Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaro velí přezout pneumatiky

aktualizováno 
Je tu jaro, čas přezouvání automobilu ze zimního obutí do letního.
Je tu jaro, čas přezouvání automobilu ze zimního obutí do letního. Odborníci se shodují, že vhodný čas k tomuto kroku je v době, kdy průměrné denní teploty vystoupí nad pět stupňů Celsia. Zimní pneumatiky jsou konstruovány pro využití přibližně do dvanáctistupňových teplot, při větším teple se jejich poměrně měkký dezén rychleji opotřebuje. Jiří Hradil, který se patnáct let podílel na vývoji pneumatik ve firmě Barum Continental v Otrokovicích a nyní se věnuje pneumatikovému marketingu, konstatuje, že čas vhodný k náhradě zimních plášťů letními je od těchto dnů zhruba do poloviny příštího měsíce i v horách. Je-li dezén zimních pneumatik nižší než čtyři milimetry, nemá cenu schovávat je pro příští zimu, neboť pro tvrdé podmínky už nestačí. Lze je na autě nechat a dojet jako letní. Demontovaná kola se zimními pneumatikami zaslouží důkladnou očistu s usušením, v dezénu by neměly zůstat kamínky či jiné nečistoty. S případným poškozením je dobré jet hned na konci zimní sezony do pneuservisu, aby obutí bylo dobře připravené na příští zimu. Kola se ukládají nahuštěná na předepsaný tlak a do zimy mohou ležet na sobě. Kdo nemá pro zimní kola samostatné disky a pneumatiky nákladně přezouvá, měl by uložit očištěné pláště tak, aby stály na dezénu, a nejpozději po dvou měsících s nimi pootočit. Uloženým pneumatikám nejvíc svědčí temno se stálou teplotou. Kola s letními pneumatikami se montují na stejnou stranu vozidla, kde byly před zimou, s tím, že pláště s vyšším dezénem mají být na přední nápravě. Dříve obvyklé střídání pneumatik křížením a se zařazováním rezervy v posledních letech odborníci odmítají.
Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.