Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaroslav Svěcený: Moje auto musí pěkně znít

  12:38aktualizováno  12:38
Jako houslista přiznává, že má rád nejen libozvučné hudební nástroje, ale i dobře znějící vozidla.
Vnímá hudebník s vytříbeným sluchem auta i podle zvuku?

To víte, že ano. Já si dokonce to svoje vybíral tak trochu i podle toho, jak mi při jízdě lahodně znělo. Proto bych třeba nemohl mít diesel, i když mě znalci přesvědčují, jaký v poslední době udělaly tyto motory pokrok. Věřím, ale nemohu.

Takže, co jste zvolil?

Jezdím spokojeně s Mazdou 626. Tedy přesněji řečeno, už pomalu dojíždím, vždyť má najeto přes sto šedesát sedm tisíc kilometrů. Už pokukuji po nové.

A to?

Zdá se, že zůstanu asi věrný značce. Mně se osvědčila. I když jsem zpočátku patřil mezi ty, co Japoncům moc nevěřili. Nová Mazda 6 se mi líbí, už jsem ji vyzkoušel, s dvoulitrem pro mě asi bude ideální. Chci auto živé, ale s rozumnou spotřebou.

Zní vám libě?

To také (smích), ale hlavně je to i auto skladné. Potřebuji takové, do kterého se toho plno vejde a přitom skýtá na těch mých cestách dost komfortu. Já třeba dělám projekt Slavné pražské housle, kdy během večera vystřídám až osm nástrojů. A ty samozřejmě cestují se mnou.

To by chtělo už kombíka...

Jenomže já na kombíky moc nejsem, takže vždy volím pětidveřový hatchback s velkým kufrem. Vozím třeba i kolegu s kytarou, také cello, cembalo, prostě spoustu nástrojů. Proto musím mít dodávku, ale neměla by tak vypadat.

Vozíte tedy velmi choulostivé náklady. Jak je při svých cestách vlastně zajišťujete?

Nijak speciálně. Hlavní je kvalitní pouzdro a dobré auto.

Takže žádné úhony ještě nedoznaly?

Tedy v mém případě ne. Jen když na to přijde řeč, vzpomenu si na jednoho svého kolegu, který si při couvání do garáže přejel housle i s futrálem.

Jaroslav Svěcený

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Elektropohon a autonomní řízení změní vzhled aut, říká slovenský designér

Vedoucí designér interiérů škodovek Peter Olah

Jako obor s krátkou historií, ale rozhodně velkou budoucností vnímá automobilový design jeho přední slovenský...

Triky na hmyz a trus na autě: neloupejte je nasucho, chemii otřete

Zaschlý trus na oknech či kapotě auta se čistí velmí těžce. Nikdy jej...

Řidiči bojují s každoroční letní otravou - hmyzem přilepeným na čelním skle a zaschlým ptačím trusem. Tyto nečistoty...

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Najdete na iDNES.cz