Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonský luxus v novém vydání. Lexus GS přijede na jaře

  9:50aktualizováno  9:50
Lexus konkuruje prémiovým evropským vozům již dvacet dva let. Na americkém trhu se mu to daří velmi dobře, v Evropě mu ale v nabídce notně chybí silné dieselové motory. A tento stav se nezmění ani s příchodem nové verze modelu GS.

Lexus GS 2012 | foto: Lexus

Může se hodit

Vybírejte z nabídky nových i ojetých vozů značky Lexus na Automodul.cz

Místo nafty Lexus dlouhodobě sází na hybridní pohon. Výjimku tvoří jen menší řada IS, kde jsou v nabídce dva diesely, jeden benzin a žádný hybrid. V Evropě jsou pak v prodeji řady GS a nejmenší CT pouze s hybridním pohonem. Velký sedan LS a SUV RX je k mání vedle hybridní verze i s čistě benzinovým pohonem. Na jiných trzích je nabídka širší a i nová generace sedanu GS se nejprve představila s benzinovým šestiválcem o objemu 3,5 litru. Ten ale bude v Evropě v prodeji jen mimo EU. A jeho hlavním odbytištěm budou trhy v Asii a USA.

Lexus GS 2012

A právě v Kalifornii na soutěži elegance v Pebble Beach Lexus inovovaný model GS představil. Design z aktuálně prodávaného modelu sice vychází, má však mnohem agresivnější rysy. Nejvýraznějších změn doznala přední část auta. Přední maska je vystrčená a po bocích jí dominují dva dovnitř zkosené prolisy. Zmizely i samostatné vnitřní světlomety, nyní jsou světla jednodílná, výrazně větší a s ostře řezanými hranami.

Lexus GS 2012

Ve stejném duchu přepracovali designéři Lexusu i záď novinky. Opět výrazně zvětšili a zostřili koncová světla, která jsou protažená od poznávací značky až do boků auta. Celkově se proporce nové generace modelu GS zdají být sportovnější, subtilnější, a také elegantnější. Rozměry vozu se mezigeneračně téměř nezměnily, stále je to pořádně velký sedan s celkovou délkou 4,85 metru. Místo pro posádku se podařilo zvětšit a do kufru se vejde dokonce o 25 procent víc nákladu než u doprodávaného modelu.

Lexus GS 2012

Rozchod kol se vpředu zvětšil o čtyři centimetry a vzadu ještě o jeden víc. Podvozek je upravený, má větší tuhost a nové zavěšení s hliníkovými spodními rameny slibuje lepší vedení kol v zatáčkách. Odlehčené zavěšení pak má přinést i větší komfort posádce. K tomu mají přispět i změny v interiéru. Nová je konstrukce sedadel, na palubní desce pak vynikne zcela nový informační a multimediální displej s úhlopříčkou 12,3 palce. Klimatizace S-Flow pozná, jestli na zadních sedadlech někdo sedí a podle toho bude distribuovat vzduch v kabině auta. Monstrózní hudební systém Mark Levinson bude mít 17 reproduktorů a výkon soustavy je ohromujících 835 W. Řidič se může těšit na projekci údajů na čelní sklo, hlídače mrtvých úhlů, jízdních pruhů i vybočení z nich.

Lexus GS 2012

Zatím jediný představený motor najdeme už v současné verzi auta. Ale nikoliv na našem trhu, zde je v prodeji jen hybridní verze 450h. Šestiválec s objemem 3,5 litru má solidní výkon 310 koní (220 kW) a točivý moment 375 Nm. S šestistupňovým automatem se s tímto motorem dostane novinka na stovku pod šest sekund a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 kilometrů za hodinu. Parametrů hybridní varianty a sportovní verze F-Sport se dočkáme až na podzim.

Lexus GS 2012

Cenu nového sedanu GS zatím výrobce neuvádí, ostatně představená motorizace není pro náš trh stejně určena. Současný model GS se prodává v hybridním provedení 450h za zhruba 1,5 milionu korun. V porovnání s německou konkurencí je to na první pohled vyšší částka, kterou ale kompenzuje velmi bohatá základní výbava a hybridní technologie. Audi, BMW či Mercedes ovšem kontrují populárními diesely a také velkou variabilitou výbavy. To u Lexusu jsou na výběr tři stupně výbavy a pár doplňků.

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.