Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti se Škodou Fabia?

aktualizováno 
Miloslav Zikmund, lékař -
kardiolog z Plzně: "Stokoňovou Škodu Fabia 1.4 (74 kilowattů - pozn. red.) v maximální výbavě jsem měl jako jeden z prvních v Plzni a do současnosti jsem s ní najel zhruba devět a půl tisíce kilometrů. Jako dřívější vlastník Škody Felicia ji hodnotím jednoznačně - je super. Má fantastické jízdní vlastnosti, solidní výkon a venku s fabií jezdím za šest a půl litru na sto kilometrů. Snad jen ve městě by mohla být střídmější a se spotřebou klesnout pod dosavadních asi devět litrů na sto kilometrů. Jinak jsem na autě nenašel chybu."
Jan Hrnčiřík, pracovník marketingu z Kralup nad Vltavou: "Původně jsme ve firemním vozovém parku měli felicie, které vystřídalo sedm fabií s motorem 1.9 SDI. Všechny mají na kontě kolem patnácti tisíc kilometrů a všechny dosud jezdí bez závad. Jízdní vlastnosti a podvozek jsou výborné, motor by mohl být silnější. Ale prakticky vzato - od verze SDI jsme víc ani nečekali. U služebních aut se cení hlavně spotřeba a ta je u Škody Fabia 1.9 SDI opravdu nízká. Palubní deska je strohá a novou tvář škodovky poněkud kazí."

Radek Krčma, technický náměstek šéfa firmy ze Zlína: "Jezdíval jsem s podnikovým Volkswagenem Vento 1.9 TDI, takže přestup do firemní fabie 1.4 s padesátikilowattovým (68 koní - pozn. red.) motorem, která je o třídu níž, byl tvrdý. Do současnosti jsem s fabií najezdil čtrnáct tisíc kilometrů a zatím neměla poruchu. Je to dobré auto, ale motor je na ně slabý. Fabie jede, jako by byla přidušená, a když šlápnu na plyn, dostává se jen pomalu do otáček. V koloně vozidel se tak nedá bezpečně předjíždět. Jízdní vlastnosti i podvozek jsou skvělé. Auto je i při vysoké rychlosti na dálnici tiché, takže lze v klidu poslouchat hudbu nebo diskutovat s kolegou. Kufr je pro převážení objemnějších zavazadel nepoužitelný. Motor je dobře přístupný k výměně oleje nebo klínového řemenu. Velká plastová plocha před spolujezdcem mohla být využita k odkládacím plochám."

František Šimek, majitel jedné z největších autoškol v Plzni: "Se Škodou Fabia jsem ve výuce budoucích řidičů spokojen, rádi s ní jezdí i žáci. Zvlášť pro ženy je ohromnou výhodou posilovač řízení a celkově perfektní jízdní vlastnosti automobilu. Právě ženy fabii upřednostňují před octavií, neboť ji mnohem lépe zvládají."

Josef Oborák, podnikatel ze Štípy: "Míval jsem Hyundai Lantra 1.8, ale už bych si takové auto nekoupil. Bylo hodně poruchové a má špatný servis. Třeba na tlumiče jsem čekal dva měsíce. U nové škodovky naopak oceňuji hustou servisní síť, a to i na Slovensku, kam jezdím za rodinou. Vlastním Škodu Fabia 1.4 o výkonu 74 kilowattů (101 koní - pozn. red.) a hodnotím ji jako rychlé a živé auto s vynikajícími jízdními vlastnostmi. Po deseti tisících kilometrech s fabií konstatuji, že sice má menší výkon než lantra, ale nižší je i spotřeba: jezdím v průměru za 6,6 litru na sto kilometrů. Malý zavazadlový prostor mi obvykle nevadí, když jedu sám, ovšem při cestách s rodinou to je horší."

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.