Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaké bude a proč přijde BMW X3 ?

  11:02aktualizováno  11:02
Již koncem roku 2000 vedení BMW avizovalo příchod menšího SUV postaveného na základě řady 3. Nyní se ukázalo, že chystané rozšíření palety o model X3 bylo rozhodnutí správným směrem. Úspěch lehce terénního X5 je opravdu grandiózní a lze tedy předpokládat, že menší a hlavně levnější X3 si své zákazníky také najde. Zkouška vyšla, rodina X se rozroste.

Robustních BMW X5 se sice neprodávají statisíce, ale přesto se na zisku mnichovské společnosti podílí nezanedbatelným dílem. Obzvlášť velkou radost mohou mít šéfové firmy z letošního prvního pololetí, kdy se oproti loňskému s 35,5 tisícem prodaných vozů podařilo prodat 49 338 modelů X5. Jednoduchá matematika tedy říká, že jde o meziroční 38procentní nárůst - vůbec největší z celé palety aut s modrobílým znakem.

Proto má X3 pozici jistou. Již dříve bylo oznámeno, že jeho výroba začne koncem roku 2003 v rakouském Grazu, přičemž odpovědnost za konečnou montáž převezme společnost Magna Stayer a zhruba 2 500 vyhrazených pracovníků. Vývoj, prodej (počínaje rokem 2004) i servis chystané novinky bude však plně v rukou Mnichovanů.

Lze předpokládat, že novinka zdědí po modelech X5 především kvalitní jízdní vlastnosti na asfaltu. Terénní prostupnost bude sice menší, než například u Toyoty RAV 4 či u Jeepu Cherokee, přesto ale lze tyto vozy vedle VW Touareg za konkurenty BMW X3 označit.

O motorech nebo vzhledu můžeme zatím jen spekulovat, dle dostupných (možná ne zcela věrohodných) fotografií je ale zřejmá příbuznost ke stylu šéfdesignéra Chrise Banglea, který se podílel na vzniku nedávno představeného Z4, studie CS1 i někým kritizovaného designu BMW řady 7.

Rodina X ale s SUV na bázi trojkové řady možná neskončí. Spekuluje se i o modelu X7, který by se mohl představit na přelomu let 2004/2005. Při zamyšlení nad jeho vzhledem je ale nutná velká dávka představivosti. Terénní vůz nemalých rozměrů vycházející z řady 7 by přesto zejména na trhu USA zaujmout mohl.

I takto by mohlo nové X3 vypadat. Z dostupných fotografií, které zveřejnily některá média, jsme pro vás vybrali tu nejreálnější. Nakonec nás ale BMW může ještě překvapit.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.