Lexus GS 2012

Lexus GS 2012 | foto: Lexus

Japonský luxus v novém vydání. Lexus GS přijede na jaře

  • 19
Lexus konkuruje prémiovým evropským vozům již dvacet dva let. Na americkém trhu se mu to daří velmi dobře, v Evropě mu ale v nabídce notně chybí silné dieselové motory. A tento stav se nezmění ani s příchodem nové verze modelu GS.

Místo nafty Lexus dlouhodobě sází na hybridní pohon. Výjimku tvoří jen menší řada IS, kde jsou v nabídce dva diesely, jeden benzin a žádný hybrid. V Evropě jsou pak v prodeji řady GS a nejmenší CT pouze s hybridním pohonem. Velký sedan LS a SUV RX je k mání vedle hybridní verze i s čistě benzinovým pohonem. Na jiných trzích je nabídka širší a i nová generace sedanu GS se nejprve představila s benzinovým šestiválcem o objemu 3,5 litru. Ten ale bude v Evropě v prodeji jen mimo EU. A jeho hlavním odbytištěm budou trhy v Asii a USA.

Lexus GS 2012

A právě v Kalifornii na soutěži elegance v Pebble Beach Lexus inovovaný model GS představil. Design z aktuálně prodávaného modelu sice vychází, má však mnohem agresivnější rysy. Nejvýraznějších změn doznala přední část auta. Přední maska je vystrčená a po bocích jí dominují dva dovnitř zkosené prolisy. Zmizely i samostatné vnitřní světlomety, nyní jsou světla jednodílná, výrazně větší a s ostře řezanými hranami.

Lexus GS 2012

Ve stejném duchu přepracovali designéři Lexusu i záď novinky. Opět výrazně zvětšili a zostřili koncová světla, která jsou protažená od poznávací značky až do boků auta. Celkově se proporce nové generace modelu GS zdají být sportovnější, subtilnější, a také elegantnější. Rozměry vozu se mezigeneračně téměř nezměnily, stále je to pořádně velký sedan s celkovou délkou 4,85 metru. Místo pro posádku se podařilo zvětšit a do kufru se vejde dokonce o 25 procent víc nákladu než u doprodávaného modelu.

Lexus GS 2012

Rozchod kol se vpředu zvětšil o čtyři centimetry a vzadu ještě o jeden víc. Podvozek je upravený, má větší tuhost a nové zavěšení s hliníkovými spodními rameny slibuje lepší vedení kol v zatáčkách. Odlehčené zavěšení pak má přinést i větší komfort posádce. K tomu mají přispět i změny v interiéru. Nová je konstrukce sedadel, na palubní desce pak vynikne zcela nový informační a multimediální displej s úhlopříčkou 12,3 palce. Klimatizace S-Flow pozná, jestli na zadních sedadlech někdo sedí a podle toho bude distribuovat vzduch v kabině auta. Monstrózní hudební systém Mark Levinson bude mít 17 reproduktorů a výkon soustavy je ohromujících 835 W. Řidič se může těšit na projekci údajů na čelní sklo, hlídače mrtvých úhlů, jízdních pruhů i vybočení z nich.

Lexus GS 2012

Zatím jediný představený motor najdeme už v současné verzi auta. Ale nikoliv na našem trhu, zde je v prodeji jen hybridní verze 450h. Šestiválec s objemem 3,5 litru má solidní výkon 310 koní (220 kW) a točivý moment 375 Nm. S šestistupňovým automatem se s tímto motorem dostane novinka na stovku pod šest sekund a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 kilometrů za hodinu. Parametrů hybridní varianty a sportovní verze F-Sport se dočkáme až na podzim.

Lexus GS 2012

Cenu nového sedanu GS zatím výrobce neuvádí, ostatně představená motorizace není pro náš trh stejně určena. Současný model GS se prodává v hybridním provedení 450h za zhruba 1,5 milionu korun. V porovnání s německou konkurencí je to na první pohled vyšší částka, kterou ale kompenzuje velmi bohatá základní výbava a hybridní technologie. Audi, BMW či Mercedes ovšem kontrují populárními diesely a také velkou variabilitou výbavy. To u Lexusu jsou na výběr tři stupně výbavy a pár doplňků.