Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaroslav Svěcený: Moje auto musí pěkně znít

  12:38aktualizováno  12:38
Jako houslista přiznává, že má rád nejen libozvučné hudební nástroje, ale i dobře znějící vozidla.
Vnímá hudebník s vytříbeným sluchem auta i podle zvuku?

To víte, že ano. Já si dokonce to svoje vybíral tak trochu i podle toho, jak mi při jízdě lahodně znělo. Proto bych třeba nemohl mít diesel, i když mě znalci přesvědčují, jaký v poslední době udělaly tyto motory pokrok. Věřím, ale nemohu.

Takže, co jste zvolil?

Jezdím spokojeně s Mazdou 626. Tedy přesněji řečeno, už pomalu dojíždím, vždyť má najeto přes sto šedesát sedm tisíc kilometrů. Už pokukuji po nové.

A to?

Zdá se, že zůstanu asi věrný značce. Mně se osvědčila. I když jsem zpočátku patřil mezi ty, co Japoncům moc nevěřili. Nová Mazda 6 se mi líbí, už jsem ji vyzkoušel, s dvoulitrem pro mě asi bude ideální. Chci auto živé, ale s rozumnou spotřebou.

Zní vám libě?

To také (smích), ale hlavně je to i auto skladné. Potřebuji takové, do kterého se toho plno vejde a přitom skýtá na těch mých cestách dost komfortu. Já třeba dělám projekt Slavné pražské housle, kdy během večera vystřídám až osm nástrojů. A ty samozřejmě cestují se mnou.

To by chtělo už kombíka...

Jenomže já na kombíky moc nejsem, takže vždy volím pětidveřový hatchback s velkým kufrem. Vozím třeba i kolegu s kytarou, také cello, cembalo, prostě spoustu nástrojů. Proto musím mít dodávku, ale neměla by tak vypadat.

Vozíte tedy velmi choulostivé náklady. Jak je při svých cestách vlastně zajišťujete?

Nijak speciálně. Hlavní je kvalitní pouzdro a dobré auto.

Takže žádné úhony ještě nedoznaly?

Tedy v mém případě ne. Jen když na to přijde řeč, vzpomenu si na jednoho svého kolegu, který si při couvání do garáže přejel housle i s futrálem.

Jaroslav Svěcený

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.