Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jako malá holka řídila i autobus

  13:48aktualizováno  13:48
Zpěvačka a podnikatelka Dara Rolins má raději větší, robustnější vozy. A s nimi i živější jízdu. Ale s parkováním Nissanu Patrol mívá trochu kříž, neboť uprostřed Václavského náměstí v Praze, kde tráví hodně času ve svém restaurantu, to s místy na zaparkování nebyl nikdy med.

To svádíte denně boj o zaparkování v centru?
Bohužel. Žádné předplatné tady nemám a ani policie se netváří, že bych kvůli jménu nebo známé tváři mohla odstavit auto, kde se mi zrovna zlíbí.

To musíte být dost kliďas, protože zaparkovat vůz znamená třeba i několikrát objíždět náměstí kolem dokola a čekat...
Vůbec nejsem kliďas. Jestli něco nenávidím, tak je to například pasivní čekání v koloně. Třeba se někde trochu odřou dvě auta a hned se za nimi všichni zastaví a čekají. To občas udělám i malý přestupek, abych dopravu zase rozproudila.

Takže si stoupnete do křižovatky, natáhnete bílé rukávy a řídíte dopravu?
Najedu třeba na obrubník a zácpu prostě předjedu.

S Nissanem Patrol to jde asi snadno. Pouštíte se někdy do terénu i mimo město?
Spíš v autě trávím dlouhé cesty. To však neřídím. Mám "road managera", prostě řidiče. Ono totiž jet téměř na otočku na Slovensko nebo do hodně vzdáleného klubu, a k tomu s návratem pozdě v noci, není, myslím, pro jednoho šoféra moc bezpečné.

A čím se bavíte jako spolujezdec?
Jakmile přesednu na místo vpravo, měním se okamžitě v diskžokeje. Pouštím celou cestu jedno cédéčko za druhým.

To, že dost dbáte na svou bezpečnost, je následek zážitku z nějaké havárie?
Musím zaklepat - já jsem nikdy nehavarovala. I když možná takovou drobnost jsem jednou zažila, byla celkem pikantní.

To zní, jako by příčinou kolize byl vášnivý polibek za jízdy...
Bylo to úplně jinak. Jednou jedinkrát jsem psala esemesku na mobilu za jízdy a narazila jsem předními koly na chodník.

A kde je ta pikanterie?
Bylo to před americkým velvyslanectvím a okamžitě se z toho domu vyrojila spousta vojáků. Obstoupili celé auto se samopaly a drželi mě v šachu, dokud se neujistili, že jsem opravdu jenom obyčejná holka v autě a ne terorista s plným kufrem dynamitu.

Předpokládám, že teď řeknete, že od té doby nejezdíte kolem amerického velvyslanectví...
Ne! Od té doby vypínám mobil, než usednu za volant.

Ale nedávno jste měla auto skutečně nabourané, nebo to byla fáma?
Byla to pravda. Měla jsem objednané Audi A6, ale právě když mi ho řidič vezl, tak se s ním ošklivě vyboural. Pár dní byl dokonce v nemocnici na pokoji s intenzivní péčí. Teď už je skoro v pořádku. A to je samozřejmě hlavní, i když to rozbité auto mě hodně děsí. Byl v něm mimo jiné zabudovaný i přehrávač disků DVD. Prostě hodně dobře vybavený vůz.

Máte nějaký motoristický sen?
Sen snad ani ne. Jen přání mám. Třeba se mi moc a moc líbí nový vůz od Porsche - Cayenne.

To přání se dá splnit tak, že rozbijete prasátko...
Zatím by mě jenom zajímalo, jak se v tom jezdí.

A v dětství jste měla nějaké motoristické sny?
Já měla motoristický sen doma. Můj táta byl automechanik. Hodně ze svého dětství jsem strávila v montážních jamách pod auty. Taky s patřičně ušmudlaným obličejem i rukama od oleje. Kolegové v dílně říkali mému tatínkovi: Ty máš ale šikovnýho kluka...

Takže zkoušky v autoškole pro vás byly jen formalitou?
Je pravda, že jsem - ani mi snad nebylo deset řídila i autobus. Samozřejmě jsem přitom seděla tátovi na klíně, ale volantem jsem točila sama! Ovšem budete se divit - řidičský průkaz jsem si udělala až někdy ve třiadvaceti.

A kolik kilometrů jste od té doby najezdila?
To opravdu ani netuším.

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.