Japonský svalovec plný techniky. Infiniti M

  • 40
Přijíždí nabídka pro ty, kteří se chtějí odlišovat. Infiniti je mohutné, nepřehlédnutelné, luxusní. Po zajímavém SUV Infiniti FX, které tvoří v Česku většinu prodejů, přijíždí velký prémiový sedan M. Novinka má ambice konkurovat pětkovému BMW nebo Mercedesu třídy E.

Infiniti je v Evropě oficiálně dva a půl roku, evropských verzí aut téhle japonské značky Nissanu, vytvořené pro luxusuchtivé Američany před jedenadvaceti lety, se doteď prodaly nějaké dva a půl tisíce.

Může se hodit

Nová dimenze prodeje vozů Infiniti na online obřím portálu v ČR www.automodul.cz

Infiniti potkáváme na českých silnicích déle. Spousta FX, ovšem v technicky výrazně odlišném americkém provedení, se do Evropy dostala díky nezávislým dovozcům. I velký sedan M znají Američané z předchozích generací.

Nové Mko je mohutné, navenek chce demonstrovat sílu, designéři k tomu dostali prostor skoro pěti metrů délky. Vlnobití křivek mu dává agresivní vzhled. Dmoucí se blatníky spoutávají obrovské ráfky, které mohou být v dravějším provedení S až dvacetipalcové.

Infiniti M

Sáhněte si na luxus

Za dveřmi vás uvítá luxus na pohled i dotek. Pohodlná velká křesla vyznávají hlavně komfort než sportovní držení těla, jsou odvětrávaná, a když si namísto základního šestireproduktorové audiosoustavy připlatíte za šestnáctireproduktorovou Bose, máte i dva reproduktory vedle uší na horní hraně opěradla.

Infiniti M má velkorysý rozvor náprav 2,9 metru, slibující hodně prostoru; stavitelé interiéru ale navrch ještě použili oblíbenou fintu s hodně vykousnutou přístrojovkou před spolujezdcem, ten se tak posadí blíž k čelnímu sklu a je víc místa pro ty vzadu. Na zadních místech hodně místa i na hlavu, což pasuje Mko i do role ředitelského kočáru, ke kterému se může hodit šofér. Infiniti totiž zatím model mířící do nejvyšší kategorie BMW 7 a Lexusu LS postrádá.

Infiniti M

Velký kufr s malým vstupem je vlastní všem sedanům, vejde se do něj 500 litrů. To je ale u sportovně zaměřené limuzíny spíš podružný údaj.

Infiniti chce ohromit hlavně bohatostí výbavy a technickými vychytávkami. Specialitou je speciální lak scratch-shield, který umí zacelit jemné škrábance. Vnější hluky zase potlačuje speciální funkce audiosoustavy, která vysílá vlny s opačnou fází, které ucho člověka neslyší, ale ty hlukové vyruší. Silice lesní vůně, které šíří klimatizace, mají bystřit smysly. Samozřejmostí je multimediální centrum. V Římě, kam redakci na svezení s novým modelem automobilka pozvala, se ale navigace, která v ní samozřejmě nechybí, občas ztrácela.

Minusem je to, že moc nemáte na vybranou. Nakombinovat si auto podle svého moc nemůžete, na výběr je mezi osmi barvami, jedním látkovým a dvěma koženými čalouněními pevně svázanými se třemi úrovněmi výbav a tím to vlastně končí. Kombinace jsou jasně dané; pro komfortnější provedení GT máte jen dřevěný dekor, pro sportovněji laděné S jen černý pianový lak.

Infiniti M

Silná dvojka

Za přední nápravu se může podélně usadit jeden se dvou motorů v nabídce, milovníkům benzinu sedne Infiniti řízný atmosférický 3,7litr, který dovádí třeba i v kupé Nissan 370Z. Kdo radši jezdí s menší spotřebou, zvolí třílitrový nafťák původem od Renaultu.

Jedinou variantou převodovek je sedmistupňový automat, který přenáší sílu na zadní kola. Verze 4x4 zatím v nabídce není, jestli se do ní dostane, bude to trvat ještě hodně dlouho. Stejné je to s kombíkem, v jeho případě ale zůstane podle všeho jen u přání. S manuálem se taky nepočítá. Zato se po Novém roce představí hybridní verze, Mko tak bude první infiniti poháněné spalovacím motorem a elektromotorem vůbec.

Diesel je hezky tichý a kultivovaný, s velkým a víc než osmnáctimetrákovým autem si poradí tak akorát. Třistadvacetikoňový benziňák má skvělý zvuk, po nastartování jemně ševelí, při vytočení řízně řve. S benziňákem je velké M dravější, kromě toho, že s ním je auto o víc než metrák lehčí, má také skoro o 60 kilowatt víc než naftové provedení.

Infiniti M

Převodovka řadí hezky hladce a docela rychle, když dupnete na plyn abyste hbitě vyrazili, přeci jí chvilku trvá, než se skoro dvě tuny rozhýbou (i přes hojné využití lehkého hliníku). Vyřešit se to dá ručním podřazováním, v provedení S k tomu jsou přichystaná velká pádla pod volantem.

Podle zkušeností prodejců umí nafťák jezdit za osm až devět litrů paliva. Benzinový motor má spotřebu závislou na jízdním stylu, rychlá jízda znamená nějakých šestnáct litrů, klidná jedenáct a šetřílkovská prý jen devět.

Pro jízdu volíte různé nastavení auta, kromě základního má ještě eco-mód pro pojíždění ve městě a sportovní ve kterém se mění převod řízení, odezva plynového pedálu je mnohem ostřejší a převodovka nechá motor víc vytáčet. Mezi nimi jsou ještě další dva módy (standard a Snow).

K nejvyšší výbavě dostanete vychytávku v podobě eco pedálu. Při nastaveném úsporném režimu vás nutí šetřit benzin tím, že pedál plynu vyvíjí protitlak. Řízení je hezky přesné ale ne tak komunikativní, jako třeba u BMW, se kterým chce Infiniti srovnávat.

Infiniti M vybíráte ze dvou provedení: GT a S. Neliší se jen jménem. Změny jsou ve vzhledu i technice. Jeden důvod, proč chtít sportovnější Sko, je velmi pádný: natáčecí kola obou náprav. S tímto systémem pocitově docela těžké infiniti úžasně zatáčí. Jede jak po kolejích. Systém aktivního řízení kol zadní nápravy pojmenovali 4WAS, obstarávají ho v rozsahu maximálně 1,5 stupně elektromotory a auto s ním vykružuje zatáčky s neskutečnou jistotou a obratností.

Infiniti M

Řidič má k tomu navrch v nejvyšším provedení v zádech celou armádu asistentů, které mu ulehčují práci. Všem těm vychytávkám dohromady říká Infiniti "dynamický bezpečnostní štít". "EMko" tak třeba samo zabrzdí do přibližně čtyřicetikilometrové rychlosti, když se v při jízdě v koloně nebo ve městě řidič nevěnuje řízení. Auto nejprve vydá zvukový signál, plynový pedál ztuhne a v případě, že řidič stále nereaguje, zabrzdí samo. Další specialita hlídá auta schovaná v mrtvém úhlu a v případě, že je řidič přehlídne, snaží s kolizi zabránit. Auto samo rozpozná nebezpečí, přibrzdí kola na opačné straně a jemně tak koriguje směr jízdy auta tak, aby se vrátilo do svého pruhu. Stejným způsobem zabraňuje vyjetí z jízdního pruhu. Mezi všemi těmi udělátky vidíte aktivní tempomat udržující konstantní odstup od předjedoucího auta, schopný fungovat až do zastavení, jako samozřejmost.

Uhrančivé

Infiniti není továrna na emoce jako BMW, ale ani odosobněná dokonalost, kterou nabízí u Mercedesu. Má v sobě něco tajemného, živočišného a zároveň distingovaného a charismatického.

Jedinou velkou bolestí infiniti je minimální možnost konfigurace auta a řídká servisní síť. Infiniti se mohou prodávat výhradně nezávisle na nissanech a oddělený musí být i servis. Na prodeje stačí jediná prodejna v Česku, která je v Průhonicích u Prahy, se servisem je to ale horší. Stejné to je třeba na západu Francie nebo na Ukrajině. Infiniti to řeší tak, že jednou za rok vám auto odvezou zdarma na záruční servis sami.

základní provedení, které má ale výbavu mnohem bohatší než konkurence s nižší první cenovkou, vyjde na 1 320 tisíc, za diesel se připlácí pětadvacet tisíc. Nejvyšší provedení S premium vyjde v benzinové verzi na 1 616 300 korun.

Infiniti M v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4945 x 1845 x 1500 x 2900
objem kufru (l) 500
motor benzínový 3,7 l turbodiesel 3,0 l
max. výkon (kW/k) 235/320 175/238
max. kroutící moment (Nm) 360 550
max. rychlost (km/h) 250 250
zrychlení 0-100 km/h (s) 6,2 6,9
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 10,2 7,5
pohotovostní hmotnost (kg) 1715 1845
základní cena (Kč) 1 320 000 1 345 000