Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonské Infiniti si bude brát součástky ze skladu Mercedesu

  14:09aktualizováno  14:09
Propojení koncernů Renault-Nissan a Daimler-Benz se zintenzivňuje. Automobilky Infiniti a Mercedes oznámily, že japonská značka představí v roce 2014 kompaktní model na základě mercedesu třídy B.

Infiniti Etherea | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Daimler a Renault začínají spolupracovat stále na více frontách. Automobilky spolu vyvíjí platformu pro malá městská auta, kterou bude sdílet například Smart s Renaultem Twingo. Infiniti bude zase od Mercedesu kupovat od roku 2013 benzinové i naftové čtyř a šestiválcové motory pro svůj model G.

Nově pak Infiniti připravuje kompaktní model, který se konkurenci v podobě jedničkového BMW nebo Audi A3 postaví zhruba v roce 2014. Automobilka oznámila, že tento vůz bude stát na technických základech nového Mercedesu B. Prémiová značka automobilky Nissan prozatím hledá místo, kde by se měl nový model vyrábět. Téměř s jistotou to bude mimo domovské Japonsko.

Design malého infiniti by měl mít základ v konceptu Etherea, který automobilka představila letos na jaře v Ženevě. Nový vůz by měl podle plánů automobilky tvořit asi 40 procent prodejů značky.

Projekt malého infiniti je tedy dalším rozšířením spolupráce dvou koncernů. Kromě zmíněné platformy pro malá auta a čtyř a šestiválce pro Infiniti má například Renault dodávat tří a čtyřválcové maloobjemové motory pro smart a mercedes třídy A. Automobilky budou také společně využívat elektromotory Renault a baterie Daimler – ty se opět budou montovat hlavně do smartu a twinga. Firmy ale připravují i malou (elektrickou) dodávku, založenou na architektuře renaultu.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.