyjetí do kopce. Stabilizační efekt v zatáčkách, který s sebou nesou  systémy plnohodnotného permanentního pohonu všech kol (= tři diferenciály) , nemají a mít nemůžou, stejně tak jest bludem všeobecně rozšířený fakt, že oproti permanentům snižují spotřebu. Jednak se totiž tahá prakticky stejně těžké harampádí navíc a jednak celá odpojovatelná skupina je stejně hnaná pasivně koly druhé nápravy, což v konečném důsledku způsobuje lehké brzdění momentálně odpojené nápravy (což je nejen nevhodné na jízdní vlastnosti auta, ale též to s sebou nese vyšší spotřebu a vyšší opotřebení pneumatik). Jediný důvod, proč se ktěmto systémům výrobci uchylují, je snad jeho jednoduchost (tedy cena) a zároveň poměrně snadná implementace do aut s motorem napříč.

0 0
možnosti

speleo

17. 11. 2006 13:42
zadohrab

Mám auto s hnanou zadní nápravou (škodovku 120) a neexistuje kopec, který předohraby vyjedou a já ne. Spíš naopak, ostatní nandavají řetězy a já si frčim vesele dál!

0 0
možnosti

Kuny

17. 11. 2006 18:15
Re: zadohrab

... áno, áno áno. Socka v soccce a ještě si věří. Je pravda, že tenhle zadohrab vyjede dost, a když to obuješ kvalitními zimními pneu (což majitelé Š120 dělají pouze zřídka, páč investovat do auta 200% jeho tržní hodnoty se nevyplatí), tak můžou za určitých okolností ve stoupání trumfnout i předokolky, ale zase v zatáčkách ulítává předek (lehký) a pži sjezdu z kopce je manévrovatelnost tohoto auta prakticky nulová. Vrahů se Š 120, co si myslí, že nad ně není, je u nás plná vesnice a ty jsi patrně další...

0 0
možnosti

Máťa

16. 11. 2006 15:04
Čtyřkolky

Mám čtyřkolky 6 let,Oct.4x4 Turbo(služ.)V a teď ještě Imprezu 2,0 combiVV ! Jiný auta nechci ! To zabírá všema čtyřma, to brzdí všema čtyřma a nejen na sněhu.R^ Akorát u O. je to při vypnutým ESP neřiditelný a při zapnutým vás to může hodit do příkopu - pokud je víc naklouzáno a jede se rychleji ! Jinak už nikdy dvoukolku !RvOct. (150k),mohutnější, pohodlnější, Subaru (160k)krásný sportovní ježdění v horách i na rovinách.Obě vřele doporučuji !!!!!

0 0
možnosti

regazzi

16. 11. 2006 15:13
Re: Čtyřkolky

Souhlasím.

Jen malou otázku: Ostatní auta tedy brzdí jen na jedné nápravě ? To jste trochu prestrelil....;-)

0 0
možnosti

Turbodiesel

16. 11. 2006 14:59
starej automat

no ja mam staryho bavoraka s automatem a tou vlockou a je to stejne uplne na h***o.....nepodradis si a plyn este k tomu reaguje s celkem znatelnym spozdenim....takze mam vlastne takovy docela dobry sane:-D:-/:-(;-(

0 0
možnosti

bullshit

16. 11. 2006 15:49
Re: starej automat

se divim že ti ještě  nikdo ze zdejších rozumbradů nenapsal ať to hodíš ze skály a koupíš si logana ;-DR^

0 0
možnosti

iuos

16. 11. 2006 14:02
hmm

kam se svým předohrabem nevyjedu, tam vycouvám ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

xxx

16. 11. 2006 14:22
Re: hmm

Taky bych chtěl někdy couvat, jako vy předohrabové, ale bohužel zatím jsem všude vyjel předkem napřed. Je to fakt otrava s tím zadním náhonem... :-D

0 0
možnosti

diferencial

16. 11. 2006 13:38
von Kleist

Nestacilo by jednoduse napsat, ze zajistuje rovnost momentu na obou kolech?

0 0
možnosti

von Kleist

16. 11. 2006 13:45
Re: difenecial

8-o "diferencial", samozrejme :-)

0 0
možnosti

hejhulapp

16. 11. 2006 11:08
4x4 - kdo jednou zkusí, nechce jinak !

Můžete s tím nesouhlasit, můžete se rozčilovat, ale to je vše, co můžete udělat...

0 0
možnosti

Petr

16. 11. 2006 11:39
Re: 4x4 - kdo jednou zkusí, nechce jinak !

R^R^R^Presne tak,s 4kolou je to o uplne necem jinemR^R^R^

0 0
možnosti

karel

16. 11. 2006 10:11
EDS

EDS

*elektronický uzávěr diferenciálu - zabraňuje prokluzování jednoho z hnacích kol při rozjezdu, zrychlení nebo při jízdě z kopce - nikoli Z kopce, nýbrž DO kopce!!!!!!

0 0
možnosti

rudastraka

16. 11. 2006 11:01
Re: EDS

muzes zrychlovat i s kopce!!!!!!

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!