Jaro velí přezout pneumatiky

Je tu jaro, čas přezouvání automobilu ze zimního obutí do letního.
Je tu jaro, čas přezouvání automobilu ze zimního obutí do letního. Odborníci se shodují, že vhodný čas k tomuto kroku je v době, kdy průměrné denní teploty vystoupí nad pět stupňů Celsia. Zimní pneumatiky jsou konstruovány pro využití přibližně do dvanáctistupňových teplot, při větším teple se jejich poměrně měkký dezén rychleji opotřebuje. Jiří Hradil, který se patnáct let podílel na vývoji pneumatik ve firmě Barum Continental v Otrokovicích a nyní se věnuje pneumatikovému marketingu, konstatuje, že čas vhodný k náhradě zimních plášťů letními je od těchto dnů zhruba do poloviny příštího měsíce i v horách. Je-li dezén zimních pneumatik nižší než čtyři milimetry, nemá cenu schovávat je pro příští zimu, neboť pro tvrdé podmínky už nestačí. Lze je na autě nechat a dojet jako letní. Demontovaná kola se zimními pneumatikami zaslouží důkladnou očistu s usušením, v dezénu by neměly zůstat kamínky či jiné nečistoty. S případným poškozením je dobré jet hned na konci zimní sezony do pneuservisu, aby obutí bylo dobře připravené na příští zimu. Kola se ukládají nahuštěná na předepsaný tlak a do zimy mohou ležet na sobě. Kdo nemá pro zimní kola samostatné disky a pneumatiky nákladně přezouvá, měl by uložit očištěné pláště tak, aby stály na dezénu, a nejpozději po dvou měsících s nimi pootočit. Uloženým pneumatikám nejvíc svědčí temno se stálou teplotou. Kola s letními pneumatikami se montují na stejnou stranu vozidla, kde byly před zimou, s tím, že pláště s vyšším dezénem mají být na přední nápravě. Dříve obvyklé střídání pneumatik křížením a se zařazováním rezervy v posledních letech odborníci odmítají.