Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jarní mytí má auto zbavit soli

  15:06aktualizováno  15:06
- Zimní nečistoty a agresivní sůl dostane z auta jen silný proud vody. Více než kdy jindy se proto na jaře vyplatí vytáhnout z peněženky stokorunu a zajet do myčky. "Voda z běžné hadice má tlak zhruba dvě atmosféry, když se na konec přiloží prst, zvýší se na sedm. To je však pořád málo pro to, aby se proud dostal do všech zákoutí a smyl veškerou špínu," tvrdí Radomír Stárek, jenž se v Plzni zabývá prodejem mycích zařízení.

Hlavně podlaze, prahům a podběhům vozu hrozí po jízdě na solených silnicích koroze. "Nejlepší je proto zajet do myčky, která špínu spláchne pod tlakem sto dvaceti atmosfér," doplňuje Stárek.

"Nejlepší je začít jarní lázeň auta předmytím s tlakovým agregátem. Jednak stříká teplou vodu a jednak lze proud nařídit tam, kde je špíny nejvíc," říká Otakar Kraml z pražské firmy, která obchoduje s mycími boxy.

Po pečlivém vystříkání spodních částí má auto zamířit do kartáčkové myčky. Stárek i Kraml se shodují, že na prvním jarním mytí by majitel vozu neměl šetřit. "Nejdražší program stojí v průměru od 100 do 130 korun," doplňuje Kraml.

Kompletní mycí program zopakuje předmytí, které podle názoru Radomíra Stárka v nejlepších myčkách nahradí ruční tlakový agregát. "Ještě než se do práce pustí kartáče, postříká myčka auto aktivní pěnou, která díky svému chemickému složení naruší dosud nesmytou špínu.

Potom přichází na řadu šampon a kartáče," vysvětluje Kraml. Oba odborníci na strojové mytí aut radí všímat si stavu myčky. "Odhaduji, že deset až patnáct procent myček má opotřebované kartáče. Pozná se to podle málo roztřepených konečků," sděluje Kraml.

"Důležitou roli hraje při mytí i vosk. "Jednak chrání lak před poškozením a navíc takto ošetřená karoserie lépe při sušení oschne." Mytí ručními kartáči nebo smetáky se prý po čase na laku projeví. "Při takovém mytí je tlak na kartáč nerovnoměrný a často přehnaně silný, což způsobí škrábance na laku," varuje Radomír Stárek.

Při zimní očistě se v automatické myčce vyplatí zvolit důkladnější a dražší program.

Autor:


Témata: lázně


Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.