Diskuze
Jak zkrotit mladé: řidičáky na zkoušku a pod dohledem, jezdit jen ve dne
Děkujeme za pochopení.
Rambo-x
Dobrý,ale jen bu..erace mladých
Já bych to zařídil trochu jinak,nějaké omezování podle věku nebo tak nemá smysl,mě je 18,mám papíry asi půl roku,mám udržovanou škodu 120L,jezdím opatrně a dodržuji rychlost a pravidla-i když si ti bl..ci za mnou říkají že asi nejsem normální,omezení by podle mě mělo být ve výkonu motoru,např. že by řidič do 22 nesměl řídit auto výkonější než cca. 60kw a objemu např. 1.4,protože hodně vrstevníků mého věku co mají rodiče trochu na ůrovni a koupí jim luxusní výkoné auto a neví vůbec co si k tomu mohou dovolit,sedí v tom od autoškoly párkrát a absolutně netuší a tak ohrožují sebe i ostatní,i když se najde hodně mladých co jezdí opatrně a zkoušeli už řídit dávno a o autech něco ví,ale jak poznat kdo to je?Teprve až třeba od 22 let a naježdění určitého počtu kilometrů by si mohli dovolit řídit jakékoliv auto.Nebo druhá možnost je odlišit je už v autoškole a podle toho je omezovat ve výkonu protože někdo projde na první pokus bezproblému a někdo to dělá na desetkrát.
u.boat
Re: Dobrý,ale jen bu..erace mladých
Ano platí že se nejlépe naučíš jezdit ve slabém autě, silný motor odpistí hodně chyb při řazení a tak...
Trochu problém s omezením max. výkonu pro mladé řidiče vidím v tom, že kdo nemá hned po autoškole na vlastní auto - často začíná jezdit s autem svých rodičů. Které může být silnější. Dopadne to jako u motorek s tzv. škrcením (nechá se přemapovat řídící jednotka na nižší výkon a ten se zanese do techničáku - aby se to dalo řídit od 18 let. Hned po tí se software v mašine přehraje zpět - aby se dala řídit od 18ti a při tom "pořádne jela").
Ale to je ještě v pohodě, proti návrhu omezit začátečníkům jízdu v noci. To snad vymýšleli v putyce u piva
Eclipse_GSX
Dost dobrý
Já už se ničemu nedivím. Mám řidičák třetím rokem, mám auta rád, to ale neznamená, že mám potřebu si něco dokazovat. Tyhle omezení mě akorát štvou. Sám jezdím autem běžně (nevidím důvod, proč ne) a problém s tím rozhodně nemám. Někdo na to holt buňky má, auto ovládá "automaticky" a může se plně věnovat okolí. Pak jsou tu typy, který na to buňky nemají a většinu věcí dělají podle rastru - zaměstnají značnou část mozku obsluhou auta (otáčky, řadit, blinkry, kruhák vždy na dvojku). Co takhle, aby se tyhle typy odlišovaly už v autoškole? Znám několik lidí, co dostali papíry na > 5 pokus, s odřenýma ušima. Opravdu se to dává kde komu a je to rozhodně chyba, holt trend současnosti bejt multifunkční. Na co dělat omezení výkonu? Drtivá většina rozstřelenejch aut mladými jsou favoriti, brava a podobný škatule. Na co nejezdit v noci? Zrakový testy jsou povinný, v čem je to jiný? Navíc mladý mívají lepší zrak. Nezkušení řidiči auta odírají, pitomci s komplexem ničí! Kdo to kdy pochopí...
cenzore_zdar
Re: Dost dobrý
Je to tak. Kdyz je nekdo pako, rozstreli se i ve skode 120, ktera svym vykonem je hluboce pod 50kw.
cenzore_zdar
To je ale blbost
Od 18 jezdim autem sam. Je to jiz nekolik let, zadna destrukce me ani okoli se nakonala. Vystridal jsem forman,porsche 944, agila. Kdyz to s rovnam s pritelkyni, co ma ridicak nekolik let ale jezdila pouze s doprovodem, narozdil odeme se sama autem ve spicce stale boji! Humle jses mimo!
Darik H
Hmmmmm
Hmmm .... Anglie ...... bodejt by tam nemeli nehody, kdyz jezdi po spatny strane
Luzanek
...
mam řidičák druhým rokem a neodvážim se ject bez staršího dozoru v autě, ale zákaz řízení v noci se mi moc nelíbí už jenom vzhledem k tomu, že jezdí méně aut a je to snazší pro naučení a hlavně se jezdí líp když vám nikdo nevisí na zadku od auta a nervozně přejíždí z kraje doprostřed protože dodržujete o on pospíchá a potřebuje vás předjet
CD-R
Re: ...
To omezení na noc je dle mého názoru spíš proto, že mladý rádi cestujou z hospody do hospody a se stoupající hladinou mají potřebu tomu zbytku kabiny ukazovat svoje "umění".
pavlik12
Prokazovani praxe?
Narvh je to hezky, ale porad nikdo nerekl jak se ta praxe bude prokazovat?
Podle navrhovaneho systemu bude clovek, ktery si v 17 udela papiry a pak je na par let strci do supliku (nez nasetri na auto, nebo skonci skolu a bude potrebovat jezdit) z pohledu zakona kvalitnejsi ridic, nez ten kdo bude mit v 18 letech odjezdeno 30 tis. km.
superkutil
Re: Prokazovani praxe?
Ať mají řidičáky třeba od 17ti, ale jen na auta s výkonem do 50kW. A v 21 letech pak už bez omezení.
petr____22
Ptakovina na ntou
Obavam se ze tohle nemuze projit, protoze by to pomerne velkemu mnozstvi lidi zabranilo napriklad chodit do prace.
Kam nejde autobus/vlak, by se dotycny clovek nemohl prakticky dostat bez doprovodu dalsi osoby (kterou by musel vylozit a cekala by na nej na parkovisti az pujde z prace). Tuto osobu jako doprovod by prideloval stat ? Pokud totiz neni nejaky pribuzny nezamestnany, tezko by mohl takovou cinnost provozovat.
V zimnim obdobi by se navic clovek nedostal do prace vubec, protoze by mohl vyjet teprve v 8 rano, nicmene zpet by musel byt do 15:30 aby to stihl jeste za svetla. A tak kratkou pracovni dobu mit nebude.
Papiry od 21 let take nepomohou - pouze problem posunou o 3 roky. 18lety ridic bez zkusenosti a 21lety ridic bez zkusenosti jsou na tom stejne.
T.Lojza
Re: Ptakovina na ntou
Hloupost - autobud dnes jezdi vsude a 18lety ucho stejne chodi jeste do skoly. To by potom do 18 let delal co? Sedel doma na zadku, protoze nema v obci zastavku a cekal az mu bude 18 aby si udelal papiry (do autoskoly ve meste chodil asi 20km pesky)? Zacvik se starsim ridicem beru jako dobrou a uzitecnou vec. Obavam se pouze toho, aby to nebylo nastavene tak, ze si clovek toho predpisum vyhovujiciho ridice (dozor) nemusel za tezkou uplatu pronajmout. Driv neco podobneho uz bylo: kdyz byl clovek ridic z povolani (vlastnil skupinu C ...), moh si udelat skoleni a pak delat zacvik (jizdy) v rodine, testy se pak delaly v autoskole. Vidim, ze se zacinaji vracet veci, ktere uz davno byly vymysleny a zruseny :-D
superkutil
Stejně za 5 let dojde ropa a tak k čemu řidičák.
Podle posledních studií jsou zásoby ropy do roku 2030 a tím, že se její spotřeba pro automobily bude omezovat, aby byla na výrobu plastů a léků. Za vše mohou Číňani, kteří začali vydělávat, protože tupci z celého světa kupují jejich výrobky a kupují si hromadně auta (denně 1500 aut) a tak se prudce zvýší poptávka po benzínu a naftě. Začínám věřit na konec světa v roce 2012.
New York New York
Re: Stejně za 5 let dojde ropa a tak k čemu řidičák.
Raději nevěř.
balines
Jízda ve dne
Jízdu pouze ve dne - tedy alespoň ve městě, považuji za naprostou blbost. Jako začátečník s čerstvým řidičákem jsem naopak základní řidičské dovednosti získavala v pokročilých večerních hodinách, kdy byl na silnicích klid. V minimálním provozu jsem trénovala pravidelné trasy, křižovatky, rozjíždění na světlech, kruháky - bez zdržování ostatních řidičů a bez nervozity z hustého provozu.
NumLock
Britanie okrajuje jen dalsi svobodu
Británie kráčí hlavně mílovými kroky k totalitě. Používá stejnou salámovou metodu okrajování svobod, jako dovedli k dokonalosti nacisti.
Když přišli nacisté pro komunisty, mlčel jsem; nebyl jsem přece komunista. Když zavírali sociální demokraty, mlčel jsem; nebyl jsem přece sociální demokrat.
Když přišli pro odboráře, mlčel jsem; nebyl jsem přece odborář.
Když přišli pro Židy, mlčel jsem, nebyl jsem přece Žid.
Když přišli pro mě, nebyl už nikdo, kdo by se mohl ozvat.
f0rr35t
Re: Britanie okrajuje jen dalsi svobodu
absolutní souhlas. Já to tvrdím už nějaký čas, ale lidi to obvykle s nechápavým pohledem přejdou a neví, co si o tom mají myslet. A to je důkaz toho, že salámová metoda funguje v GB naprosto dokonale. Kdyby přišel diktátor a ukrojil celou štangli, byl by to průšvih. Když si v tichosti ukrajují jednu svobodu po druhé, tak si toho veřejnost nevšimne. Stačí každý zákaz nebo regulaci patřičně schovat za veřejný záměr (pseudoochrana přírody, rádobyzvýšení bezpečnosti provozu...) a vždy se najde početná skupina lidí, která se bude do krve prát za ještě přísnější omezení.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...