Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaromír Bosák: Rychlost na dálnici bych vůbec neomezoval

  23:03aktualizováno  23:03
Rychlost na dálnicích bych omezil jen na problematických úsecích, říká komentátor Jaromír Bosák. Sportovní komentátor České televize za svoji řidičskou kariéru vystřídal pouze dva vozy. Nejprve si koupil Opel Astra a nyní jezdí Škodou Octavia.

Velký zavazadlový prostor, čtvery dveře a nenáročná údržba. To jsou tři věci, které od automobilu vyžaduje Jaromír Bosák. Motor nebo vzhled příliš neřeší.

"Jakmile někdo začne mluvit třeba o kroutícím momentu, vůbec nevím, o čem je řeč. A nablýskané auto taky raději nemám. Jen by zbytečně lákalo zloděje," říká oblíbený televizní průvodce fotbalovými zápasy.

Od kolika let máte řidičský průkaz? Mít ve čtyřiceti letech teprve druhý vůz už dnes není příliš obvyklé.
Řidičák mám od pětadvaceti, ale jezdit jsem začal až o šest let později. Dělal jsem školu, takže jsem auto ani nepotřeboval. Po Praze se všude dostanete metrem nebo tramvají. No, a kromě toho jsem na auto prostě neměl peníze.

A to jste v šestiletém mezidobí vůbec neřídil?
Právě že ne. Proto byla legrace, když jsem auto konečně koupil. Já už skoro ani nevěděl, že mám při řazení sešlápnout spojku. Převážel jsem ho sice jen po Praze, ale i tak to bylo peklo. Všude mi to chcípalo, začalo pršet a nešly spustit stěrače, lidi troubili... Moc povedená taškařice! Ale během týdne se do toho člověk zase dostane a pak už si říkáte, proč je na dálnici povolená jen stotřicítka.

Vy byste na dálnici povolil vyšší rychlost?
Vůbec bych to neomezoval. Jen na problematických úsecích. Přijde mi absurdní, že se dělají auta, v nichž po dálnici můžete jet desítky kilometrů sto sedmdesát za hodinu. Stejně tak nechápu chování řidičů kamionů. Hlavně na dálnici mezi Prahou a Brnem. Jsem kliďas, ale jejich pověstné závody mě dovádějí k nepříčetnosti.

Vaše auta jste kupoval nová?
Ne, obě byla starší. Nedovedu si představit, že bych dal dohromady třeba šest set tisíc na nový vůz, který by mi vyhovoval. Vzhledem k tomu, že jezdím hrát golf, potřebuju velký zavazadlový prostor. Proto si těžko můžu koupit třeba malou kolínskou toyotu.

Jak jste auta vybíral?
Třeba škodovku jsem si našel na internetu. Byla čtyři roky stará a měla najeto padesát tisíc kilometrů. Tuhle vzdálenost já přitom ujedu za rok. Taky se mi líbilo, že je to diesel. 

Hrajete golf. Vejdou se vám hole do kufru, nebo je vozíte na zadních sedadlech?
Octavia má kufr dost velký. Vejdou se mi tam golfové bagy a ještě dvě tašky. Vtom je octavia skvělá. Smůlu má jen ten, kdo musí sedět za mnou. Jsem vyšší a toho místa na nohy už vzadu moc nezbývá.

Nová octavia se vám líbí?
Musím říct, že ano. Ale bohužel na ni nemám. Ještě před deseti lety jsem říkal, že bych si škodovku nikdy nekoupil. Tomu autu jsem nevěřil. Kdybych před sebou dneska neměl vidinu sedmnáctileté hypotéky, šel bych do ní z fleku.

O jiné značce byste neuvažoval?
Lákalo by mě volvo. Ale zase ty peníze...

Při pohledu na vaši škodovku se nezdá, že byste o auto nějak přehnaně pečoval.
Je chudinka trošku poznamenaná. Vpředu někdo prokopl plastový kryt, poklice mi ukradli a vzadu je nárazník pošramocený z toho důvodu, že jsem při couvání lehce trefil sloupek.

Kromě poklic vám někdy zmizelo ještě něco jiného?
Několikrát autorádio. A to nejen v Praze. Jednou mi zmizelo i v Šestajovicích. To je malá vesnice, kde mám dům. Naivně jsem si myslel, že tam se krást nebude. Bohužel jsem se mýlil. Nedávno tam dokonce ukradli BMW poměrně zajímavým způsobem. Jeho majitel zastavil v ulici, šel se nějaké paní za plotem zeptat na cestu a v ten okamžik přijel favorit, z něhož vyskočil chlap, sedl do BMW a odjel.

Jako komentátor jste projel kus světa. Překvapilo vás někde něco jako motoristu?
Překvapila mě Anglie. Chování tamních řidičů se s námi vůbec nedá srovnat. V Praze nadáváme na dopravní zácpy. Ale kdo se jednou vydá autem do Londýna, situaci tady bere s nadhledem. Přitom jsem tam neviděl, že by někdo vychytrale předjížděl celou kolonu a pak se snažil nacpat zpátky.

Co říkáte na vozový park mnoha fotbalistů, kteří vydělávají miliony korun?
Podle toho, co říkají kluci hrající v Itálii, je to dost zajímavé. Tam, jak nemáte značkové oblečení, jste hned za podivína. Stejné je to i s autem. To mi přijde k smíchu. V životě bych člověka neposuzoval podle toho, čím jezdí. Fotbalisté jsou v určité příjmové skupině, takže pochopím, že si koupí velký luxusní vůz. Ale k čemu jim jsou tři nebo čtyři auta? Tomu nerozumím.

Velký kufr: Jaromír Bosák hraje golf. Na převážení holí proto potřebuje vůz s dostatečně velkým zavazadlovým prostorem

Autoři:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...



VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Unikátní Mini se na iDNES.cz vydražilo za 850 tisíc korun

Mini pomalované Lucou Stradivarim

Aukce o unikátní Mini Cooper upravený designérem Lucou Stradivarim na iDNES.cz skončila velmi úspěšně. Vyvolávací...

Dieselgate snížila v ČR prodej nových dieselů, u ojetin zájem nepolevuje

Turbodiesel řady EA 189

Aféra dieselgate s podvodným softwarem u naftových vozů koncernu VW způsobila v Česku pokles prodeje nových dieselů za...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Najdete na iDNES.cz