Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jakou cenu má Škoda Superb

  16:53aktualizováno  16:53
Napadlo vás někdy, kolik může stát automobilku vyrobení vašeho auta? Určitě to bude částka o dost nižší, než kolik za něj zaplatíte. Tuzemské Škodě ukradli přímo z fabriky nově vyrobený superb. Do policejního protokolu automobilka uvedla výši škody 350 tisíc. Teď se vykrucuje a tvrdí, že to byl omyl.

Škoda Superb pro rok 2007 | foto: Škoda

Nejlevnější Škoda Superb, která teď svou kariéru v modelové řadě tuzemské automobilky končí, aby vyklidila místo pro novou generaci (VÍCE ZDE), stojí 619 900 korun.

Vlasta Lepková, vrchní inspektorka policie v Rychnově nad Kněžnou, dnes potvrdila, že automobilka nahlásila škodu 350 tisíc korun.

"Jde samozřejmě o cenu výrobní, nikoli tržní, která bude podstatně vyšší," řekl pro Rychnovský deník Richard Chaloupka, velitel služby kriminální policie z Rychnova nad Kněžnou.

Tiskový mluvčí Škody Jaroslav Černý ovšem tvrdí, že původní částka byla uvedena špatně.

Kolik stojí auto
"Je jasné, že výrobní cena auta se od koncové, kterou platí zákazník, musí lišit. Je třeba připočítat náklady za výzkum, vývoj, marketing, reklamu, ale také je třeba zaplatit zaměstnance, daně a další náklady," říká automobilový novinář Petr Buček.

Na reklamu automobilky vynakládají velké peníze. Škodu stálo v roce 2006 jedno prodané auto na reklamě podle odhadů 6148 korun. Odhaduje se, že celkově utratila mladoboleslavská automobilka předloni v Česku za reklamu téměř 400 milionů. ČTĚTE VÍCE

"Je třeba také uspokojit majitele automobilky. Škoda Auto svému vlastníkovi, německému koncernu VW, vydělala za prvních devět měsíců loňského roku 11,5 miliardy korun po zdanění," říká Buček.

Zákazníkům za tu dobu dodala 462,4 tisíce vozů. Což odpovídá necelým 25 tisícům zisku na jedno auto.

"Když kdysi Škodovka představovala stávajícího superba, který je technicky velmi blízký Volkswagenu Passat předchozí generace, říkala, že autu dala vlastně jen klobouk," uzavírá Petr Buček.

Čím víc kusů jednotlivého modelu automobilka vyrobí, tím dříve se vrátí náklady na vývoj a rychleji vydělává.

Velký zisk automobilkám generují modely, které už jsou "zaplaceny", ale stále bodují na trhu. Takovým příkladem může být stará Octavia Tour, která se stále skvěle prodává a mladoboleslaváci stále odsouvají ukončení její výroby.

Stejný model volí u svých modelů, které už dostaly nástupce, například Renault (clio), Citroën (Xsara Picasso) nebo Peugeot (206). V jižní Americe takto přežívá ve výrobě bestseller osmdesátých let Fiat Uno, v jižní Africe zase stále ještě pořídíte první generaci VW Golf (nyní už můžete koupit v Česku pátou generaci).

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.