Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonští důchodci jsou vyzýváni k odevzdání řidičského průkazu

  1:00aktualizováno  1:00
Tokijská policie nedávno odstartovala kampaň, ve které vyzývá řidiče vyššího věku k odevzdání řidičských průkazů. Podle posledních statistik jsou totiž právě starší řidiči doslova hrozbou na silnicích.

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Dolní hranice věku pro řízení automobilu existuje prakticky všude na světě, hranici horní však zatím podle našich znalostí a informací nikdo nikde nezavedl. Její prosazení by totiž bylo velmi obtížné. V Japonsku se však nyní snaží alespoň o to, aby staří řidiči odevzdávali řidičská oprávnění dobrovolně.

Podle nejnovějších statistik totiž v zemi vycházejícího slunce výrazně roste počet nehod, jejichž účastníkem byl řidič starší 70 let. Zatímco za několik posledních let v Japonsku klesl celkový počet nehod o 20 %, nehody s účastí sedmdesáti- a víceletých řidičů zaznamenaly 35 % nárůst. Za tento trend může částečně i stárnoucí populace, ale na vině jsou především samotné řidičské schopnosti řidičů důchodového věku. Ti podobně jako mladí řidiči mnohdy nezvládnou silná moderní auta a své schopnosti přecení. Zkušenosti jim přitom mnoho nepomáhají, protože řidiči v pokročilém věku mívají pomalejší reakce a jejich zdravotní stav není mnohdy ideální, což se odráží třeba na fyzické kondici.

Tokijská policie tak starším řidičům za odevzdání průkazu nabízí různá zvýhodnění. Do projektu se zapojilo více než třicet partnerů, kteří těmto již bývalým řidičům nabízejí různé slevy a výhody. Tento způsob je jistě daleko lepším řešením, než kdyby se řidičům odebírala oprávnění například na základě nově schváleného zákona.

V Evropě zatím podobné statistiky nejsou zveřejňovány a pravdou je, že místní populace je přeci jenom o něco mladší než ta japonská. Proto možná není nehodovost starších řidičů tak alarmující. Vzhledem k tomu, že však evropská populace stárne, se možná podobných opatření v budoucnu dočkáme také.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.