Pro dinosaury, kterým se po starém dobrém zhýralci Bondovi stýská, měla jedinečnou nabídku aukční síň RM Sothebys. V páteční aukci byl nejslavnější Bondův Aston Martin DB5. Mění espézetky a lije do sebe litry benzinu jako Bond martini s ginem a vodkou.
Sean Connery se jako James Bond proháněl v DB5 před pětapadesáti lety ve filmu Goldfinger. Byl to třetí film o 007 a měl premiéru v roce 1964. Podle Barneyho Ruprechta z aukční síně RM Sothebys, která vůz dražila v kalifornském Monterey na automobilovém týdnu v Pebble Beach, je to jedno z nejslavnějších aut světa.
V modelu DB5 se poprvé objevil celohliníkový motor, oproti předchozí verzi Aston Martin DB4 zvětšený z objemu 3,7 litru na 4 litry s výkonem 210 kW a 390 kroutícími newtonmetry. Maximální udávaná rychlost je 233 kilometrů v hodině. Ve výbavě se také poprvé objevila robustní pětistupňová převodovka ZF a tři karburátory SU.
Špionské vychytávky
Samopaly schované za předními směrovkami nejsou nabité ostrými, ale šlehají za ohlušujícího zvukového doprovodu plameny, ať je filmový efekt perfektní.
Má také telefon v bočních dveřích řidiče, neprůstřelná okna a skrytý prostor pro uložení zbraní. Vzadu se vysouvá neprůstřelný štít odrážející kulky. Nechybí zařízení sypající pod gumy nepřátel hřebíky a vypouštějící olejovou skvrnu a taky kouřová clona. Sedadlo spolujezdce se vystřelí po zmáčknutí červeného tlačítka. Podle Ruprechta však pod sedadlem chybí katapultovací mechanismus, odnímatelný díl střechy ovšem auto má.
Tento konkrétní kousek si před kamerou nezahrál, postavili ho až následně pro propagaci následující Bondovky Thunderball.
Evropský sběratel vůz koupil v roce 2006 za dva miliony dolarů a další milion vrazil do renovace. Prodat se ho podařilo neznámému kupci za dvojnásobek - 6,4 milionu dolarů (148,7 milionu Kč).