Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonské supermodelky pro příští sezony: Acura NSX a Lexus LF-LC

aktualizováno 
Japonské automobilky Honda a Toyota se pochlubily koncepty sportovních aut pro příští roky. Honda prezentovala koncept NSX pod svojí prémiovou značkou Acura, Toyota u konceptu LF-LC použila dceřinnou značku Lexus.

Lexus LF-LC | foto: Toyota

Na letošním autosalonu v Detroitu vstala z popela legendární Honda NSX. Japonský supersport, který značka vyráběla od roku 1990 do roku 2005, byl prvním japonským autem, které mohlo směle konkurovat prestižním sporťákům jako je ferarri nebo porsche. Přestože první generace byla docela úspěšná – vydržela v katalogu automobilky dlouhých 15 let s jediným faceliftem – nástupce po roce 2005 nedorazil.

Acura NSX

Honda sice představila několik konceptů (HSC a HSV), které na původní NSX navazovaly, ale žádný se do výroby nedostal. S novou Acurou NSX to vypadá nadějněji. Už proto, že jí automobilka věnovala původní a dodnes kultovní označení NSX. A že si pro premiéru Honda vybrala prestižní značku Acura je zcela logické. Na americkém trhu se NSX prodávala právě pod značkou Acura. Je ale velmi pravděpodobné, že případný sériový model bude v Evropě prodáván jako Honda NSX. Acura totiž v Evropě nepůsobí.

Koncept navíc vypadá velmi reálně, rozhodně si ho v této podobě dokážeme představit i jako sériový produkt. Design je střídmý, ale na původní model navazuje jen zlehka. Zůstala velmi nízká stavba, výška auta je jen 1,16 metru, dokonce o centimetr méně než u původního modelu. Podobnost lze spatřit i v ploché široké kapotě, naopak splývající záď kabiny je novinkou, původní NSX působila spíše tříprostorovým dojmem.

Ze současných modelů Hondy si nové kupé odnáší přední masku s šípovitým profilem. Ve stejném stylu pak vyvedli designéři Hondy i zadní partie auta. Kupé je poměrně kompaktní, na délku měří jen 4,3 metru, původní model byl téměř o deset centimetrů delší. Na šířku ale novinka narostla o osm centimetrů na 1,89 metru.

Acura NSX

Koncepce s motorem před zadní nápravou zůstala zachována. I nová Acura NSX si na tomto místě poveze šestiválcový motor, ale zatím bez bližších specifikací. Poháněna budou přes sedmistupňovou převodovku všechna čtyři kola s tím, že na přední nápravě budou dva elektromotory, které budou korigovat točivý moment na obou předních kolech samostatně.

Honda slibuje, že jízdní výkony auta budou špičkové, ale na druhou stranu s rozumnými provozními náklady. Acura, respektive Honda NSX se mají do prodeje dostat v roce 2015. Fanoušci japonského kultovního auta si tak budou muset ještě tři roky počkat. Zatím mohou honit Nissan GT-R, který to s proháněním porsche také myslí smrtelně vážně.

Krásný lexus

Konkurenční Lexus, patřící pod křídla Toyoty a na rozdíl od Acury působící i v Evropě, si do Detroitu připravil koncept kupé LF-LC. Luxusní 2 + 2místné kupé poněkud vybočuje z usedlého designu značky.

Lexus LF-LC

Příď je velmi agresivní s masivní maskou chladiče, která se prolamuje až do obřího spoileru . Na bocích předku pak zaujmou opravdu masivní nasávací otvory pro vzduch k brzdám.

Fotogalerie

Zbytek karoserie je oproti předku mnohem střídmější, ale o to elegantnější. Krásný je pohled na bok auta s vyváženým pontonem a elegantně se svažující střechou. Z boku působí sloupky karoserie téměř minimalisticky, střecha je navíc skoro celá prosklená. Povedenou karoserii doplňují vystouplé blatníky a zajímavě tvarovaná záď.

V každém případě stejně jako Honda NSX se i nový Lexus vůbec nemusí bát prémiové evropské konkurence. Po stránce designu se jim obě novinky zcela vyrovnají.

O technice kupé LF-LC toho ale zatím Lexus mnoho neprozradil. Mohla by vycházet z velkého sedanu LS600h, tedy s hybridním pohonem. Lexus zatím ani neuvedl, jestli hodlá koncept uvést do života v podobě produkčního modelu. Podle zákulisních informací je to ale již jasné a kupé by se do prodeje mohlo dostat během jednoho až dvou let.

Prozatím si můžeme prohlížet velmi povedený interiér, kterému dominují prvotřídní materiály a dotyková tlačítka. Celkově ale vypadá kokpit střídmě a rozhodně si jej lze představit i v sériovém autě.

Autor:



Nejčtenější

Velké srovnání cen autodílů: obří rozdíly, nejdražší jsou Japonci a Opel

Výměna autobaterie

Lehký ťukanec na křižovatce a ceny za opravu šplhají do desítek tisíc korun. Přední nárazník může stát čtyři tisíce,...

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...



Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...

Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...



Další z rubriky

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

Volvo XC40

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v...

Italský macho Urus v plné parádě. SSUV Lamborghini nemá konkurenci

Lamborghini Urus

Že bude z úplně nového lamborghini testosteron doslova odkapávat, čekali všichni. Realita je nakonec ještě šťavnatější....

Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Audi A7 Sportback

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky,...



Najdete na iDNES.cz