Diskuze

VIDEO: Jak zvládnout smyk. V autoškole to učí špatně, myslí si instruktor

Kdo skládal zkoušku z autoškoly, nejspíš si vzpomene na otázky týkající se smyku. V testu rozlišují přetáčivý a nedotáčivý smyk, ale i to, zda má auto pohon předních, nebo zadních kol. Podle instruktora Autodromu Most Marka Kohoutka je to však hrubá chyba. Postup je stejný, ať máte jakýkoliv pohon.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Osobně si myslím, že pan instruktor to uvádí dost přesně, ale bez paxe je to k ničemu. Vybírání smyku musí být automatické, stejně tak jeho rozpoznání. To nestačí 10x nebo 20x někde na autodromu, to musí být alespoň 100+ krát na začátku a pak každý rok si návyky opakovaně upevňovat.

0 0
možnosti

I98v66o 66Č93á16n

23. 10. 2019 0:08

No to je hezké, ale já bych potřeboval poradit, co mám dělat, když se dostanu do smyku s letadlem...:-/

0 0
možnosti

Treba navštíviť miestneho farára, ten má radu čo sa modliť v takomto prípade ;-D

0 0
možnosti

"Podle instruktora Autodromu Most Marka Kohoutka je to však hrubá chyba. Postup je stejný, ať máte jakýkoliv pohon." Člověk by měl vědět jakým lidem se vyhnout pokud se chce naučit něco užitečného, ale na to stačila jedna věta a nebyl třeba tak dlouhý a zbytečný článek, protože dál to stejně nemá cenu číst. Maximálně tak pro pobavení...

0 1
možnosti

F29i88l11i67p 74T89ř64e22b14a

23. 10. 2019 9:07

Vážně? Poučte nás, v čem se pan instruktor školy smyku mýlí!

Myslíte, že když Franta čtenář vlítne do zatáčky se svým Bávem a utrhne se mu předek, že to srovná jemnou prací s plynem?

Leda kulový...

0 0
možnosti

T49o23m84á84š 11Z73e32m14a49n

22. 10. 2019 21:08

Samozřejmě je zásadní rozdíl v pohonu.

Když jedu se Subaru a ujede mi na sněhu předek, přidám plyn a auto se krásně srovná a zatočí. To v předohrabu mám smůlu a auto si to šine ven ze zatáčky..

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Já tedy nevím, ale zažil jsem hodně smyků (jako kluci jsme jezdili v noci blbnout na parkoviště u nákupního centra hned jak napadl první sníh), a nikdy jsem žádné vibrace v prodloužených zádech (krásný výraz pro zadek) necítil.

0 0
možnosti
Foto

Píše to přesně tak, jak se mi to osvědčilo metodou pokus- omyl.

0 0
možnosti
Foto

České autoškoly ledacos učí špatně. To už snad každý poznal dávno.

0 0
možnosti

V91i51t 15P37o60c93h44m11a79n

22. 10. 2019 17:12

Piste, prosim, seslapnout spojku. Ne vyslapnout. Mnoha lidem to pak bude jasnejsi.

1 0
možnosti

J54a35n 88R65i19c65h43t10e76r

22. 10. 2019 10:57

Zásadní je jezdit tak, aby se člověk do smyku vůbec nedostal. Moje zkušenost ze školy smyku je, že nějaký smyk předních nebo zadních kol člověk v rychlosti nepozná, i když to čeká. Jedu, projíždím kluznou zatáčkou (nijak rychle, stačí třeba 40kmh) a najednou šup, auto celé letí ze zatáčky ven. Jestli to bylo víc zadkem nebo předkem poznám až když stojím na asfaltu mimo kluznou dráhu - tedy v reálu v příkopu. Správné návyky podle mne nelze natrénovat ani za den ježdění po polygonu. V reálu bude stejně všechno jinak. A pokud dostanu smyk na vnitřní straně zatáčky někde na okresce, tak i při jeho bravurním zvládnutí skončím minimálně kusem auta v protisměru a pak nezbývá než doufat, že tam zrovna nikdo nepojede.

Základ je jet defensivně a pokud povrch vypadá, že by mohl klouzat, tak si někde na rovince zkusit prudšeji zabrzdit, abych zjistil, kdy se to začne trhat a co si ještě můžu dovolit. Občas člověk zjistí, že i 20kmh je moc a při jakémkoli prudším zabrždění jedu jak sáně, což je mimochodem dobré si vyzkoušet někde v bezpečí rovinky nebo parkoviště.

10 1
možnosti

T16o42m68á88š 13Z36e23m15a31n

22. 10. 2019 21:10

Souhlas, ale ne vždy je smyk tak náhlý, např na sněhu se dá udržet ve stopě jen se auto otočí a jede víc bokem (stálá 4x4 výrazně pomůže).

0 1
možnosti

J26á56n 51B43o91k29o16r

22. 10. 2019 9:36

Niekde som čítal (tiež to bol tuším nejaký chlapík zo školy šmyku), že v niektorých prípadoch pomôže naopak pridanie plynu. Kolesá zaberú a auto sa zrovná. Alebo to už neplatí? Nie som odborník, jazdím skôr opatrne, maximálne si na snehu občas vyskúšam prešmyknutie zadku.

0 0
možnosti

Na zadokolce ano, ale to chce skutecne ridice, ktery to auto umi ovladat. Bezny ridic to neda a situaci zhorsi.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Prodej bytu 3+1 v Kojetíně
Prodej bytu 3+1 v Kojetíně

Nová, Kojetín - Kojetín I-Město, okres Přerov
2 690 000 Kč