Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaké auto neukradnou? Francouzské, japonské nebo audi

aktualizováno 
Noční můra motoristy? Prázdné parkovací místo, na kterém večer nechal svého plechového miláčka. Přehled aut, která se nejhůře kradou a vykrádají, přináší britské centrum Thatcham.
Zloděj aut

Zloděj aut

Za první čtyři měsíce letošního roku se v České republice ztratilo 6677 motorových vozidel, z toho policisté objasnili něco málo přes dvanáct procent krádeží (přesně 821 případů), vykradené auto našlo 14840 majitelů. Jak ztížit práci zlodějům? Pořídit si takové, na kterém si vylámou paklíče.

Kdo umí nejlépe sladit bezpečnostní prvky svých modelů tak, aby z něj byla opravdová nedobytná pevnost? Při výběru nového auta pomůže výzkum, na základě kterého uděluje Thatcham "cenu za bezpečnost".

Britové s francouzskými auty příliš spokojení nejsou, v nejnovějším průzkumu dopadli bídně (VÍCE ZDE), v boji se zloději však excelují.

Auto, které se špatně krade má v rodném listě Francii; špatně si nevedou japonci. Za pozornost stojí třetí místo Škody Fabia v kategorii malých aut.

Odborníci z Thatchamu hodnotili odolnost aut proti ukradení a vykradení. Kromě jednotlivých kategorií hodnotili také celé automobilky.

Stejně jako v crashtestech EuroNCAP, dostávají i u Thatchamu auta hvězdičkové hodnocení. Maximální pětihvězdičkové bezpečí nabízí pro auto i věci v něm Citroën C4, Peugeoty 407 Executive a 407 Coupé a Mercedes-Benz S.

popisek Thatcham 2005
Loňské výsledky 

Stejně jako před rokem, je mezi nejlepšími Citroen C4 a C3, VW Touareg, Renault Espace, nebo Lexus IS. V kategorii malách aut se mezi první citroën a loni druhou fabii vecpal Volkswagen Polo. Ve střední třídě kraluje Lexus IS. Nejodolnější vůči rukám chmatáků je mezi MPVčky Mazda 5.  

Kompletní výsledky

Peugeot 407 ovládl hned dvě kategorie. Je nejlepší
ve střední třídě a mezi sporťáky.

Malá auta
1. Citroën C3 Exclusive
2. Volkswagen Polo SE
3. Škoda Fabia Elegance
Nižší střední třída

1. Citroën C4 Exclusive
2. Ford Focus Ghia a Titanium
3. Audi A3

Střední třída

1. Peugeot 407 Executive
2. Citroën C5 Exclusive
3. Volkswagen Jetta

Prémiová střední třída

1. Lexus IS
2. Jaguar X Type
3. BMW 3  

Minivany

1. Mazda 5
2. Ford Focus C-MAX Ghia
3. Renault Scenic Dynamique a Privilege

MPV
Renault Espace (kromě Authentique)
Kabriolety
1. Volvo C70
2. Mazda MX-5
3. Saab 9-3 Convertible
Sportovní auta

1. Peugeot 407 Coupe
2. Citroën C4 VTS
3. Porsche 911 Carrera

SUV

1. Nissan X-Trail
2. Subaru Forester
3. Toyota RAV4

Velká SUV

1. Volkswagen Touareg
2. Toyota Landcruiser
3. Nissan Murano

Vyšší střední třída

1. Audi A6 saloon
2. Lexus GS
3. Jaguar S Type  

Luxusní třída

1. Mercedes-Benz S
2. Audi A8
3. Volkswagen Phaeton 3.2 V6 a 6.0 W12 4Motion

Výrobci

Audi - A2, A3, A4 (krome kabrioletu), A6/Allroad 4X4, A8 and TT (kromě roadsteru)

 BMW X5 Davida Beckhama
Lze ukrást auto pomocí notebooku?

Autoři: ,




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.